به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۲۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۸ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۳۹۱۴۸۰

پایان نشست شورای حکام بدون قطعنامه

پایان نشست شورای حکام بدون قطعنامه
گروه سیاسی: نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران ، بدون صدور قطعنامه‌ای علیه کشورمان پایان یافت.
 در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با موضوع ایران برخی کشور‌های غربی از جمله تروئیکای اروپایی و آمریکا با صدور بیانیه‌هایی تلاش داشتند برنامه هسته‌ای ایران را زیر سوال ببرند.
با وجود این بیانیه‌ها، در نشست شورای حکام قطعنامه‌ای علیه کشورمان صادر نشد و ابراز امیدواری شد با ادامه همکاری ایران و آژانس موضوع ایران از بن‌بست کنونی خارج شود.
محسن نذیری اصل، نماینده کشورمان در وین در واکنش به بیانیه اتحادیه اروپا و آمریکا، گفت: این کشورها، که بسیاری از آن‌ها کشور‌های چتر هسته‌ای و یا عضو ناتو هستند، هرگز سعی نکردند اذعان کنند که ایران سابقه‌ای درخشان در الحاق به سازوکار‌های مقابله با تسلیحات کشتار جمعی دارد. با این اوصاف، به نظر می‌رسد که این احزاب به جای ایفای نقش مثبت در پرداختن به مسائل قبلی، از دستور کار سیاسی دیگری پیروی می‌کنند.
او گفت: یک دستور کار سیاسی کوته بینانه توسط این دسته کشور‌ها دنبال می‌شود تا آژانس را از رسیدگی به موضوع و حل آن بر اساس دلایل فنی باز دارد.



 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها