به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۶ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۳۹۱۱۳۷

این دو بیماری در بین جوانان در حال افزایش است

این دو بیماری در بین جوانان در حال افزایش است
گروه علمی: بر اساس مطالعه ای در ایالات متحده که روی ۱۳ هزار فرد در سنین ۲۰ تا ۴۴سال انجام گرفت، مشخص شد: دیابت و چاقی در بین جوانان در حال افزایش است. این مطالعه نشان می دهد، نسل جوان به میزان بیشتری در معرض خطر بیماری های قلبی قرار دارند.
 
به گزارش سیناپرس، نتایج یک مطالعه جدید هشدار می ‌دهد: چاقی و دیابت به میزان قابل توجهی در بین جوانان افزایش یافته و تداوم این روند می ‌تواند پیامدهای عمده‌ ای برای سلامت عمومی داشته باشد. دکتر ریشی کی وادهرا (Rishi K.Wadhera)، استادیار دانشکده پزشکی هاروارد و یکی از پژوهشگران این تیم مطالعاتی در رابطه با موضوع فوق گفت: ‌ما شاهد یک بحران بهداشت عمومی بارز هستیم.
 
بر این اساس مشخص شد، در بین جوانان چاقی از ۳۳ درصد به ۴۱ درصد و دیابت از ۳ درصد به ۴ درصد افزایش یافت. در این میان افزایش فشار خون بالا تغییر معنی داری نشان نداده و سطوح بالای کلسترول یا تری گلیسیرید  از ۵/۴۰ درصد به ۲۶ درصد کاهش یافت.

به گفته محققان، رژیم‌های غذایی حاوی چربی و نمک و غذا های فوق ‌فرآوری ‌شده از جمله عوامل افزایش فشار خون در نسل جوان هستند. به گزارش سیناپرس، پژوهشگران این تیم مطالعاتی تاکید کردند: این امر فراتر از انتخاب های سبک زندگی است. هنگامی که مردم برای با مشکلات اقتصادی مواجه شوند، اغلب به سمت غذاهای ارزان تر و ناسالم تر می روند. این مطالعه تفاوت زیادی را در عوامل خطر قلبی عروقی بین مردان و زنان شناسایی نکرد.
برچسب ها: دیابت چاقی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها