کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بیماری که اخلاق و شخصیت شما را عوض می‌کند

22 اسفند 1401 ساعت 9:48


گروه سلامت: آیا می‌دانستید؛ بعضی از بیماری‌ ها هستند که نه تنها روی جسم، بلکه روی روح و روان نیز اثرگذار می باشند. این بیماری ها ممکن است از لحاظ روحی تاثیرات منفی روی شما بگذارند و باعث شوند که دیگر حال خوبی نداشته باشید و اخلاق تان را عوض کنند.

 
بیماری هانتینگتون
این بیماری از زمان تولد فرد با او همراه است؛ اما در دهه 30 تا 40 سالگی بیشتر خودش را نشان می‌ دهد و سلول‌ های مغز را تحت تاثیر قرار می دهد. ممکن است شما را از روش‌ های مختلف درگیر کند و باعث شود که اخلاق تان تغییر پیدا کند و مشکلاتی ایجاد شود که حتی روند طبیعی زندگی را هم؛ به هم می ریزد.

بیماری پارکینسون
بیماری پارکینسون باعث لرزش بدن و دست ها می‌ شود و باعث می‌ شود که روی راه رفتن، صحبت کردن و خوابیدن یا فکر کردن شما نیز تاثیرات منفی بگذارد.

بیماری ام اس
این وضعیت؛ سیستم ایمنی را درگیر می‌ کند و این که ممکن است باعث مشکلاتی در راه رفتن و حتی مشکل در نگه داشتن ادرار هم شود. در بعضی از موارد احساسات منفی را ایجاد می‌ کند و ممکن است فرد دیگر حالت طبیعی رفتار نکند و نتواند خودش را کنترل کند.

بیماری جنون
بیماری جنون می تواند یک وضعیت گسترده‌تر نسبت به بیماری آلزایمر را ایجاد کند که در آن علاوه بر مشکلات جسمی؛ با مشکلات ذهنی هم مواجه خواهید بود و اخلاق هم عوض می‌ شود، زیرا کنترل حافظه، حرکات و افکار خود را ندارید و ممکن است کار های عجیب و غریب از شما سر بزند.

تومور مغزی
تومور مغزی در لوب پیشین مغز اتفاق می‌ افتد و شخصیت شما را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث مشکلاتِ روحی و عاطفی می‌ شود؛ همچنین در حل مسائل هم دچار مشکل می شوید.‌ گیجی و سردرگمی را نیز به وجود می‌ آورد و مدام حالت تان تغییر می‌ کند و ممکن است باعث رفتار پرخاشگرانه در شما هم بشود.

بعضی از انواع سرطان ها
تومور های مغزی و نخاعی نه‌ تنها روی شخصیت تان اثرگذار هستند، بلکه ممکن است سرطانی هم باشند. این سرطان ها ممکن است روی هورمون ها هم اثرگذار باشند و باعث شوند که شما مدام به مشکلات روحی و رفتاری دچار باشید‌.

بیماری تیروئید
بیماری تیروئید زمانی اتفاق می‌ افتد که هورمون ها به هم می‌ ریزند و هورمون تیروئید هم کار خودش را مانند همیشه انجام نمی‌ دهد. این موضوع ممکن است باعث بی قراری؛ کلافگی، اضطراب و تغییر حالات فرد شود، زیرا بحث هورمون ها در میان است.

آسیب های مغزی به خاطر حادثه
بعد از این که یک ضربه شدید به مغز می خورد، تغییراتی در شخصیت اتفاق می‌ افتد. این تغییرات خیلی جدی هستند و باعث ایجاد مشکل می شوند.

سکته
زمانی که کسی سکته می کند؛ چند ثانیه جریان خون به مغزش نمی‌ رسد و باعث می‌ شود که سلول‌ ها اکسیژن کافی دریافت نکنند و بمیرند. همین روی رفتار بعد از سکته هم اثرگذار است و شخصیت را تغییر می‌ دهد و ممکن است خیلی بی قراری ایجاد کند و دیگر به اندازه قبل نتوانید شرایط را تاب بیاورید.

افسردگی
 افسردگی ممکن است در هر زمانی به هر دلیلی رخ بدهد که بیش از هر چیز، روحیه را درگیر می‌ کند و روی شخصیت اثرگذار است؛ همچنین ممکن است روش فکر کردن شما را نیز تغییر دهد و باعث ایجاد حس ناراحتی؛ خستگی، کلافگی، بی قراری و اضطراب شود.

اختلال وسواس
مشخص است؛ زمانی که فردی به اختلال وسواس دچار می شود، مدام افکار پریشان و نگران کننده ای دارد که همین روی رفتار و شخصیت هم اثرگذار خواهد بود، تا جایی که طاقت انتقاد را نیز نخواهید داشت.

اسکیزوفرنی
این یک بیماریِ جدی ذهنی است که باعث می‌ شود صدا ها را متفاوت بشنوید، چیز ها را متفاوت ببینید و توهم بزنید. همه این ها روی اخلاق و رفتار هم اثرگذار خواهد بود. تا جایی که حتی ممکن است نتوانید صحبت و مکالمه عادی با دیگری داشته باشید.

بیماری آلزایمر
این بیماری روی افکار، قضاوت، حافظه و قدرت تصمیم ‌گیری اثرگذار است و به شما حس گیجی و سردرگمی می دهد. رفتار شما را تغییر می دهد و باعث می شود که به راحتی عصبانی شوید و عوارض جدی دارد که باعث استرس و اضطراب زیاد شما نیز خواهد شد‌.

اختلال دوقطبی
 اختلال دوقطبی باعث تغییرات روحی روانی می شود. روی نوع کلام و بیان اثرگذار است‌ و باعث می‌ شود که احساس کمبود انرژی و نگرانی زیاد باشد که در خواب تان هم اثرگذار خواهد بود و اخلاق با اطرافیان نیز تغییر پیدا می‌ کند‌.


کد مطلب: 392208

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/392208/بیماری-اخلاق-شخصیت-عوض-می-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir