به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۹ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۳۹۱۶۱۹

اسرائیل ایران را به حمله سایبری متهم کرد

اسرائیل ایران را به حمله سایبری متهم کرد
گروه بین الملل: بر پایه تحقیقات اسرائیل یک گروه هکری مرتبط با ایران مسئول حمله سایبری به دانشگاه حیفا بوده است.
رسانه اسرائیلی allisraelnews  با استناد به بیانیه دو روز پیش سازمان ملی امنیت سایبری این کشور می‌گوید تحقیقات نشان می‌دهند که حمله سایبری ماه گذشته به دانشگاه فنی حیفا به نام "تکنیون"، کار یک گروه هکری مرتبط با ایران است.مطابق گزارش‌هایی که روز سه‌شنبه نیز در رسانه‌های اسرائیلی منتشر شده بود حمله هکری به دانشگاه تکنیون، که از معتبرترین دانشگاه‌های اسرائیل به شمار می‌رود ۱۱ فوریه انجام شد.
سازمان ملی امنیت سایبری اسرائیل می‌گوید این حمله سایبری توسط یک گروه هکری به نام "آب گل‌آلود" با هدف باج‌خواهی انجام شده است.
در این حمله داده‌های کامپیوتری دانشگاه فنی حیفا رمزگذاری شد و هکرها از دانشگاه خواستند برای آژادسازی داده‌ها ۸۰ رمزارز بیت‌کوین پرداخت کنند که ارزش تقریبی آنها نزدیک به یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار می‌شود.
گروه هکری "آب گل‌آلود" و ارتباط آن با  ایران برای نهادهای امنیتی ایالات متحده آمریکا و بریتانیا نیز شناخته شده است.
آمریکا و بریتانیا پیشتر این گروه را به دست داشتن در سلسله حمله‌های سایبری به نهادها و دستگاه‌های مختلف در آسیا، آفریقا و آمریکا و ارتباط با ایران متهم کرده‌اند.
در ایمیلی که هکرها برای دریافت باج به دانشگاه حیفا ارسال کرده‌اند شعارهای سیاسی علیه اسرائیل نیز مطرح شده و این کشور یک "رژیم آپارتاید" خوانده می‌شود. نشریه "اورشلیم پست" نوامبر سال پیش به نقل از شرکت امنیت سایبری "کلیر اسکای" گزارش داد: «هکرهای ایران اخیرا بیش از هر زمان دیگری به توانایی نفوذ و کنترل پهپادهای اسرائیلی و آمریکایی نزدیک شده‌اند.»
این روزنامه مدتی پیشتر گزارش داده بود هکرهای احتمالا مرتبط با ایران اواخر ماه آوریل نیز وب‌سایت فرستنده رادیویی اسرائیل را هدف حمله سایبری قرار داده‌اند.
سازمان ملی امنیت سایبری اسرائیل برآورد می‌کند در سال ۲۰۲۲ دست‌کم ۵۳ حمله سایبری جدی علیه نهادهای علمی و دانشگاهی این کشور صورت گرفته که اغلب آنها دفع شده‌اند.
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها