به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : ۳۹۲۱۷۲
خداحافظ شهری که دوستش می‌داشتم؛

وداع باشکوه امیر قلعه نویی با سیرجان

وداع باشکوه امیر قلعه نویی با سیرجان
گروه ورزشی: امیر قلعه‌نویی دوره کاری خود با گل‌گهر سیرجان را با یک پیروزی پر گل و شیرین تمام می‌کند؛ چیزی که همیشه به آن علاقه دارد و از اتفاق افتادن و تکررش سیر نمی‌شود.
چند روز پس از شکست پر سر و صدا مقابل استقلال، گل‌گهر در دیدار با قعرنشین لیگ تهاجمی و رو به جلو آغاز کرد و با سه گل رضا شکاری، مرتضی تبریزی و نوید عاشوری تنها در یک نیمه با دست پر از این مسابقه بیرون آمد. آن هم در شرایطی که تیم مس رفسنجان با پیروزی روز گذشته در تبریز رتبه چهارم لیگ از گل‌گهر گرفته بود و آنها حتما باید این بازی را به سود خود تمام می‌کردند.
امیر قلعه‌نویی بازی را با تشویق تماشاگران سیرجانی و دست تکان دادن به آنها و آرامشی خاص آغاز کرد. او روز گذشته درگیر تماس‌های متعدد از سوی مدیران فدراسیون و چهره‌های دست اندرکار فوتبال ایران بوده و طرف صحبت آنها درباره تیم ملی و شرایط کارش در این پست جدید و همچنین پیش بینی‌ها برای اولین لیست و البته موضوع نحوه جدایی از گل‌گهر و سرنوشت نیمکت این باشگاه بوده است.
1831486
او که از ابتدا هم مهم‌ترین و جدی‌ترین نامزد جایگزینی کارلوس کی‌روش به حساب می‌آمد، اگرچه به واسطه علاقه شخصی رئیس فدراسیون برای کار با یک مربی خارجی تا روز آخر برای انتخاب خود به عنوان سرمربی تیم ملی صبر کرد، اما با توجه به علاقه همیشگی‌اش به اعاده حیثیت در پستی که فکر می‌کند آن را با ناشایستگی ترک کرده، او حتی با این شرایط هم ذره‌ای برای قبول این مسئولیت تردید به دل راه نداده است.
امیر قلعه‌نویی پس از سال‌ها رقابت در فوتبال باشگاهی و بودن در بین مدعیان جام‌ها در اغلب این فصول حالا به سطحی برمی‌گردد که حس می‌کند به آن تعلق دارد؛ سطحی که همه نفرات آن را چهره‌های برگزیده و بازیکنان بزرگ تشکیل می‌دهند و او می‌تواند تاکتیک‌های مدنظر و تهاجمی خود را به اجرا بگذارد. 
در واقع بزرگ‌ترین دوران کاری امیر قلعه‌نویی هم در فوتبال ایران در شرایطی رقم خورده که او ابزار مدنظرش را داشته است. چه در استقلال و چه در سپاهان، که در مجموع در این دو تیم 5 مرتبه قهرمانی لیگ را به دست آورده است. او امروز در حالی سیرجان را ترک خواهد کرد که یک دوره دو ساله و نیمه موفق و هیجان‌انگیز را با سرمه‌ای پوشان سیرجانی پشت سر گذاشته و نام آنها را در فوتبال ایران از تیمی که برای بقا جنگیده بود، به تیمی که برای عنوان نبرد می‌کرد، تغییر داد و به همین سان هم تا همین امروز مورد احترام و علاقه طرفداران شهر کوچکی بود که یک قطب تازه در فوتبال ایران است. شهری که احتمالا به سرمایه‌گذاری خود در فوتبال ادامه خواهد داد و البته با شخصیتی که به دست آورده مقصد مناسب برای مربیان دیگری است که می‌خواهند کار قلعه‌نویی را در گل‌گهر ادامه بدهند.
1831488
بازیکنان تیم فوتبال گل‌گهر پس از به ثمر رساندن گل دوم اینطور به سمت امیر قلعه‌نویی رفتند تا به نوعی از زحمات این مربی در آخرین حضورش روی نیمکت گل‌گهر تشکر کرده باشند.
به هر حال این خداحافظی قرار است تا ساعات آینده رسمی شود و بهترین اتفاق برای امیر قلعه‌نویی همین برد پرگل و دلچسب است.
اوکه احتمالا امشب سیرجان را با پرواز وارش به تهران ترک می‌کند تا لحظه آخر اوج گرفتن هواپیما به تبریک‌ها پاسخ خواهد داد و تنها بیش از یکساعت تا نشستن هواپیما فرصت دارد که بدون هیچ تماس اضافی به آینده‌ای فکر کند که پیش روی او قرار دارد؛ آینده‌ای که نقطه عطف آن در جام ملت‌های آسیا است. تورنمنتی که برای او در مرتبه پیشین چیزی جز یک حسرت بزرگ به ارمغان نیاورد. او باید امیدوار باشد اینبار خوش‌ شانس‌تر و موفق‌تر، باهوش‌تر و البته کاراتر باشد.
همه در انتظار تصمیمات آینده او برای نیمکت، جلب اعتماد هواداران و آغاز اتفاقاتی که هستند که به موفقیت تیم ملی در جام ملت‌های آسیای دشوار پیش رو در قطر ختم بشود؛ جایی که کارلوس کی‌‍روش که امیر قلعه‌نویی زمانی یکی از منتقدین جدی او بود نیز در صف رقبای ایران قرار دارد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها