به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۶:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۸ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : ۳۹۱۵۴۲

آزار و اذیت کودکان مخالف جنگ در روسیه

آزار و اذیت کودکان مخالف جنگ در روسیه
گروه بین الملل: آوریل گذشته، از ماشا موسکالیوا 12 ساله خواسته شد تا برای کلاس هنر، نقاشی بکشد که نشان دهنده حمایت از "عملیات ویژه" روسیه در اوکراین باشد. در عوض، او مادر و فرزندی را که در مسیر موشک‌ها ایستاده بودند، با نوشته‌های «نه به جنگ» و «شکوه اوکراین» ترسیم کرد.
روز بعد، پدرش الکسی موسکالیف، که او را به تنهایی در شهری در حدود 200 کیلومتری (125 مایلی) جنوب مسکو بزرگ می کرد، به مدرسه اش فراخوانده شد. پدر و دختر هر دو را با ماشین های پلیس بردند. الکسی توسط افسران محلی مورد بازجویی قرار گرفت و «اظهارات توهین آمیزی» که او در فضای مجازی درباره ارتش روسیه بیان کرده بود و آنها را با متجاوزین مقایسه می کرد، یافتند. در دادگاه، الکسی به دلیل بی اعتبار کردن نیروهای مسلح به پرداخت 32000 روبل (420 دلار) جریمه شد.
مقامات روسیه تا چه اندازه می‌خواهند انتقادات از جنگ اوکراین را سرکوب کنند
روز بعد، ماموران سرویس امنیت فدرال (FSB) از مدرسه ماشا بازدید کردند، پدر او را به بد سرپرستی متهم کردند و گفتند ماشا باید از آنجا برده شود. الکسی در نهایت دستگیر شد و ماشا تحت مراقبت قرار گرفت - نشانه ای از اینکه مقامات روسیه تا چه اندازه می خواهند انتقادات از جنگ در اوکراین را سرکوب کنند.
در 30 دسامبر 2022، پنج ماشین پلیس و یک ماشین آتش نشانی بیرون خانه الکسی پارک کرده بودند. الکسی به گروه حقوق بشر روسی OVD-Info گفت که نمی‌خواست بدون حکم به آنها اجازه ورود بدهد، اما زمانی که آنها شروع به صدمه رساندن به در کردند، در را باز کرد. پلیس و ماموران سرویس امنیت فدرال، آپارتمان را غارت کردند و ظاهراً پس‌انداز خانواده، تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ و نقاشی ضد جنگ ماشا را گرفتند.
الکسی دوباره به دلیل بی اعتبار کردن ارتش متهم شد
الکسی ادعا کرد که سرش به دیوار کوبیده شده و در اتاقی با صدای سرود ملی حبس شده است. سپس او دوباره به دلیل بی اعتبار کردن ارتش متهم شد. او اکنون با سه سال زندان مواجه است. هفته گذشته، الکسی به مدت دو روز در یک بازداشتگاه پیش از محاکمه نگهداری شد، در حالی که ماشا، که اکنون 13 سال دارد، به یک مرکز مخصوص نگهداری کودکان منتقل شده است.
اگر پدر به حبس محکوم شود، دختر به خانه کودک فرستاده می‌شود
به گفته وکیل او، الکسی از آن زمان آزاد شده و در بازداشت خانگی به سر می برد. وکیل الکسی تلفنی به الجزیره گفت: «الکسی در حبس خانگی است، او فقط اجازه دارد با من و بازرسان ارتباط برقرار کند. ماشا در یک مرکز نگهداری کودکان است. ما در تلاش هستیم تا او را برگردانیم و حبس خانگی را لغو کنیم. ما به دادستان کل و کمیسر حقوق بشر در فدراسیون روسیه شکایت کرده ایم. اگر پدر به حبس محکوم شود، دختر به خانه کودک فرستاده می شود.»
 رئیس کمیسیون امور نوجوانان به رسانه دولتی روسیه می گوید که خانواده الکسی ها در لیست  "خانواده های در موقعیت خطرناک اجتماعی" قرار گرفته اند و او برای محروم کردن مادر و پدر الکسی از حقوق خود به عنوان پدر و مادر یک فرم پر کرده است. ماشا نیز در یک مرکز نگهداری از کودکان گیرافتاده و بعید است که به این زودی آزاد شود.
یک منبع آگاه در این باره  به الجزیره می گوید: «در چنین شرایطی حتی اگر یک نفر مجرم باشد بخصوص اگر این مجرم خردسال هم باشد، وضع به گونه ای پیش می رود که کل خانواده تحت فشار و مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.»همکلاسی‌هایش شکایت کردند که عکس پروفایل او یکی از نمادهای جنگ اوکراین است
در اکتبر سال گذشته، یک دختر مدرسه‌ای 10 ساله در مسکو هنگامی که والدین همکلاسی‌هایش شکایت کردند که عکس پروفایل او در یک گروه آنلاین مدرسه یکی از نمادهای جنگ اوکراین است بازداشت شد. عکس او تصویری از مریم مقدس است که  شنل زرد و آبی پوشیده و تفنگ بزرگی در دست داشت. دختر و مادرش مورد بازجویی قرار گرفتند و خانه آنها تفتیش شد اما در نهایت هیچ اتهامی مطرح نشد. در مورد دیگری در شرق سیبری، پسر 16 ساله معترض ضد جنگ، در حالی که به دلیل شرکت در یک تجمع و حمله به دو افسر پلیس بازداشت شده بود، به یتیم خانه ای دورافتاده در 300 کیلومتری خانه فرستاده شد.
شاهد یک روند نگران کننده از آزار و اذیت کودکان زیر سن قانونی هستیم
الجزیره به نقل از یک منبع آگاه می نویسد: «ما در حال حاضر شاهد یک روند نگران کننده از آزار و اذیت کودکان زیر سن قانونی به همراه خانواده هایشان توسط نیروهای دولتی هستیم. هدف کرملین القای ترس است، بنابراین آنها خانواده ها را تهدید به جدایی می کنند و ادعا می کنند که والدین بچه ها را درست تربیت نمی کنند."در مسکو، پلیس پس از آنکه پسری موضع خود در مخالفت با جنگ اوکراین را بیان کرد با حضور نیروهای پلیس مقابل منزلش و قطع برق منزل روبه رو شد.
دو دانش آموز دبیرستانی به دلیل امتناع از ایستادن در هنگام سرود ملی روسیه و پخش سرود اوکراین به جای آن مورد آزار و اذیت مردم قرار گرفتند. در مورد گزارش شده دیگری، کودکی علناً مورد سرزنش قرار گرفت زیرا نامه ای به یک سرباز روس نوشت و از او خواست که اوکراینی ها را نکشد و به خانه بیاید.
 
اگر سربازی اجباری شود، برای اوکراین می‌جنگم
یک نوجوان 16 ساله به دلیل اینکه گفته بود اگر سربازی اجباری شود، برای اوکراین می جنگد جریمه شد.
طبق اطلاعات به دست آمده، حداقل 544 کودک  در اعتراضات ضد جنگ در سال گذشته بازداشت شده اند و در حال حاضر هفت کودک به دلیل مواضع ضد جنگی خود تحت تعقیب کیفری قرار دارند.
کرملین در تلاش است کودکان را در یک فرهنگ به شدت نظامی تحت فشار قرار دهد
همزمان با این برخوردها، مقامات دولتی روسیه با برگزاری کلاس‌هایی برای القای میهن‌پرستی و برنامه «گفت‌وگوهای مهم» فوق‌درسی که رویدادهای اخیر را از دیدگاه کرملین بررسی می‌کنند، تلاش می‌کنند تا نسل جوان را به طرز فکر خود جذب کنند. کرملین در تلاش است تا کودکان را در یک فرهنگ به شدت نظامی تحت فشار قرار دهد. کرملین قصد دارد از طریق حملات به مدارس، کودکان و والدین، جامعه مدنی روسیه را محو و وحشت زده کند، اما علیرغم همه چیز، فعالان روسی - از جمله کودکان و والدین - به ایستادگی در برابر جنگ، حتی با بهای هولناک، ادامه می‌دهند.
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها