کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بدترین هفته نفت در یک ماه گذشته

19 اسفند 1401 ساعت 14:14


گروه اقتصادی: قیمت نفت روز جمعه برای چهارمین روز متوالی کاهش یافت و تحت تاثیر نگرانی هایی که نسبت به احتمال کندی اقتصادی و آسیب دیدن تقاضا برای سوخت در صورت افزایش بیشتر نرخ های بهره در آمریکا وجود دارد، در مسیر بزرگترین کاهش هفتگی در پنج هفته اخیر حرکت می کند.به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۴۸ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش، به ۸۱ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶۰ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش، به ۷۵ دلار و ۱۲ سنت در هر بشکه رسید.
 

انتظارات برای ادامه افزایش نرخ بهره در آمریکا و اروپا، دورنمای رشد اقتصاد جهانی را تیره کرده و باعث کاهش بیش از ۵.۵ درصدی شاخص های قیمت بازار نفت از ابتدای هفته جاری تاکنون شده که بزرگترین کاهش هفتگی از اوایل فوریه به این سو، به شمار می رود.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو نسبت به افزایش سریع تر و بیشتر نرخ های بهره هشدار داد و اعلام کرد بانک مرکزی در برداشت اولیه خود از موقتی بودن تورم، دچار اشتباه شده و از قوی ماندن بازار کار، شگفت زده شده است.
تحلیلگران شرکت "هایتونگ فیوچرز" در یادداشتی نوشتند: سرمایه گذاران به میزان فزاینده ای، محتاط مانده اند. همه نگاه ها به آمار اشتغال آمریکا دوخته شده که بعدازظهر روز جاری منتشر می شود و مهمترین راهنما پیش از تصویب افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، به شمار می رود.

چشم انداز گزارش اشتغال آمریکا در روز جمعه که به افزایش سریع تر نرخ بهره منتهی می شود، باعث ریزش شدید بازارهای مالی شده و تحلیلگران انتظار دارند قیمت نفت هم تحت فشارهای کاهشی قرار بگیرد.در بخش عرضه، آمریکا به طور محرمانه از بعضی از بازرگانان کالا خواسته است نگرانی ها نسبت به صادرات نفت روسیه را کنار بگذارند تا عرضه تقویت شود که نشان می دهد نفت بیشتری از سوی روسیه ممکن است وارد بازار شود.بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران کاهش صادرات روسیه را به دقت دنبال می کنند. این کشور اعلام کرده است در مارس، تولید نفت خود را ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش می دهد.


کد مطلب: 391656

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/391656/بدترین-هفته-نفت-یک-ماه-گذشته

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir