کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سفر از تهران به ایروان با اتوبوس یا هواپیما؟

22 اسفند 1401 ساعت 14:57

گروه گردشگری: از آنجایی که ارمنستان از جمله کشورهای نزدیک به ایران با مرز مشترک است؛ مقصد مناسب و محبوبی برای ایرانیان است. برای سفر به ایروان در ارمنستان، می‌توانید به سراغ خرید بلیط هواپیما بروید و یا به صورت زمینی با اتوبوس سفر کنید.


هر یک از این روش‌های سفر، تجربیات خاصی را برای شما رقم خواهد زد و کاملا بستگی به شرایط شما دارد. آیا از خود می‌پرسید سفر از تهران به ایروان با اتوبوس یا هواپیما؟ ممکن است فکر کنید سفر با هواپیما راحت‌تر است. تصور شما درست است اما لازم است درباره سفر با اتوبوس نیز اطلاعاتی داشته باشید. در ادامه این متن، هر یک از این دو روش سفر را با هم بررسی خواهیم کرد تا ببینید کدام روش برای شما مناسب‌تر است. با ما همراه باشد.
 
سفر هوایی به ایروان
در راهنمای سفر به ارمنستان ساده‌ترین و سریع‌ترین راه، رزرو بلیط هواپیما ایروان یا تور ارمنستان شناخته می‌شود. با اینکه در این روش هزینه سفر به ارمنستان کمی زیاد شده و بودجه‌ی شما را کاهش می‌دهد، افراد زیادی به آن تمایل دارند. زیرا دیگر درگیر دردسرهای راه زمینی، ترافیک، اتلاف وقت، ناهمواری‌های جاده و غیره نمی‌شوند و به‌ آسانی به مقصد می‌رسند. مدت زمان پرواز تهران به ایروان در حدود یک ساعت و نیم است و با وارد کردن تاریخ و تعداد بلیط مورد نظر خود می‌توانید پرواز شرکت‌های مختلف هواپیمایی را در سفرمارکت بررسی کنید. قیمت پروازها و کلاس‌های متنوع پروازی نیز به ‌صورت یک‌جا برای شما به نمایش در می‌آیند و امکان مقایسه آن‌ها را خواهید داشت. به این ترتیب با مقایسه پروازهای مختلف و در نظرگیری شرایط خود، بهترین بلیط هواپیما را تهیه کنید. در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم که بهتر است به آن‌ها برای کاهش هزینه سفر به ارمنستان با هواپیما دقت کنید.

اگر بلیط ایروان را خریداری می‌کنید، توصیه می‌کنیم کمی در رزرو هتل محتاط‌تر باشید. زیرا پس از خرید بلیط، هزینه‌ی اقامت در ارمنستان یا هر کشور خارجی دیگر، عمده‌ترین هزینه‌های سفر را شامل می‌شوند. به‌ عنوان مثال می‌توانید سری به‌هاستل‌های ارمنستان و مهمانسراهای آن بزنید که قیمت کم‌تری نسبت ‌به سایر مراکز دارند. بهتر است برای صرفه‌جویی در هزینه سفر به ارمنستان هوایی، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. با این روش رفت‌وآمدهای درون شهری شما مخارج چندانی نداشته و پول بیشتری برای خرید سوغاتی و غیره ذخیره می‌کنید. اگر می‌خواهید سفر به ارمنستان با هواپیما را تجربه کنید اما هزینه کم‌تری را پرداخت کنید؛ بهترین گزینه خرید بلیط لحظه آخری ارمنستان است.



سفر زمینی به ایروان با اتوبوس چگونه است؟
برای سفر زمینی به ایروان می‌توانید از طریق مراجعه به پایانه‌های غرب و بیهقی، بلیط اتوبوس برای ایروان خریداری کنید. البته برای تهیه بلیط اتوبوس ایروان خرید به‌ صورت آنلاین نیز وجود دارد. اتوبوس‌های پایانه بیهقی به ‌صورت یک روز در میان به‌ سمت ارمنستان حرکت می‌کنند و زمان حرکت آن‌ها در حدود ساعت ۱۲ ظهر است. ساعت و نحوه سرویس‌دهی شرکت‌های اتوبوسرانی به مقاصد خارج از ایران در طول سال تغییرات زیادی دارند. به همین دلیل بهتر است بلیط به مقصد شهرهای خارجی را به‌ صورت حضوری تهیه کنید. یا پیش از اقدام به پرداخت اینترنتی هزینه بلیط، به ‌صورت تلفنی شرایط سفر را از پایانه و شرکت مورد نظر خود استعلام کنید.

فاصله تهران تا مرز نوردوز در حدود ۷۷۰ کیلومتر است. پس از رسیدن به مرز، برای انجام تشریفات گمرکی باید زمانی را از اتوبوس پیاده شوید تا مدارک و وسایل همراه شما کنترل شوند. به ‌جز اتوبوس، تاکسی‌های دربست نیز شما را به شهر ایروان یا تا مرز نوردوز می‌برند. این گزینه برای خانواده‌ها مناسب است. اگر مسافت تا مرز را به ‌وسیله تاکسی‌های داخل ایران طی کنید، پس از انجام تشریفات گمرکی و عبور از مرز نوردوز می‌توانید با پرداخت هزینه‌ مناسب با ون‌ها و تاکسی‌های ارمنستان به ایروان برسید. اما در این صورت در برنامه‌ریزی زمان سفر دقت کنید تا در ساعت‌های نخست روز به مرز نوردوز برسید.
سفر به ایروان با اتوبوس و تاکسی در مقایسه با سفر هوایی بسیار به ‌صرفه‌تر است. اما انجام تشریفات بازرسی در مرز بسیار خسته‌کننده و در زمان تردد بالا در فصل شلوغ گردشگری طولانی است. با توجه به اینکه اتوبوس‌ها شب هنگام به مرز نوردوز می‌رسند، تجمع گردشگران در این زمان در مرز بالا است و امکانات مناسبی برای استراحت مسافران وجود ندارد. پس اگر با تور نوروز ۱۴۰۲ به ‌وسیله اتوبوس به ارمنستان سفر می‌کنید، آمادگی لازم برای توقف طولانی در مرز را داشته باشید.


 
کدام روش را برای سفر به ایروان انتخاب کنیم؟
در بخش‌های قبل، با مزایا و معایب هر یک از این روش‌ها آشنا شدیم. هر یک از این روش‌ها برای نوع خاصی از سفر مناسب است. اگر شخصی هستید که تحمل گذراندن زمان زیاد در وسیله نقلیه را ندارید، هواپیما برای شما مناسب‌تر است. از طرفی اگر دوست دارید در مسیر سفر به جاده نگاه کنید و از گذراندن زمان با همسفران خود لذت می‌برید، می‌توانید با اتوبوس راهی ایروان شوید. اینگونه صرفه‌جویی زیادی نیز در هزینه سفر خود خواهید کرد. همه چیز بستگی به انتظار شما از سفر و میزان انعطاف‌پذیریتان دارد.
 
پس از رسیدن به ایروان، چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؟
در سفر به ایروان می‌توانید زمان زیادی را به بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهر و اطراف آن اختصاص دهید. بناهای باستانی و یادگارهای تاریخی زیبایی در گوشه و کنار ایروان به چشم می‌خورند. مناظر زیبا و جاذبه‌های طبیعی نیز در اطراف ایروان گردشگران را جذب می‌کنند. مراکز خرید ایروان نیز برای گشت‌وگذار و خرید سوغات بسیار مناسب هستند.
 
جاهای دیدنی ایروان
ایروان، جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد که حیف است از دست بدهید! در ادامه به برخی از این جاذبه‌ها پرداخته‌ایم:
 
میدان جمهوری
میدان جمهوری در مرکز شهر ایروان از مهم‌ترین بخش‌های این شهر است که مرکز تجمع گردشگران این شهر نیز به شمار می‌رود. طراحی این میدان به دست معمار ارمنی برجسته الکساندر تامانیان انجام شده است. اطراف این میدان ساختمان‌های دولتی مانند ساختمان هیئت دولت، ساختمان وزارت امور خارجه، ساختمان پست مرکزی، موزه تاریخ ملی و هتل زنجیره‌ای ماریوت قرار گرفته‌اند. آب‌نماهای رنگارنگ در این میدان توجه بسیاری از گردشگران را برای عکاسی جلب می‌کنند.
 
سخن آخر
در این مقاله دیدیم که بلیط اتوبوس ایروان و بلیط هواپیما ایروان هر یک مزایا و معایبی دارند. انتخاب میان این دو گزینه کاملا بستگی به شما و نوع سفرتان دارد. اما پیش از انتخاب، حتما تمام جوانب را بررسی کنید و مطالعه این مطلب را نیز از دست ندهید.
 


کد مطلب: 392263

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/392263/سفر-تهران-ایروان-اتوبوس-یا-هواپیما

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir