به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۳۹۲۳۰۳

هر کی مقابل طالبان بایستد؛ خونش حلال است

هر کی مقابل طالبان بایستد؛ خونش حلال است
گروه بین الملل: وزیر تحصیلات عالی طالبان، در جریان یک سخنرانی تاکید کرد که کشتن مخالفان حکومت طالبان «فرض» است و مانند نیروهای آمریکایی، باید علیه آنان نیز جنگید.
ندا محمد ندیم در یک نوار ویدیویی به زبان پشتو که در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود، مخالفان طالبان را «یاغی» خطاب می‌کند و ایستادگی علیه طالبان را «غیرشرعی» می‌داند.
او در این سخنرانی می‌گوید: «هر کس در مقابل شما بایستد، جنگ کردن علیه این قسم افراد فرض است و کشتن آن‌ها به دلیل ایستادگی در مقابل نظام اسلامی، بر من و شما فرض است. یاغی است و اگر به خود نام مقاومت و خلافت می‌دهد، برای ما فرض است که مردم مظلوم و مسلمان افغانستان را از وجود آن‌ها خلاص کنیم.»
این مقام طالبان به نیروهای این گروه دستور می‌دهد که مانند زمانی که علیه نیروهای آمریکایی می‌جنگیدند، علیه مخالفان این گروه بجنگند.
او می‌گوید: «بهترین شهید کسی است که به ‌دست خارجی کشته شود و بهترین غازی [جنگجوی راه خدا] کسی است که خارجی را بکشد. ما تجربه عملی هم در این بخش داریم و در میدان‌های زیادی با خوارج جنگیدیم.»
او در این ویدئو ادعا می‌کند مخالفان طالبان، می‌کوشند «بزرگان» این گروه را هدف بگیرند، و به زبان فارسی چنین می‌گوید: «بزرگانشان [مخالفان طالبان] می‌گویند که گپ به کلان‌های آن‌ها [طالبان] است و طالبانِ خرد [پایین‌رتبه] مردم خوبی‌اند. در امارت اسلامی همگی به سوی یک هدف روان‌اند و عالیرتبه و پایین‌رتبه در میان طالبان وجود ندارد و همگی قربانی داده‌اند.»
ندا محمد ندیم، از چهره‌های تندرو و نزدیک به ملا هیبت‌الله آخوندزاده، رهبر در سایه طالبان، است. او به ‌دلیل پایبندی به دیدگاه‌های افراطی، آموزش و حضور زنان و دختران را در دانشگاه‌ها ممنوع کرد.
برچسب ها: طالبان

۱۴۰۱/۱۲/۲۳ ۰۰:۱۰
پس سیاست جورچ بوشی درهمه دنیا رایج هست وپزیرفته شده طالبان قبلاهم این حرفهارا به گونه دیگر میگفت وامروز صریحتر (423493)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها