به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب : ۳۹۲۱۸۴

انتقاد نیروهای ذخیره ارتش روسیه از پوتین

انتقاد نیروهای ذخیره ارتش روسیه از پوتین
گروه بین الملل:شماری از سربازان ذخیره ارتش روسیه که در مناطق جنگی در شرق اوکراین مستقر هستند،با انتشار پیامی ویدیویی از وضعیت وخیم نیروهای روسیه انتقاد کرده و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور را فراخوانده‌اند، تا برای رفع نواقص دست به اقدام زند.
این سربازان به خاطر بیم از بازداشت و فشار، پیام خود را به صورت گمنام منتشر کرده‌اند و در کانال تلگرام منتشر کرده‌اند.
یکی از این سربازان ذخیره که چهره خود را پوشانده تا گمنام بماند، از پوتین به عنوان فرمانده کل قوا خواسته است، به کاستی‌های موجود پرداخته و دست به اقداماتی زند که فرماندهان زیردست او کار و وظایف خود را درست انجام دهند.در این پیام ویدیویی ده‌ها سرباز یونیفورم‌پوشیده دیده می‌شوند که همگی آنها چهره خود را کاملا پوشانده‌اند. یک سخنگوی این گروه از کمبود تجهیزات و همچنین ناتوانی فرماندهان در هدایت سربازان انتقاد کرده است.
این سربازان ظاهرا در منطقه دونتسک مستقر هستند. سخنگوی آنان در این پیام ویدیویی گفته است: «ما می‌دانیم، تنها کسانی نیستیم که چنین خواستی را مطرح می‌کند.» او پوتین را فرا خوانده که نه فقط روی کاغذ به اوضاع رسیدگی کند، بلکه واقع راهی منطقه شود.
شایان ذکر است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تا کنون از سربازان ارتش روسیه در مناطق جنگی دیدن نکرده است. این در حالی است که ولودیمیر زلسنکی، رئیس جمهوری اوکراین تا کنون به صورت پراکنده دیدارهایی از جبهه جنگ انجام داده است.
این سربازان ذخیره در پیام خود همچنین از تهدیدات و تلاش مقامات برای ایجاد رعب شکوه کرده و به ویژه از کمبود تجهیزات انتقاد می‌کنند، برای نمونه اینکه بدون داشتن دوربین‌های ویژه ناچار‌ند، مأموریت‌های شبانه خود را انجام دهند.
پیشتر نیز شماری از سربازان روس، همسران، مادران و خواهران سربازان با انتشار پیام‌هایی عمومی از وضعیت نابسامان سربازان ذخیره گله کرده بودند.
در این پیام ویدیویی گفته می‌شود که فرماندهان دستور رئیس جمهوری را نادیده گرفته و واحد‌هایی ناکارآمد و غیرآماده را راهی عملیات تهاجمی و خط اول جبهه می‌کنند، در حالی که نیروهای اصلی در پشت انتظار می‌کشند.سخنگوی این دسته از سربازان ذخیره در پیام ویدیویی مزبور گفته است: «فرماندهان هنگ‌‌مان با ما وارد گفت‌وگو نمی‌شود، بلکه ما را در صورتی که از رفتن به خط اول جبهه سر باز زنیم، به مجازات و بازداشت تهدید می‌کند.»
فردی دیگر از این گروه در این پیام به این نکته اشاره کرده که میانگین سنی سربازان ذخیره ۴۰ سال است و بسیاری از آنها از لحاظ سلامتی دچار مشکل هستند. به گفته او سربازان ذخیره "از وظیفه دفاع سر باز نمی‌زنند، بلکه حاضر نیستند، دست به ریسکی توجیه‌ناپذیر بزنند و با مسلسل به جنگ نارنجک و تانک بروند".
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها