به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب : ۳۹۲۲۶۸

بانکداران سوئیسی نگران خروج ثروت چین هستند

بانکداران سوئیسی نگران خروج ثروت چین هستند
گروه بین الملل: مدیران بانک‌های بزرگ سوئیس هشدار داده‌اند که تصمیم این کشور در حمایت از تحریم‌ها علیه روسیه تاثیر منفی بر وام‌دهندگان سوئیس می‌گذارد.
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، یکسری از مقام‌های بانکی که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کردند که مشتریان ثروتمندشان از چین به شدت نگران پس‌انداز پول‌هایشان در بانک‌های سوئیس هستند و این نگرانی پس از آن شکل گرفته که دولت برن سیاست بی‌طرفی خود را با مسدودسازی میلیاردی دارایی‌های روسیه که بخشی از تحریم‌های غرب علیه مسکو است، کنار گذاشته است.
در فوریه سال جاری میلادی، دبیر امور اقتصادی دولت سوئیس گزارش کرد که ۸.۱ میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه به واسطه تحریم‌ها مسدود شده است.
درضمن، گزارش شد بانک "کردیت سوئیس" به عنوان بزرگترین بانک این کشور بیش از ۱۹ میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه را مسدود کرده است.
یکی از اعضای هیات مدیریه این بانک که بر عملیات آسیایی بانک مذکور نظارت دارد، گفت: ما هم شگفت‌زده و هم شوکه شده‌ایم که دولت سوئیس وضعیت بی‌طرفی خود را کنار گذاشته است. من شواهدی آماری دارم که صدها مشتری بانک به دنبال بستن حساب‌های خود هستند.
روزنامه فایننشال تایمز همچنین با مدیران اجرایی از شش تا از ۱۰ بانک بزرگ سوئیس درباره مشتریان خصوصی آنها سوالاتی پرسیده و یکی از آنها گفته است: مساله تحریم‌ها بر مشتریان ما اثر می‌گذارد. این مساله اصلی نگرانی آنها در سال گذشته میلادی بود. آنها از ما می‌پرسیدند که آیا پول‌هایشان پیش ما در امان است یا نه.
"آنکه راینجن"، تحلیلگر RBC به فایننشال تایمز گفت: بخش بانکداری سوئیس بزرگترین مقصد ثروت‌های برون مرزی است که یک چهارم مجموع جهانی را تشکیل می‌دهد و ۱۰ درصد از تولید ناخالص ملی را شامل می‌شود.
به گفته یک مدیر بانکی دیگر، سوئیس به سرعت علیه مشتریان روسی اقدام کرده است.
 
برچسب ها: سوئیس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها