به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۲۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۵ ساعت ۱۹:۱۴
کد مطلب : ۳۹۱۰۷۱

تشدید حملات مرموز به مدارس دخترانه کشور

گروه جامعه: امروز دوشنبه ۱۵ اسفند حمله‌های مرموز با گاز سمی به مدارس دخترانه در شهرهای مختلف ادامه یافت.
تشدید حملات مرموز به مدارس دخترانه کشور
تصاویر منتشر شده از ازدحام در بیمارستان‌های شهر بابل به دلیل حمله با گاز سمی به مدارس این شهر خبر می‌دهند. دانش‌آموزان چندین مدرسه در شهر سنندج از جمله مدرسه ابتدایی شهرک دوشان و مدرسه شاهد هم دچار مسمومیت شدند. مدرسه خدیجه کبری ایذه هم مورد حمله قرار گرفت. به مدرسه پروین اعتصامی تکاب در آذربایجان غربی نیز حمله سمی شده است. به مدرسه دخترانه روستای خیر شهرستان استهبان استان فارس هم حمله شد و ۱۲ نفر از دانش‌آموزان به اورژانس بیمارستان منتقل شدند. در شهر قیدار نیز مدرسه دخترانه فضیلت مورد حمله سمی قرار گرفت. همچنین برخی از مدارس دخترانه در شهرهای تهران، اندیمشک، گچساران، کیش، شوش، گچساران، یزد، سلماس، دورود، لارستان، میانه، دهلران، چالاب، شاندرمن، ماسال، شیراز، قوچان، نیشابور، خدابنده، گرگان و ... مورد حمله سمی قرار گرفتند.
گفتنی اینکه، امروز رهبر انقلاب اسلامی در واکنش به موضوع «مسمومیت دانش‌آموزان» با تاکید بر اینکه مسئولان و دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی باید با جدیت آن را دنبال کنند گفتند: این موضوع یک جنایت بزرگ و غیرقابل اغماض است و اگر کسانی در این ماجرا دست داشته باشند، باید عوامل و مسببین آن به اشد مجازات برسند.
در همین حال، عضو کمیته حقیقت‌یاب بررسی علت مسمومیت دانش‌آموزان گفت: متاسفانه تعداد زیادی از مدارس ما درگیر مسمومیت شده‌اند که آمار ارائه شده تا  روز یکشنبه  درگیری ۲۵ استان کشور شامل تقریبا ۲۳۰ مدرسه می‌شود که به دنبال آن بیش از ۵۰۰۰ دانش آموز دختر و پسر مسموم شده‌اند و از این آمار بیشترین مسمومیت مربوط به دختران و کمترین مربوط به پسران بوده است. محمدحسن آصفری افزود: آزمایش‌های مختلفی برای شناسایی نوع مسمومیت در حال انجام است تا علت مسمومیت مشخص شود؛ تاکنون اطلاعات خاصی به دست نیامده که براساس آن مشخص شود که نوع سم چه بوده است و یا اینکه این اقدامات از چه ناحیه‌ای صورت گرفته است.  
یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هم در مصاحبه‌ای خبر داد که نظام حتی در مدارس کوچک نیز مامور اطلاعاتی دارد. شهریار حیدری  این امر را در گفت‌وگو با روزنامه شرق و هنگام انتقاد از عملکرد نهادهای اطلاعاتی در زمینه کشف علت حملات با گاز سمی به دختران دانش‌آموز در ایران افشا کرده است. حیدری اظهار کرد: «نقدی به این موضوع وارد است که به جامعه اطلاعاتی و حراست‌ها برمی‌گردد، چرا که حتی در مدارس کوچکی که شش محصل داشته باشند هم دولت نماینده‌ای از حراست قرار داده است که کار نهادهای اطلاعاتی را انجام می‌دهد.»وی با انتقاد از ناتوانی سازمان‌های اطلاعاتی در کشف علت این رخدادها می‌گوید: «این اتفاقات آسیبی جدی به اعتماد عمومی و بدنه اجتماعی هوادار نظام وارد می‌کند.» 
در همین حال، مینو محرز، متخصص عفونی گفت:️ در حوزه مسمومیت نمی‌توانم نظر بدهم اما در هرحال شواهد و قرائن نشان می‌دهد آنچه که بر سر دانش‌آموزان می‌آید، نمی‌تواند عامل ویروسی داشته باشد، هرچه هست باید یک نوع سم باشد. ️ درباره شیوع مجدد کرونا در کشور باید بگویم که به وضوح تعداد مبتلایان به کرونا با علائمی مثل گلودرد، تب و لرز، علائمی گوارشی و مانند آن زیاد شده است و این‌طور که مردم نسبت به استفاده از ماسک بی‌خیال شده‌اند باید انتظار داشته باشیم که ابتلا به کرونا افزایش پیدا کند.
مدارس دخترانه به حالت تعطیل در آمد
با تشدید حمله‌ با گازهای سمی و  شیمیایی به مدارس دخترانه در روزهای اخیر، امروز دوشنبه اغلب مدارس به دلیل عدم حضور دانش‌آموزان، عملا به حالت تعطیل درآمد. گزارش‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی حاکیست فقط کادرهای آموزشی و مدیران و تعداد اندکی دانش‌آموز در مدارس حضور یافته‌‌اند. در برخی موارد، مدیران مدارس به والدین زنگ می‌زنند و خواهان حضور بچه‌ها به سر کلاس می‌شوند که با مخالفت آنان به دلیل نبود امنیت سلامت فرزندانشان مواجه می‌شوند. در برخی استان‌ها از جمله قم، آموزش و پرورش، همه مدارس را تا آخر هفته تعطیل اعلام کرد.


 

۱۴۰۱/۱۲/۱۵ ۲۱:۳۰
با این وضع آقای وزیر به خودش زحمت گفتن آموزش غیر حضوری را نمی دهد.شاید اگر کل دانش آموزان کشور مسموم شوند شاید وزیر محترم یک تکانی بخورد .نمی دانم اینقدر هزینه برای تکمیل ورفع نواقص شبکه شاد گذاشته اند برای چه زمانی است.!!؟؟ (422689)
۱۴۰۱/۱۲/۱۶ ۰۰:۴۴
انگاری توی برخی موارد مدیران مدرسه نیز از قبل در جریان هستند و به گونه ای با حمله کنندگان همراهی هم می‌کنند (422720)
۱۴۰۱/۱۲/۱۶ ۰۰:۴۵
این مساله هر چیزی که هست، اینی که دستگاه‌های انتظامی و امنیتی ندانند که کار جه جریانی است، با عقل جور در نمیاد (422721)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۲/۱۶ ۰۰:۴۷
چندی پیش یک دختر و پسر جوان که زن و شوهر هم بودند، به دلیل رقص در میدان آزادی تهران دستگیر و به یازده سال زندان محکوم شدند!!!!

اکنون اما حدود سه ماه هست حملات تروریستی شیمیایی در مدارس بسیاری از شهرها و مناطق کشور انجامی شود و به امری روتین تبدیل شده و با اینکه مدتهاست تیتر اول اخبار و رسانه ها هست و افکار عمومی رو به شدت جریحه دار کرده، اما متأسفانه در کمال تعجب و ناباروری حتی یک نفر هم دستگير نشده!!!!! (422722)
۱۴۰۱/۱۲/۱۶ ۱۱:۳۲
سیاه نمایی آب به آسیاب دشمن ریخته. (422758)
۱۴۰۱/۱۲/۱۶ ۰۸:۳۵
آیا عوامل اسید پاشی شناسایی شدن ؟ پس حتما عوامل حملات شیمیایی به دختران دانش آموز هم شناسایی خواهند شد (422749)
۱۴۰۱/۱۲/۱۶ ۱۳:۰۷
مطمئنا اگه کار خارج باشه
باید اول بچه های خودشون
مورد حمله قرار میگرفتن (422777)
۱۴۰۱/۱۲/۱۹ ۲۱:۵۸
یک لحظه فکر کنیم..آیا حکومت میاد این اعمال را انجام بدهد ناامنی ایجاد کند، سرمایه گذاران را فراری دهد، توریست ها را از آمدن به ایران بترساند و.......!!!؟؟؟ مطمئن باشید کار هیچ افراد و گروههایی نیست جز دشمنان این نظام (423125)
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۰۱:۲۸
اینا مگه به فکر مملکت یا توریست هستند جیب خودشان که که پر پول وجوش مملکت ومردم و توریست ها رو هم نمیزنن (423385)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها