به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۱۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۷ ساعت ۲۱:۴۸
کد مطلب : ۳۹۱۴۶۷
برای اشغال نظامی یك شهر كوچك در اوكراین؛

روسیه احتمالا ۳۰ هزار نفر کشته و زخمی داده است 

گروه بین‌الملل: اوکراین و متحدان غربی‌اش اعلام كردند ارتش روسیه که حدود ۶ ماه است برای تصرف شهر باخموت در ناحیه دنباس، حملات مکرری را ترتیب داده و هنوز هم موفق به تصرف کامل آن نشده، احتمالا تاکنون بین ۲۰ تا ۳۰ هزار کشته و مجروح داده است.
روسیه احتمالا ۳۰ هزار نفر کشته و زخمی داده است 
یوگنی پریگوژین، بنیانگذار گروه شبه‌نظامی «واگنر» (مركب از مجرمان و باندهای آدمكش) گفت نیروهایش کنترل کل بخش شرقی شهر را به دست گرفته‌اند. در طرف مقابل مسکو هم مدعی شده ارتش اوکراین تنها ظرف ماه فوریه گذشته حدود ۱۱ هزار نیروی خود را در جبهه‌های نبرد از دست داده است. اعدادی هولناک که هرگونه «نتیجه یا ثمری» برای تصرف یا حفظ این شهر را با چالش روبرو می‌کند. بیش از ۹۰ درصد از جمعیت باخموت از زمان آغاز حملات روسیه آن را ترک کرده‌اند و حالا میزان کشته‌شدگان این نبرد ۶ ماهه همه جوانب استراتژیک این نبرد را تحت شعاع قرار داده است.
به نوشته بی بی سی، باخموت که یک شهر اداری در منطقه دنباس اوکراین است اکنون به ویرانه‌ای با ساختمان‌های فرو ریخته و درختان سر خم کرده بدل شده است. اکنون یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر، در یک پیام صوتی گفتهر شرق رودخانه تحت کنترل آنهاست. تأیید این ادعا ممکن نیست. تایید این ادعا ممکن نیست. اما سه‌شنبه موسسه مطالعات جنگ اعلام کرد که احتمالا نیروهای روسی پس از عقب‌نشینی اوکراین مناطق شرق رودخانه را تصرف کرده‌اند. نهادهای غربی می‌گویند حتی در صورت سقوط کامل - که هنوز نمی‌توان درباره آن حرف زد - روسیه برای تصرف باخموت هزینه بسیار سنگینی داده است. یک مقام اوکراینی از نبرد باخموت چنین یاد کرده است: «فرصتی استثنایی برای کشتن خیل عظیمی از روس‌ها».
با این حال، ارتش اوکراین هم برای حفظ باخموت در ۶ ماه گذشته متحمل تلفات سنگینی شده است از جمله از دست دادن جان هزاران سرباز. مقام‌های غربی ادعای ارتش مسکو درباره میزان بالای کشته‌های ارتش اوکراین در یک ماه گذشته را تکذیب می‌کنند. روز، سه‌شنبه سرگئی شویگو، وزیردفاع روسیه طی بیانیه‌ای که در تلگرام منتشر شد مدعی شد که ارتش اوکراین ظرف ماه فوریه ۱۱ هزار کشته داده است. ناظران غربی این اظهارات وزیردفاع روسیه را تلاشی از سوی کرملین برای «وارونه کردن» موضوع آمار بالای کشته‌شدگان ارتش این کشور ارزیابی کرده‌اند. مقام‌های غربی می‌گویند به آمارهای شویگو «اعتماد ندارند» و آنها را معتبر نمی‌دانند.

در نقطه مقابل، مقام‌های غربی می‌گویند گروه نظامیان واگنر (که یک ارتش خصوصی و مزدور است و در نبرد باخموت نقش اصلی را در خط مقدم دارد) به علت تلفات زیاد، با کمبود نیرو روبرو شده است. این کمبود به بروز اختلاف میان فرماندهان واگنر و ارتش روسیه هم منجر شده است به طوری که یوگنی پریگوژین، رئیس این ارتش خصوصی، روسیه را متهم کرده که با ممانعت از ارسال مهمات و پشتیبانی برای تصرف باخموت، پشت واگنر را خالی کرده‌ است. پریگوژین علت این نقصان را «تشریفات و کاغذبازی‌های اداری یا یک خیانت» ارزیابی کرده است.
هر آنچه که در طرف خاکریزهای روسیه روی داده، در طرف مقابل باعث شده مقام‌های غربی مدعی «مختل» شدن پیشروی نظامیان روسیه شوند و ابراز امیدواری کنند که شانس پیشروی چشمگیر ارتش روسیه در کوتاه مدت هم بسیار پایین آمده است.
این نخستین بار نیست که حامیان غربی اوکراین از متوقف شدن پیشروی ارتش روسیه و نرسیدن کرملین به اهداف عملیاتی خود می‌گویند. پاییز گذشته هم همزمان با عقب‌نشینی نیروهای روسیه از مناطق وسیعی در جنوب اوکراین، اظهارات مشابهی از تلفات سنگین ارتش روسیه و «شکست» آنها در عملیاتی که فوریه پارسال شروع کرده بودند، منتشر شد. همزمان میزان پیشروی زمینی و تصرف اراضی اوکراین از .طرف نیروهای روسی طی فصل زمستان، که به روزهای پایانی آن نزدیک می‌شویم، بسیار محدود بوده است. در همین حال، اوکراین، که پشتیبانی تسلیحاتی جدیدی دریافت کرده و تجهیزاتی چون تانک‌های پیشرفته آلمانی و آمریکایی را به یگان زرهی خود افزوده، با نزدیک شدن به فصل بهار و فراهم شدن شرایط جوی، خود را آماده حمله برای پس گرفتن مناطق تحت کنترل روسیه کرده است. 

مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۲/۱۸ ۰۹:۰۶
روسیه جنگ را باخته است و در نهایت نواحی اشغال شده را پس خواهد داد . هر چه بیشتر بماند کشته های خودش را زیاد می کند . البته اوکراین را هم خرابه کرده ولی در نهایت بازنده اصلی روسیه است . (422949)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها