به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۹ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۳۹۱۶۶۷

هفت کشته در تیراندازی  یک کلیسای هامبورگ

هفت کشته در تیراندازی  یک کلیسای هامبورگ
گروه بین الملل: شامگاه پنجشنبه یک مرد مسلح حدود ساعت ۹ به حاضران در کلیسای "شاهدان یهوه" در منطقه آلستردورف هامبورگ تیراندازی کرده است.
رادیوی سراسری آلمان از دست‌کم هفت کشته و هشت زخمی خبر داده است. در میان کشته‌ها فرد مهاجم نیز هست. اگرچه پلیس تقریبا مطمئن است که مهاجم همدست یا همدستانی نداشته است، اما اعلام کرده که هم‌چنان در حال بررسی و جستجو گسترده درباره احتمال وجود عاملان احتمالی دیگر و همچنین انگیزه این تهاجم است. روزنامه "بیلد" نوشته است که در وب‌سایت این گروه مذهبی اعلام شده بود که آنها از روز پنجشنبه برای یک مراسم عبادت دو هفته‌ای گردهم می‌‌آیند. ۱۷ نفر از حاضران در این مراسم زنده مانده‌اند. علت این حادثه هنوز روش نیست.  یکی از همسایه‌ها به پلیس گفته است که صدای "چهار دور تیراندازی" را شنیده که هرکدام تقریبا ۲۰ ثانیه طول کشیده است.
پلیس حدود ساعت ۹:۱۵ دقیقه از طریق تلفن از حادثه خبردار شده است. واحد ویژه پلیس هامبورگ اندکی پس از شروع تیراندازی وارد ساختمان شده و صدای تیری را از طبقات بالایی ساختمان شنیده است. پلیس در آنجا جسدی را یافته است که متعلق به مهاجم بوده. در این حادثه از سوی پلیس تیراندازی نشده است.
حدود ساعت سه صبح جمعه  سخنگوی پلیس اعلام کرد که وضعیت به حال عادی بازگشته است و هیچ خطری برای ساکنان اطراف صحنه جرم وجود ندارد. شاهدان یهوه یک گروه مسیحی با تفسیر خاص خود از انجیل است که از قوانین سختگیرانه‌ای تبعیت می‌کند. شاهدان یهوه حدود هشت میلیون عضو در سراسر جهان دارند. مرکز آنها در نیویورک است. جامعه آلمانی این گروه با حدود ۲۰۰ هزار عضو، یکی از بزرگترین جامعه‌ها در اروپا است.
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها