به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۷ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۳۹۱۲۹۲

منظور از اقدامات غیرمعاندانه در مدارس چیست؟

منظور از اقدامات غیرمعاندانه در مدارس چیست؟
گروه سیاسی: سایت عصر ایران نوشت: روز دوشنبه، مقام معظم رهبری با اشاره به ماجرای مسمومیت دانش آموزان تصریح کردند که با آمران و عاملان این "جنایت" مماشات نخواهد شد و مشمول هیچ گونه عفوی نخواهند بود.
رئیس قوه قضائیه نیز در سخنانی به صراحت اقدامات اخیر علیه دانش آموزان را افساد فی الارض دانستند.در پی این سخنان و مواضع،  معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور خبر داد که در این رابطه چند نفر در 5 استان دستگیر شده اند و گفت: برخی موارد هم بوده که جنبه غیرمعاندانه داشته اند و ارشاد شدند.
ضمن خدا قوت به جناب ایشان و سایر نیروهایی که این روزها درگیر حل معمای مدارس هستند، از آقای معاون می خواهیم در این باره بیشتر توضیح دهند که قصه "جنبه غیرمعاندانه" و "ارشاد" چیست؟ظاهر کلام این معنا را به ذهن متبادر می کند که در ناامن سازی های اخیر مدارس، افرادی شناسایی و دستگیر شده اند ولی چون اقدامات آنها از سر عناد نبود، مورد ارشاد قرار گرفته اند.
این ظاهر کلام است که هر شنونده فارسی دانی همین معنا را از آن متوجه می شود؛ اگر این گونه نیست و منظور دیگری داشته اند، با بیان سلیس تری بگویند که رفع سوء تفاهم شود ولی اگر واقعاً همین است، نیاز به شفاف سازی بیشتری از جانب ایشان دارد که چه کسانی در این ماجرا دستگیر شده اند، چه کاری کرده بودند که باید دستگیر می شدند؟ یعنی چه که کارشان جنبه غیرمعاندانه داشت؟ و منظور از این که ارشاد شدند چیست؟!
به هر حال جامعه شرایط ملتهبی را سپری می کند و خانواده ها نگران فرزندان شان هستند. در این میان وقتی یک مسؤول، آن هم در عالی ترین سطوح امنیتی و انتطامی این گونه مبهم سخن می گوید، به جای آرامش بخشی به جامعه، ایجاد نگرانی می شود و لذا انتظار می رود هم این مورد را توضیح دهند و هم به دستور رهبری مبنی بر برخورد قاطعانه با عوامل این ماجرا پایبند باشند.

منظورم برخی دانش آموزان بودند
معاون امنیتی وزارت کشور در یک ارتباط تلویزیونی گفت: همانطور که در اطلاعیه سوم آمده در شش استان تا این لحظه افرادی دستگیر شده‌اند.
سید مجید میراحمدی گفت: این افراد توسط وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات و مأموران فراجا شناسایی و دستگیر شده‌اند.در شهرستان لار استان فارس هم پنج نفر شناسایی و دستگیر شده‌اند و نفر اصلی این اتفاق هم کسی است که چهار کانال در فضای مجازی داشته که در بررسی کانال‌ها مشخص شد در آن مطالبی بر ضد نظام منتشر شده است.
میراحمدی گفت: این فرد اصلی در اغتشاشات پاییز امسال هم دستگیر شده و سپس آزاد شده بود اما متنبه نشده و دست به این اقدام مجرمانه زده است.
معاون وزیر کشور افزود: این فرد با همکاری چندین نفر ماده بد بویی داخل مدرسه‌ای می‌اندازد و سپس در همان لحظه از بدحالی دانش آموزان فیلم تهیه کرده و برای شبکه‌های معاند می‌فرستد.
وی ادامه داد: بعد از مأموریتی که ریاست جمهوری به وزیر کشور دادند ایشان یک کارگروه تخصصی و اطلاعاتی و قضائی را تشکیل دادند که متشکل از وزرا و سازمان‌ها و دستگاه‌ها بود که در جلسات این کارگروه آخرین وضعیت و رخدادها را بررسی می‌کنیم و براساس آن دستورالعمل‌هایی صادر می‌شود. شناسایی منشأ این اقدامات هم یکی دیگر از کارکردهای این کارگروه است که نتایج آن در اطلاعیه‌های وزارت کشور منتشر می‌شود.
معاون وزیر کشور گفت: در حال حاضر با اقدامات شبانه روزی افرادی شناسایی شده‌اند. البته این نکته را هم باید گفت که برخی از دانش آموزان هستند که به واسطه ماجراجویی و برای تعطیلی کلاس‌های شان با استفاده از موادی که داخل بازار به راحتی پیدا می‌شود اقداماتی انجام داده‌اند که این اقدامات معاندانه نبوده و این افراد پس از شناسایی تذکر گرفتند.
وی گفت: من از دانش آموزان می‌خواهم که هوشیار باشند و خودشان را در مسیر افرادی که با قصد و برنامه هدف اقدامات خرابکارانه را دارند قرار ندهند.میراحمدی گفت: هدف دشمن تعطیلی مدارس و ایجاد آشوب است که به طور قطع با هوشیاری مردم عزیزمان این توطئه نیز خنثی خواهد شد.

محمودزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۲/۱۷ ۱۴:۴۴
حقیر به عنوان یک شهروند عادی با توجه به عملکرد حزب دمکرات آمریکا که هر وقت به کلخ سفید راه پیدا کردن این مملکت دستخوش تحولاتی شده انتظار اجرایی چنین پروژه ای را داشتم اما شما نه چرا که همیشه از دشمن عقب تشریف دارید (422875)
۱۴۰۱/۱۲/۱۷ ۱۶:۴۹
محمودزاده
هماهنگ باش
اون میگه کار بچه بوده
تو میگی دمکراتا
حقوق چی میگیری (422893)
۱۴۰۱/۱۲/۱۷ ۲۱:۰۴
حقیر
از تحولات حزب دمکرات بر اتفاقات
ایران گفتی
ولی از تحولات جامعه ایران
پس از دست گرفتن قدرت
توسط تندروهای ناایرانی نگفتی

چرا از تعامل با جهان به تقابل رسیدیم (422918)
۱۴۰۱/۱۲/۱۷ ۱۶:۴۷
خوب موضوعی بااین همه گسترش
وچند ماهه
کار چندتا بچه بوده که ارشادم شدن و
معرفی هم نمیشن
تمام چقدر شما....
(422892)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها