به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۳۹۲۰۶۳

دو روز بعد دفن پدرم به خاطر باخت هو شدم

دو روز بعد دفن پدرم به خاطر باخت هو شدم
گروه ورزشی:زلاتکو دالیچ، سرمربی تیم ملی کرواسی، از لحظات سخت و شرایط دشواری که در طول دوران حضورش در فوتبال تجربه کرده صحبت می‌کند.به گزارش "ورزش سه"، دالیچ موفق شد با تیم ملی کرواسی افتخارات بسیاری به دست آورد و نامش را در تاریخ فوتبال این کشور برای همیشه ماندگار کند. 

کرواسی با هدایت این مربی دو دوره پیاپی به مرحله نیمه نهایی جام جهانی رسید. در یکی از این مراحل راهی فینال شد و عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد و امسال هم در قطر به مدال برنز این رقابت‌ها دست پیدا کرد. 
دالیچ درباره تجربه حضورش روی نیمکت تیم ملی کرواسی می‌گوید: «شکست‌ها برای من بسیار دشوار هستند. همین باعث شده که نخواهم خیلی مربی بمانم چون پس از شب‌های بی‌خوابی و بیدار شدن فردا صبح با درد ناراحتی، همه چیز برایم بسیار سخت و دشوار به نظر می‌رسد.»

او با اشاره به یکی از تجربه‌های تلخش اظهار داشت: «کرواسی در 23 بازی قبلی تنها دوبار شکست خورده است اما هر دو خیلی سخت بودند. شکست برابر اتریش واقعا ناراحت‌کننده بود. دو روز پس از دفن پدرم روی نیمکت نشستم. اصلا آماده نبودم. ما 0-3 شکست خوردیم و نمی‌توانم توصیف کنم چقدر سخت بود. هواداران هو کردند و انگار سیلی بر سرم روانه شد.»

سرمربی تیم ملی کرواسی درباره انگیزه‌اش برای ادامه مسیر اضافه کرد: «با وجود تمام سختی‌ها نباید تسلیم شد. ما همیشه قدرت کافی از خدای بزرگ برای بازگشت را دریافت کردیم. پس از آن شکست توانستیم 22 بازی بدون باخت را سپری کنیم. تسلیم نشدیم و به کمک خدا و دعاها از جا بلند شدیم.»

این مربی کروات درباره پیشنهادهایی که پس از جام جهانی 2018 روسیه دریافت کرده بود ادامه داد: «پس از جام جهانی پیشنهادهای هنگفتی دریافت کردیم و افراد بسیاری به من توصیه کردند که تیم ملی را در اوج ترک کنم و دنبال کسب درآمد باشم. از این موضوع آگاه هستم که ما کروات‌ها حافظه کوتاه مدتی داریم و ممکن بود شرایط خیلی بد شود اما اگر از اتحاد حرف می‌زدم و می‌گفتم اینجا کشور خوبی است، پس چطور باید دنبال پیشنهاد بهتر می‌رفتم؟ در این صورت جوانان چه فکری درباره من و حرف‌هایم می‌کردند؟»

دالیچ همچنین درباره ارتباطش با بازیکنانش گفت: «من به همه کسانی که اطرافم هستند احترام می‌گذارم. من هیچوقت به بازیکنانم دستور نمی‌دهم، فقط با احترام با آنها رفتار می‌کنم. در 35 روز حضورمان در قطر، هیچکس دیر نکرد. این احترامی است که از دو طرف وجود دارد. برای تصمیماتم هم مشورت می‌کنم. فکر می‎کنم جوانان باید یاد بگیرند که باید بسیار در زندگی تلاش کرد و هیچ چیز غیرممکن نیست. تیم ملی کرواسی سندی برای اثبات همین واقعیت است.»
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها