به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : ۳۹۲۲۶۷

افزایش بودجه نظامی انگلیس ظرف دو سال آینده

افزایش بودجه نظامی انگلیس ظرف دو سال آینده
گروه بین الملل: دفتر نخست‌وزیر انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد، دولت لندن بودجه نظامی خود را طی دو سال آینده با توجه به درگیری در اوکراین ۵ میلیارد پوند (۶ میلیارد دلار) افزایش خواهد داد.
 براساس بیانیه دفتر ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس که یکشنبه منتشر شد، سرمایه‌گذاری در حوزه دفاعی در به روزرسانی یکپارچه بررسی ۲۰۲۳ اعلام خواهد شد و امروز دوشنبه برای مطالعه در دسترس خواهد بود.
در این بیانیه آمده است: از این میزان بودجه، سه میلیارد پوند (۳.۶ میلیارد دلار) برای سرمایه‌گذاری اتمی دفاعی هزینه خواهد شد، در حالی که وجوه باقیمانده برای "تجدید و تقویت ذخایر مهمات ما به منظور جایگزینی اقلام اهدایی به اوکراین" خواهد بود.
دفتر نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که ریشی سوناک قصد دارد هزینه‌های دفاعی کشورش را که در حال حاضر کمی بیش از دو درصد است، در بلندمدت به ۲.۵ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش دهد. در حال حاضر، بودجه وزارت دفاع بالغ بر ۴۸.۶ میلیارد پوند (۵۸.۴ میلیارد دلار) است.
روزنامه‌های انگلیسی پیشتر گزارش دادند، ژنرال سر پاتریک سندرز، رئیس ستاد کل ارتش انگلیس هشدار داد که ممکن است از سمت خود کناره‌گیری کند، مگر اینکه وزارت دفاع موفق به افزایش بودجه نظامی در بحبوحه تهدیدات امنیتی فزاینده شود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها