به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : ۳۹۲۱۲۲

انتقاد سرمربی سابق پرسپولیس از سرخ‌پوشان

انتقاد سرمربی سابق پرسپولیس از سرخ‌پوشان
گروه ورزشی: سپاهان اصفهان انتقام شکست جام حذفی را در خانه پرسپولیس و استادیوم آزادی از رقیب اصلی خودش گرفت. شاگردان یحیی گل محمدی بهترین فرصت را برای سبقت گرفتن از شاگردان ژوزه مورایس جلوی چشمان هواداران خودی از دست دادند. حمید درخشان سرمربی سابق پرسپولیس در این رابطه به خبرورزشی گفت: نیمه اول اصلا و ابدا بازیکنان پرسپولیس در حد خودشان بازی نکرده و بیشتر تحت تأثیر تیم سپاهان اصفهان بودند. پرسپولیس شروع خوبی در ورزشگاه آزادی برخلاف نقش جهان نداشت و به نوعی حریف را شیر کرد.
وی ادامه داد: شاید مهم ترین تأثیر را روی نتیجه این دیدار مهاجم برزیلی بی مسئولیت پرسپولیس گذاشت. او دو کارت زرد بی مورد گرفت و تیم را ۱۰ نفره کرد تا مشکلات آغاز شود. من نمی‌دانم این مهاجم برزیلی قبلا چه رزومه‌ای داشته اما در این چند بازی که به میدان رفته نتوانسته خودی نشان دهد. چیزی من از او ندیدم و نه تنها به عنوان یک مهاجم برزیلی گل نزد بلکه تیم را هم ۱۰ نفره کرد.
کاپیتان اسبق پرسپولیس افزود: تازه از زمانی که عیسی آل کثیر به زمین رفت خط حمله پرسپولیس جان گرفت اما او هم تنها بود. عیسی آل کثیر برای آن که موثرتر باشد نیاز به یک مهاجم مکمل دارد. هرچند خیلی تلاش کرد که بتوان گل بزند یا مثمر ثمر باشد اما تک و تنها بود. اگرچه پرسپولیس نیمه دوم خیلی خوب دفاع و بازی کرد ولی ۱۰ نفره نمی‌شد سپاهان را شکست داد. اگر پرسپولیس ۱۰ نفره نمی‌شد حتم بدانید سرنوشت بازی عوض می‌شد و اشتباه فردی یک بازیکن و کارت‌های بی موردی که گرفت نتیجه این دیدار سنگین را تغییر داد و یک فرصت خوب برای پیروزی را از تیم پرسپولیس گرفت.
وی ضمن اشاره به مصاحبه اخیر رحیم یوسفی در خصوص وحید امیری، یادآور شد: من نمی‌دانم رحیم یوسفی چرا این حرف را زده است اما شنونده باید عاقل باشد. یحیی گل محمدی در دیدار با سپاهان اگر دو تا وحید امیری داشت مطمئن باشید تیم سپاهان اصفهان را شکست می‌داد. وحید امیری تا پایان بازی دوید، جنگید، دریبل زد و نشان داد حالا حالاها می‌تواند برای پرسپولیس بازی کرده و به این تیم کمک کند. او البته آن قدر تجربه دارد که تحت تأثیر برخی صحبت‌ها قرار نگرفته و کار خودش را انجام دهد.
انتقاد سرمربی سابق پرسپولیس از سرخ‌پوشان
درخشان در ادامه افزود: برخلاف وحید امیری به نظر من یکی دو بازیکن پرسپولیس کم کاری کرده و در حد و اندازه خود ظاهر نشدند. منظور من از کم کاری این است که یک بازیکن ممکن است یک روز، روزش نباشد و نتواند از لحاظ تکنیکی و تاکتیکی مثل همیشه بازی کند اما حداقل می‌تواند بدود. شما می‌توانید با دوندگی روز بد خود را جبران کنید. من یک مثالی برای شما بزنم که بازیکن جوانی مثل محمد عمری هم خوب می‌دود و هم تأثیرگذار بازی می‌کند درحالی که سن وسال کمتری نسبت به بقیه دارد اما یکسری بازیکن هم نه خوب بازی کردند و نه حتی دویدند. بازی‌های بزرگ مثل بازی با سپاهان نیاز به بالاترین پتانسیل بازیکن یا حداقل دوندگی و جنگندگی بالا دارد تا یک تیم موفق شود که برخی در این دیدار در حدو اندازه‌های پرسپولیس ظاهر نشدند.
بگذارید واضح تر بگویم که برخی بازیکنان فقط زمانی خوب هستند که توپ را در اختیار داشته باشند و بازی بدون توپ آنها صفراست. در بازی با سپاهان هم بازی بدون توپ یکی دو نفر افتضاح بود و همین موضوع نتیجه این دیدار سنگین را رقم زد.
برخی‌ها از دیدار سپاهان و پرسپولیس به عنوان فینال لیگ برتر اسم برده و مدعی شدند یحیی گل محمدی این فینال را باخت و ممکن است حتی قهرمانی را هم ببازد اما حمید درخشان نظر دیگری داشته و خاطرنشان کرد: چه کسی گارانتی داده که سپاهان اصفهان با همین یک برد قهرمان لیگ برتر می‌شود؟ من چنین فرضیه‌ای را قبول ندارم چرا که لیگ تمام نشده یا اینکه باخت پرسپولیس در هفته سی ام نبوده است. این شکست هرچند تلخ و در دقیقه پایانی بود اما قابل جبران است و پرسپولیس می‌تواند با کسب نتایج خوب در ادامه مسابقات لیگ برتر حتی به قهرمانی هم برسد.
وی حمایت هواداران از این تیم پرسپولیس را ضروری دانست و عنوان کرد: این تیم، یحیی گل محمدی و شاگردانش نیاز به حمایت دارند. هواداران از این به بعد باید بیشتر تیم را حمایت کنند و ما پیشکسوتان هم وظیفه داریم تا جایی که امکان دارد این کار را انجام دهیم. این شکست به هر حال باید فراموش شود و همه پرسپولیسی‌ها دست به دست هم داده و برای رسیدن به عنوان قهرمانی بسیج شوند.
حمید درخشان در پایان اشاره‌ای هم به حذف تیم ملی جوانان داشت و گفت: به نظر من تیم ملی جوانان نفرات خوبی داشت و می‌توانست به جام جهانی هم صعود کند اما اشتباه فردی، بدشانسی یا از دست دادن تمرکز در دقایق واپسین این مهم را از این تیم خوب گرفت. به هرحال باید به صمد مرفاوی و بچه‌های تیم جوانان خسته نباشید گفت که زحمت خود را کشیدند ولی فوتبال همین است. یک لحظه غفلت ممکن است با پشیمانی بزرگی همراه شود و تیمی مثل عراق شما را شکست داده و به جام جهانی صعود کند. این تیم و این جوانان شایسته نباید به حال خود رها شوند و امیدوارم آینده فوتبال ایران را بسازند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها