به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۷ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۳۹۱۲۸۷

انتقاد از سرکوب جامعه مدنی در چین و روسیه

انتقاد از سرکوب جامعه مدنی در چین و روسیه
گروه بین الملل: کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل،  از برخی از حکومت‌های جهان از جمله روسیه و چین به‌دلیل سرکوب جامعه مدنی و از حکومت‌های غربی به‌دلیل عملکرد ضعیف آن‌ها در مقابله با فقر و خشونت پلیس انتقاد کرد.
این اولین سخنرانی فولکر تورک در شورای حقوق بشر سازمان ملل از زمان انتصاب او به مقام کمیسر عالی حقوق بشر در اکتبر گذشته بود و از نظر ترسیم اولویت‌های او اهمیت فراوانی داشت.
این حقوقدان اتریشی، گفت: مهمترین پیام او به حکومت‌های جهان این است که باید صدای مردم، قربانیان و مدافعان حقوق بشر را بشنوند.او در بخشی از سخنرانی خود با اشاره مستقیم به چین و «بازداشت‌های خودسرانه» مدافعان و وکلای حقوق بشر در آن کشور و تعطیلی رسانه‌های غیردولتی در روسیه گفت: «اعمال محدودیت‌های شدید بر جامعه و فضای مدنی پاشنه آشیل و به زبانی دیگر ضعف مهلک حکومتگری است».
 تورک سخنرانی خود را با اشاره به «ابعاد تکان‌دهنده» پیامدهای جنگ در اوکراین شروع کرد و گفت این وضعیت تا چند نسل به حقوق شهروندان اوکراین لطمه خواهد زد.
نهادهای بین المللی دولت چین را متهم می‌کنند که چین بیش از یک میلیون نفر از ساکنان منطقه سین‌کیانگ را در اردوگاه‌های کار اجباری بازداشت کرده است.
او در بخش دیگری از سخنرانی خود «نقض فاحش حقوق بشر و آزادی‌های مدنی» توسط حکومت نظامی مالی را محکوم و بر ضرورت ادامه نظارت مستقل جامعه بین‌المللی بر وضعیت اتیوپی تاکید کرد.
خبرگزاری رویترز اخیرا گزارش داد که دولت اتیوپی قصد دارد به تحقیقات مستقل سازمان ملل در مورد گزارش‌های مربوط به کشتار و خشونت‌های گسترده ارتش این کشور در جنگ سال گذشته در منطقه تیگرای پایان دهد.کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در انتقادی بی‌سابقه از دمکراسی‌های غربی به خشونت پلیس آمریکا علیه شهروندان سیاهپوست این کشور و تنزل بی‌سابقه سطح زندگی در بریتانیا اشاره کرد و از دولت این کشور خواست با کارگران اعتصابی مذاکره کند.
باید منتظر شد و دید که از نظر دولت‌های غربی تورک در سخنرانی خود به حد کافی روی نقض حقوق بشر در چین از جمله نگهداری جمعیت کثیری از اویغورهای ایالت سین‌کیانگ در اردوگاه‌ها تاکید کرده است یا نه.
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها