کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

لتونی خودروهای توقیفی را به کی‌یف می‌فرستد

19 اسفند 1401 ساعت 19:26


گروه بین الملل: بر اساس طرحی جدید در پارلمان لتونی، که برای کمک به کی‌یف در جنگ با روسیه تصویب شده است، خودروهای مصادره شده از رانندگان مست به اوکراین فرستاده می‌شوند. این طرح ماه پیش توسط نمایندگان پارلمان تصویب شد.
قرار است به زودی، هشت خودرو که  به یک پارکینگ که برای این ماشین‌ها است منتقل شده، به اوکراین فرستاده شوند. این اولین کاروان از این دست خودروهاست که بر اساس این طرح به اوکراین اعزام می‌شوند. قرار است از این خودروها در بیمارستان‌ها و و ارتش این کشور استفاده شود.
در اواخر سال گذشته قانونی تصویب شد که دولت، خودرو رانندگانی که در هر ۱۰۰ میلی‌لیتر خونشان، ۱/۵ میلی‌گرم الکل یافت شود (سه برابر حد مجاز)، توقیف کرده و به سود خود بفروش برساند. لتونی با حدود ۳۵۰۰ مورد در سال، یکی از بدترین آمار مصرف الکل در حال رانندگی را در اروپا دارد.
به گفته وبسایت «لتونی دلفی»، این هشت اتومبیل، مجموعاً حدود ۱۸۵۰۰ یورو(۱۹۵۰۰ دلار) ارزش داشتند.  یکی از مالکان این خودروها پرچم روسیه را روی خودروی خود نصب کرده بود.
روس‌تبار‌ها حدود یک چهارم جمعیت لتونی را تشکیل می‌دهند. پس از حمله روسیه به اوکراین، دولت لتونی سریعا اقدام به ممنوعیت فعالیت ده‌ها وبسایت حامی کرملین کرد.


کد مطلب: 391741

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/391741/لتونی-خودروهای-توقیفی-کی-یف-می-فرستد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir