به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : ۳۹۲۳۰۴

توافق با قدرت‌های جهانی اثرگذاری بیشتری دارد

توافق با قدرت‌های جهانی اثرگذاری بیشتری دارد
گروه سیاسی: روزنامه هم میهن خطاب به مسئولان کشور متذکر شده اگر توافق با عربستان تا این حد بر اقتصاد کشور اثر گذاشته پس توافق با قدرت‌های جهانی اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.
به گزارش هم میهن، آقایان باید توجه کنند که اگر می‌توان طی چند روز 20 درصد به قیمت ارز اضافه شود یا در واقع 20 درصد از ارزش ریال کاسته شود و حتی در روزهای تعطیل هم این فرآیند رخ دهد، این امر بیش از آنکه ناشی از توطئه بیگانگان و دلالان ارز باشد، به دلیل واقعیات موجود در سیاست خارجی و نقدینگی کشور است. به همین علت هنگامی که این سیاست‌ها بهبود پیدا می‌کند، بلافاصله قیمت ارز به جای قبلی بر می‌گردد و حتی در روزهای تعطیل نیز این بازگشت رخ می‌دهد.
این روزنامه در ادامه نوشته است: پس اگر همین یک درس را مسئولان کشور بگیرند که تحولات قیمت ارز و طلا، در درجه اول متاثر از نقدینگی، سپس تحلیل و انتظار از آینده است، در این صورت موفقیت و دستاورد بزرگی داشته‌ایم، زیرا براساس این درس نتیجه خواهیم گرفت که این توافق گام اول از راهی طولانی است.
اگر با کشوری مثل عربستان می‌توان توافق کرد که در کلیت خود تابع غرب و ایالات متحده است یا حداقل بدون نظر آنان اقدام مهمی نمی‌کند، در این صورت امکان توافق‌های مشابه با همان قدرت‌ها نیز فراهم است، حتی اگر فراهم نباشد، این نافی انجام گفت‌وگو، حتی کاملا محرمانه نیست. به‌ویژه اگر دقت کنیم در شرایط کنونی آمریکایی‌ها خیلی جلوتر از اروپا آمادگی دارند که برجام با اصلاحاتی به سرانجام برسد.
 

۱۴۰۱/۱۲/۲۳ ۱۳:۵۵
اوج پرروئی و اوج غربگدایی همین است که یک سری دولتهای غارتگر و زورگو را قدرت های بزرگ بنامیم و انواع امتیازات را به آنها بدهیم و توافق هم امضا کنیم و یکطرفه قلب رآکتورمان را با سیمان پر کنیم چندهزار سانتریفیوژ خود را منهدم کنیم و بسیاری امتیازات دیگر بعد آنها توافق را یکطرفه بدون هیچ امتیازدهی لغو کنند باز هم با پرروئی و ذلیلانه دم از توافق با به اصطلاح قدرتهای بزرگ بزنیم.
همینقدر وقیح (423590)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها