به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۵ ساعت ۱۹:۴۱
کد مطلب : ۳۹۱۰۷۴
ساپینتو تا مرز سکته رفت؛

برد دراماتیک استقلال برابر تیم قلعه‌نویی

برد دراماتیک استقلال برابر تیم قلعه‌نویی
گروه ورزشی: در ادامه روز دوم از هفته بیست و دوم رقابتهای لیگ برتر از ساعت ۱۶:۴۵ دقیقه امروز دوشنبه تیم فوتبال استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف گل‌گهر سیرجان رفت که این بازی با پیروزی ۲ بر یک آبی پوشان به پایان رسید. آرمین سهرابیان(۲۴) برای تیم سیرجانی و رضا میرزایی (۱+۹۰) و کوین یامگا ۱۴+۹۰) برای استقلال گل زدند.
ریکاردو ساپینتو که مثل چند دیدار گذشته محروم بود و تیمش را از روی سکوها هدایت می کرد، در این دیدار سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا(۶۴ امید حامدی فر)، عارف غلامی، جعفر سلمانی(۷۶ رضا میرزایی)، کوین یامگا، روزبه چشمی، سعید مهری(۷۶ آرمان رمضانی)، آرش رضاوند، مهدی قایدی(۸۷ امیرعلی صادقی)، محمد محبی و ارسلان مطهری(۶۴ پیمان بابایی) را به میدان فرستاد.
برد دراماتیک استقلال برابر تیم قلعه‌نویی/ نجات با پنالتی جنجالی
ترکیب ابتدایی استقلال در دیدار امروز با گل گهر
استقلالی ها که از نتیجه دیدار تیم های پرسپولیس و سپاهان دو رقیب اصلی خود در صدر جدول آگاه بودند برای گرفتن سه امتیاز و حفظ فاصله با این دو تیم از همان ابتدا بازی هجومی را در دستور کار قرار داد و در ۲۰ دقیقه اول بازی تیم برتر میدان بود و اجازه نزدیک شدن گل گهر به دروازه اش را نداد.
با این حال گل گهر در دقیقه ۲۴ و در یکی از معدود موقعیت هایی که نصیبش شد به گل رسید. در این دقیقه رضا شکاری از تله آفساید مدافعان استقلال عبور کرد و در شرایطی که سیلوا هم او را همراهی می کرد وارد محوطه جریمه شد و بعد از فریب حسینی توپ را عرضی روی خط دروازه ارسال کرد و آرمین سهرابیان مدافع سابق استقلال با حضور به موقع خود دروازه خالی را باز کرد.
سیرجانی ها دو دقیقه بعد بازهم این فرصت را داشتند که دروازه استقلال را باز کنند اما این بار سیدحسین حسینی با واکنشی به موقع توپ را دفع کرد تا استقلال در بازی بماند و اختلاف به دو گل نرسد.
در دقیقه ۳۹ مهدی قایدی پشت محوطه جریمه گل گهر قصد داشت با ضربه ای فنی دروازه حریف را باز کند که ضربه او به دست سهرابیان برخورد کرد و موعود بنیادی فر اعلام ضربه ایستگاهی کرد. این ضربه را آرش رضاوند به بالای دروازه زد.
برد دراماتیک استقلال برابر تیم قلعه‌نویی/ نجات با پنالتی جنجالی
ضربه مهدی قایدی در نیمه اول که راهی به دروازه گل گهر نداشت
در دقایق پایانی نیمه اول دو تیم صاحب موقعیت های مناسبی برای رسیدن به گل شدند اما نتوانستند دروازه ها را باز کنند تا این نیمه با برتری یک بر صفر شاگردان امیر قلعه نویی به پایان برسد.
شاگردان ساپینتو نیمه دوم را هم کاملا هجومی و با حملات پرتعداد آغاز کردند و در همان پنج دقیقه ابتدایی دروازه حریف را به توپ بستند اما ثمری از این حملات عاید آنها نشد تا سرمربی سکونشین ناچار به انجام دو تعویض در دقیقه ۶۴ شود و دو مهره تهاجمی را وارد زمین کند اما این دو نفر هم نتوانستند تاثیر خاصی بر بازی داشته باشند تا آرمان رمضانی و رضا میرزایی هم دقایقی بعد وارد زمین شوند.
برد دراماتیک استقلال برابر تیم قلعه‌نویی/ نجات با پنالتی جنجالی
آرمین سهرابیان زننده تنها گل گل گهر در دیدار برابر استقلال
در ۱۰ دقیقه پایانی استقلال که دنبال رسیدن به گل تساوی بود، فشار حملاتش را چند برابر کرد و از چپ و راست روی دروازه حریف توپ ریخت اما دفاع چند لایه و کم اشتباه شاگردان قلعه نویی اجازه نداد دروازه باز شود.
در شرایطی که بازی وارد وقت اضافه شده بود، رضا میرزایی بازیکن تعویضی آبی پوشان با پاس رو به عقب آرمان رمضانی دیگر تعویضی آبی پوشان و روی یک ضربه زیبا و تماشایی دروازه گل گهر را باز کرد تا کار به تساوی کشیده شود.
داور برای این دیدار ۵ دقیقه وقت اضافه گرفته بود که در دقیقه ۹۵:۴۷ ورود رضا میرزایی به محوطه جریمه گل گهر با خطای مدافعان حریف مواجه شد و بنیادی فر اعلام پنالتی کرد که این تصمیم با اعتراض شدید بازیکنان سیرجانی همراه و بازی چند دقیقه متوقف شد.
بعد از آرام شدن بازی داور به باگناما مهاجم تیم گل گهر کارت قرمز مستقیم نشان داد و او را از بازی اخراج کرد.
ضربه پنالتی را کوین یامگا به گل برتری آبی پوشان تبدیل کرد تا این تیم بازی باخته را از حریف سیرجانی ببرد و خاطره تلخی دیگری را برای امیر قلعه نویی رقم بزند.
استقلال با این پیروزی ۴۳ امتیازی شد و فاصله اش با صدر جدول ۳ امتیاز شد. گل گهر هم با این شکست ۳۷ امتیازی باقی ماند. در صدر جدول سپاهان ۴۶ و پرسپولیس ۴۵ امتیازی هستند.
تیم فوتبال نساجی مازندران در هفته بیست و دوم لیگ برتر امروز دوشنبه میهمان نفت مسجد سلیمان بود که جدال دو تیم با نتیجه ۲ به ۲ خاتمه یافت.
بازی دو تیم از ساعت ۱۸ در ورزشگاه شهید بهنام محمدی و با قضاوت وحید زمانی آغاز شد. تیم نفت ابتدا با گل‌های عقیل کعبی (۲۳ - پنالتی) و حسین گودرزی (۳۳ - گل به خودی) از میهمان خود پیش افتاد اما نساجی در نیمه دوم به بازی برگشت و توسط علی شجاعی (۴۷) و علی داوران (۵۶) دروازه نفت را باز کرد.
نفت مسجدسلیمان با این تساوی برای نخستین بار از ابتدای لیگ تاکنون ۱۳ امتیازی شد و یک رده در جدول صعود کرد و بالاتر از صنعت نفت ایستاد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها