به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۳۹۲۲۶۴

ساخت ارتش چین همچون دیوار بزرگ فولادی

ساخت ارتش چین همچون دیوار بزرگ فولادی
گروه بین الملل: هم‌زمان با اینکه روابط چین با غرب به پایین‌ترین حد خود رسیده است، رئیس‌جمهور چین  متعهد شد تا امنیت کشورش را تقویت کرده و ارتشش را همچون "یک دیوار بزرگ فولادی" بسازد.
به گزارش ایسنا، به نقل از فایننشال تایمز، شی جینپینگ طی سخنرانی در اختتامیه اولین جلسه از چهاردهمین کنگره ملی خلق کشورش ضمن تقدیر و تشکر از نمایندگان این کنگره به دلیل انتصاب مجددش به عنوان رئیس‌جمهوری چین اظهار کرد: ارتش چین را همچون یک دیوار بزرگ فولادی خواهیم ساخت تا به طور موثری از حاکمیت، توسعه و امنیت ملی ما محافظت کند.
وی در ادامه ضمن ابراز تعهدش نسبت به "توسعه و امنیت" افزود: امنیت اساس و بنیان توسعه است و ثبات پیش‌نیاز شکوفایی است.
این اظهارات شی درخصوص بحث امنیت کشورش هم‌زمان با این مسئله بیان شد که روابط چین و آمریکا به پایین‌ترین حد خود رسیده است. وزیر امور خارجه جدید چین هم در این کنگره هشدار داد که تلاش‌های واشنگتن جهت اعمال محدودیت علیه منافع پکن می‌تواند این دو ابرقدرت و رقیب را به سوی "درگیری و مواجه" سوق دهد.
اما این درحالیست که «لی چیانگ» نخست‌وزیر جدید چین و فرد شماره دو پکن در اولین کنفرانس مطبوعاتی‌اش پس از جلسه این کنگره گفت: چین و آمریکا می‌توانند همکاری کنند، چین و آمریکا باید همکاری کنند، چین و آمریکا پتانسیل زیادی برای همکاری دارند، در حالی که بازدارندگی و سرکوب به نفع کسی نیست.
شی جینپینگ همچنین نیاز برای "اتحاد مجدد ملی" را به عنوان "ماهیت و جوهر جوان‌سازی ملی" توصیف کرد و در ادامه با اشاره به مسئله تایوان تاکید کرد: ما برای حل‌وفصل مسئله تایوان همکاری خواهیم کرد اما با هرگونه مداخلات خارجی و یا فعالیت "جدایی‌طلبان حامی استقلال تایوان" قویا مخالفت می‌کنیم. ما باید بی‌وقفه مسئله جوان‌سازی ملی و اتحاد مجدد ملی را ارتقاء ببخشیم.
وی در پایان علاوه بر اینکه وعده داد تا وزارت علوم و فناوری چین را برای انجام تحقیقات پیشرفته و رقابت با غرب جهت رسیدن به "خودکفایی و پیشرفت در حوزه علوم و فناوری" تقویت کند، افزود: با تاسیس حزب کمونیست چین و پس از یک قرن کوشش و تقلا، سرافکندگی ملی از چین زدوده شده است و مردم این کشور خود برای سرنوشتشان تصمیم می‌گیرند.
اولین نشست چهاردهمین کنگره ملی خلق چین امروز دوشنبه در «تالار بزرگ خلق» در شهر پکن به کار خود پایان داد. این نشست سالانه که از پنجم مارس آغاز شده بود، با حضور نزدیک به ۳۰۰۰ نماینده از سراسر این کشور برگزار شد. در هفته گذشته، کنگره ملی خلق چین تعدادی سند را به تصویب رساند که برنامه توسعه این کشور را برای سال آینده تعریف می‌کند و همچنین رهبری این کشور را انتخاب کرد. به ویژه اینکه، نمایندگان چینی به اتفاق آرا شی جینپینگ را برای سومین دوره پنج ساله به عنوان رئیس‌جمهوری چین انتخاب کردند.
برچسب ها: چین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها