کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مومنین اجازه ندهند کشف حجاب صورت بگیرد

18 اسفند 1401 ساعت 10:52


گروه سیاسی: نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: امروزه مؤثرترین زمینه‌سازی برای ظهور، مقابله با دشمن امام زمان (عج) و استکباری است که در مسیر ظهور سنگلاخ ایجاد کرده است.
 سید احمد علم‌الهدی  اظهار کرد: وجود مقدس امام صادق (ع) فرموده‌اند که «مَن ماتَ مُنتَظِراً لَه کان کَمَن کانَ مَعَ القائِمُ فی فُسطاطِه» یعنی هرکس بمیرد درحالی‌که منتظر امام زمان (عج) بوده است، همچون فردی است که در دوران ظهور در خیمه او بوده باشد. این یعنی انتظار فرج، انسان را به مقام و منزلت ملازمت وجود اقدس امام زمان (عج) نائل می‌کند، اما انتظاری که شایسته و بایسته باشد و مقدمات ظهور را در عصر آخرالزمان رقم بزند.
وی افزود: انتظار دو بُعد دارد؛ یکی «خواستن ظهور» و دیگری «به راه افتادن برای تحقق آن» است. البته خواستن ظهور به‌عنوان یک موضوع قطعی، موردخواست و اراده همه ماست و تک‌تک افراد و آحاد جامعه، با تحرکات پسندیده‌ای همچون این اجتماع عظیم مهدوی، خواسته دل خود را در عمل اثبات می‌کنند و علاقه خود را به این ساحت ابراز می‌کنند.
«استکبارستیزی»، مؤثرترین زمینه‌سازی برای ظهور
نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه انتظار در بُعد دوم آن کامل می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر ظهور به تأخیر افتاده است، عامل و مسبب آن وجود مشکلاتی در ماست که نتوانسته‌ایم قلوب انسان‌ها را نسبت به موضوع ظهور متوجه کنیم و مشکلات و مفاسد موجود در این مسیر را براندازی کنیم. انتظار در یک خواستن خلاصه نمی‌شود. انتظار در بُعد دوم آن کامل می‌شود که عبارت است راه افتادن به دنبال امام زمان (عج). اینکه امام خود را بخواهیم، اما تلاشی برای زمینه‌سازی ظهور ایشان انجام ندهیم و محدود به همخوانی سرود و اشک‌های انتظار بمانیم، این مسئله با فرهنگ انتظار همخوانی ندارد.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اعلام کردند که اکنون باید به دنبال آماده کردن جهان برای ظهور حضرت حجت (عج) باشیم. باید گام دوم انقلاب را بلند برداشت و این همان به راه افتادن پشت سر امام زمان (عج) است. امروزه مؤثرترین زمینه‌سازی برای ظهور، مقابله با دشمن امام زمان (عج) و استکباری است که در مسیر ظهور سنگلاخ ایجاد کرده است.
مردم اجازه ندهند کشف حجاب صورت بگیرد
آیت‌الله علم‌الهدی مبارزه با مظاهر فساد و گناه در جامعه را یکی دیگر از شئون زمینه‌سازی برای فرج دانست و تصریح کرد: مبارزه با هر منکر و فسق و فجوری که بر سر راه ظهور امام زمان (عج) وجود داشته باشد، یکی دیگر از عوامل زمینه‌ساز ظهور است. بر همه ما واجب است که امر به معروف و نهی از منکر را به‌عنوان یک جریان غالب فکری در جامعه نهادینه کنیم. این مسائل، مصداق همان فضا‌هایی است که دشمن برای ما ترتیب می‌بیند.
وی تأکید کرد: خواهران متدین و باایمانی که منتظر ظهور هستند و برادران مؤمن و بابصیرتی که در این میدان برای پایان عصر غیبت تلاش می‌کنند، این‌ها نباید اجازه دهند که کشف حجاب صورت بگیرد. دشمن می‌خواهد شخصیت فرهنگی و معنوی حجاب را از بین ببرد و آن را یک پدیده حاکمیتی و اجباری قلمداد کند که در این شرایط، مسئولیت بر دوش مردم خواهد بود.
امام جمعه مشهد مقاومت در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی را بزرگ‌ترین مظهر انتظار خواند و گفت: کسی که در اجرای گام دوم انقلاب، مردانه بایستد و مقاومت کند، می‌تواند تصدیق حدیث امام صادق (ع) باشد و خود را منتظر بداند. البته همین برنامه‌های شاخص نظیر اجتماع عظیم منتظران ظهور در مشهدالرضا (ع) که با راهپیمایی از میدان شهدا تا حرم مطهر همراه می‌شود، به‌مثابه یک حرکت غیرتمندانه، بزرگ‌ترین نماد آن است که ما به دنبال حضرت به راه افتاده‌ایم.
 


کد مطلب: 391483

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/391483/مومنین-اجازه-ندهند-کشف-حجاب-صورت-بگیرد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir