به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۹ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : ۳۹۱۶۶۳

نظام اسلامی در پی شادی مردم است

نظام اسلامی در پی شادی مردم است
گروه سیاسی: خطیب جمعه تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: آفرین بر شما که در تولد امام زمان علیه‌السلام سنگ تمام گذاشتید، بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به مسجد جمکران رفتند، این تنها یک اعتقاد شیعی نیست بلکه یک اعتقاد بین‌المللی عالم است.
به گزارش ایلنا، سید احمد خاتمی تاکید کرد: باور داریم روزی ستمگران و ظالمان می‌روند و تنها مهدی فاطمه حاکم بر جهان خواهد شد. این باور دینی ماست، روزی خواهد رسید که از استکبار و دول استکباری خبری نخواهد بود. روزی خواهد رسید که از آمریکا خبری نخواهد بود، چه ما باشیم و چه نباشیم. روزی فرا رسید خواهد رسید که اسرائیل غاصب روی زمین نخواهد بود
وی ادامه داد: یاردیرین انقلاب آقای حسن غفوری‌فرد به دیدار خدا رفتند و مقام معظم رهبری بر پیکر وی نماز خواندند.
خاتمی درباره مسمومیت‌های دانش آموزان در مدارس گفت: حادثه‌ای این روزها فراگیر شده است روزهای اول فقط قم بود و الان همه شهرها را فراگرفته است. مسمومیت‌های پیاپی دانش آموزان مخصوصا در مدارس دختران صورت می‌گیرد. سران اغتشاش ۳ برنامه داشتند اولینش آوردن مردم کف خیابان بود که به نوجوانان فریب خورده گفته بودند شما یک هفته کف خیابان بیایید کار نظام تمام است که شتر در خواب ببیند پنبه دانه.دومین اقدام جنگ مسلحانه بود که آذرماه فراخوان دادند که کسی هم نشنید. سومین کار هم اذیب پیاپی است و من مسمومیت‌هایی که واقعا هست را از این ایذایی می‌بینم.دشمنان ۳ هدف دارند ، یک این که امنیت را از بین ببرند، می‌دانید که احساس امنیت از خود امنیت مهم است که در دل پدر و مادرها به وجود بیاورند. هدف دوم رشد علمی و فرهنگی دانش آموزان است که دیدید بعضی جاها گفتند فرزندان‌مان را به مدرسه نمی‌فرستیم. سومین هدف هم اتهام‌زنی به نظام است که این کارها را به پای نظام بنویسند که این دروغ نخواهد گرفت‌.
وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در روز درختکاری گفتند برای عاملان این کارها باید حکم اشد مجازات داده و اجرا شود، فرمودند دیگر در رابطه با این‌ها عفوی در کار نخواهد بود. آنچه که مقام معظم رهبری فرمود مبنای فقهی دارد و آن‌هایی که این کارها را می‌کنند اتهام‌شان افساد فی‌الارض است و مفسد فی‌الارض حکمش اعدام است.
خطیب این هفته نماز جمعه تهران بیان کرد: قانونش را ببینید و همین الان هم در حال اجرا است. ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی است. جرم شایعه افکنان در این رابطه جرم سنگینی است، آن‌هایی که در رسانه متدینین را متهم می‌کنند جرم سنگینی است که رئیس محترم قوه قضاییه هم عنوان کردند. با کسانی که اخبار وحشتناک را مطرح می‌کنند تا دل مردم بلرزد قوه قضاییه باید برخورد کند. جنایت این جنایت‌کاران به فرزندان ملت گناه نابخشودنی است و از قوه قضاییه می‌خواهم با  کسانی که شایعه را چه در فضای مجازی و چه مکتوب پخش می‌کنند با قاطعیت برخورد کنند.
خاتمی گفت: ما با شادی مردم نه تنها مخالف نیستیم بلکه نظام اسلامی در پی شادی مردم است، ما با نوروز مخالف نبوده و نیستیم منتها یک نوروز باشد. سنت‌های خوب نوروزی را پاس می‌داریم، تمیز کردن خانه و شهر، صله رحم از سنت‌های خوب اسلامی است. به جوانان می‌گویم دنبال شادی به عقل باشید. در چهارشنبه سوری که هنوز شروع نشده است عده‌ای جان خودشان را از دست داده‌اند این مراسم خردورزانه نیست. ان‌شاالله جوانان این سخن از دل برآمده را از دل خواهند شنید.
خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: روز ۲۳ اسفند روز تاسیس بنیاد شهید اسلامی است، ما مدیون شهدا بودیم. زمان جنگ صدام مصاحبه می‌کرد وسط مصاحبه گفت ان‌شاالله ۳ روز دیگر در تهران با شما مصاحبه می‌کنیم و آن‌هایی که نگذاشتند صدام به هدفش برسد همین شهدا بودند، آن‌ها نفیس‌ترین  چیز یعنی جان خودشان را دادند. مردم و مسئولین نگاه تکریم به شهدا داشته باشند. خانواده شهدا عزیز هستند. از بازماندگان شهدا هم می‌خواهیم حریم پدرهای‌شان را نگه دارند. رفتارشان رفتار فاخر باشد. خوب عمل کنید که پدرانتان در عالم برزخ باریک‌الله می‌گویند.

محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۲/۱۹ ۱۵:۵۴
مردم با شنیدن صحبت های شما همیشه شاد می شوند. نگران شادی مردم نباشیذ (423086)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها