به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۳۹۲۰۱۱

بهترین نوشیدنی‌ها و تنقلات عید را بشناسید

بهترین نوشیدنی‌ها و تنقلات عید را بشناسید
گروه سلامت: انواع نوشیدنی‌ها یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر برای پذیرایی عید هستند. تعداد زیادی از افراد در ایام نوروز فراموش می‌کنند که آب کافی در طول روز بنوشند. همین مساله می‌تواند کم‌آبی بدن، کاهش تمرکز، افزایش خستگی‌های مزمن و یبوست‌های مزمن را برای آنها به‌دنبال داشته باشد. حالا فکرش را بکنید که همین افراد در پذیرایی‌های نوروزی به‌صورت مکرر چای یا قهوه هم بنوشند!
 
به گزارش سلامت، نوشیدن چای و قهوه، سطح کافئین را در بدن افزایش می‌دهد و باعث افزایش دفع آب بدن از طریق ادرار می‌شود. همین اتفاق می‌تواند کم‌آبی بدن را دوچندان کند. اما بهترین نوشیدنی ها و تنقلات کدامند؟ اینها مواردی هستند که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم. 
 
بهترین نوشیدنی‌ها برای ایام نوروز
پیشنهاد می‌شود که در ایام نوروز سعی کنید تا به‌جای چای یا قهوه، با نوشیدنی‌های خنک و طبیعی از مهمانان خود پذیرایی کنید. انواع آبمیوه‌های بدون قند افزوده، انواع شربت‌های سنتی کم‌شیرین که با عسل تهیه می‌شوند، انواع لیمونادهای خانگی،‌ موهیتوی خانگی یا آب‌های طعم‌دارشده با آب مرکبات و تکه‌های میوه تازه می‌توانند گزینه‌های بسیار جذاب‌تر و سالم‌تری برای پذیرایی از مهمانان باشند. اگر می‌خواهید با یک نوشیدنی گرم از مهمانان خود پذیرایی کنید.

به شما پیشنهاد می‌کنیم که کمی تنوع به برنامه پذیرایی بدهید و به‌جای چای یا قهوه، از انواع دمنوش‌ها مانند دمنوش آویشن، بابونه، گل گاوزبان، به‌لیمو، چای سبز رقیق، چای کوهی یا دمنوش ترکیبی آویشن همراه با دارچین و گل محمدی برای پذیرایی از مهمانان استفاده کنید. به این ترتیب، پذیرایی سالم‌تر و متفاوت‌تری هم خواهید داشت.

بهترین تنقلات برای ایام نوروز
اگر به خرید تنقلات برای پذیرایی نوروز عادت دارید و می‌خواهید میز پذیرایی سالم‌تری را برای مهمانان خود آماده کنید، به شما توصیه می‌کنیم که به‌جای تنقلات چرب، شور و شیرین، از انواع تنقلات سالم و طبیعی مانند برگه‌ها، توت خشک، کشمش، مویز، انجیر خشک، ‌خرما و... کمک بگیرید. انواع میوه‌ها و برگه‌های خشک می‌توانند علاوه بر فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها، مقادیر قابل قبولی از آهن گیاهی، کلسیم و ترکیبات ضدالتهابی را به بدن برسانند و در کوتاه‌مدت یا طولانی‌مدت باعث افزایش کلسترول خون، فشار خون یا قند خون نشوند.

انواع ترافل‌های خرمایی خانگی هم می‌توانند تنقلات بسیار سالم، سرشار از انرژی و مغذی برای پذیرایی نوروز در ماه رمضان باشند. برای تهیه ترافل‌های خرمایی باید ابتدا پوست و هسته خرما را جدا کنید سپس خرما را همراه با موز، گردو، مقداری ارده یا شکلات آب‌شده داخل غذاساز بریزید و خمیر شکل‌گرفته را به‌صورت توپک‌های کوچک گرد کنید. درنهایت هم این توپک‌ها را داخل کنجد، پودر بادام زمینی، پودر پسته، پودر گردو یا حتی پودر نارگیل بغلتانید و آنها را قبل از سرو به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار دهید. این توپک‌ها می‌توانند همراه با چای یا به‌عنوان دسر بعد از غذا مصرف شوند. ترافل‌ها حاوی قندهای طبیعی، آنتی‌اکسیدان‌ها و ریزمغذی‌های ارزشمندی برای بدن هستند. 
برچسب ها: تغذیه سالم
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها