به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۳ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۳۹۲۳۷۱
با این مشکلات واقعاً نمی‌دانم مردم چگونه باید زندگی کنند

الان تورم واقعی، سه رقمی است

الان تورم واقعی، سه رقمی است
گروه اقتصادی: وضعیت اقتصادی روز به روز فشار را بر مردم تنگ‌تر کرده و از قرار معلوم دولت رئیسی هم برنامه‌ای برای رفع این تنگناها ندارد که هیچ، حتی خود عامل تشدید وضعیت فعلی شده است.بازارهای ارز، طلا، مسکن، خودرو، کالاهای اساسی و ... همه امروز پر از تلاطم است و دیگر کسی را یارای مدیریت این بازارها نیست و گویی کار به حال خود رها شده است. این وضعیت حتی با انتقاد نمایندگان مجلس اصولگرای یازدهم نیز مواجه شده است.

به گزارش اقتصاد24، یحیی ابراهیمی، نماینده دلفان با انتقاد از عملکرد دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی،  گفت: اکثر شعار‌هایی که دولت در زمینه اقتصادی داده بود، تحقق پیدا نکرده است. قرار بود ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود که دیگر رانتی در اختلاف این ارز با ارز ۲۳ تومانی نباشد، ولی ارز ۴۲۰۰ تومانی به ۲۸۵۰۰ تومان رسید و از آن طرف، ارز ۲۳ هزار تومانی تا ۶۰ هزار تومان بالا رفت. پس اختلاف قیمت ارز همچنان وجود دارد و فشارش به خانواده‌ها منتقل شد و متاسفانه، چیزی هم دست مردم را نگرفت.


وی افزود: چرا باید قیمت افزایش پیدا کند؟ مگر چه اتفاقی در کشور افتاده؟ آیا زلزله و سیل آمده؟ آیا تحریم جدیدی به تحریم‌های گذشته اضافه شده است؟ این‌ها پرسش‌هایی است که دولت باید شفاف به آن جواب دهد.
عضو مجمع نمایندگان استان لرستان تصریح کرد: تحقق شعار رییس جمهور در زمینه مسکن با میلگردی که سه، چهار ماه پیش، کیلویی ۱۴ هزار تومان بوده و الان ۳۲ هزار تومان شده، امکان‌پذیر نیست. واقعاً نمی‌دانم مردم دیگر چگونه باید زندگی کنند؟ الان تورم به شکل واقعی سه رقمی است و آقای رییسی هم در بحث اقتصادی نتوانسته جوابگوی مردم باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: پیامد‌های اجتماعی مشکلات اقتصادی بسیار ناگوارتر از خود مشکلات اقتصادی است. مثلاً بزهکاری‌های اجتماعی، سوءتغذیه، جرم و جنایت، طلاق و ترک تحصیل دانش‌آموزان و فرار نخبگان همه با این روال، افزایش پیدا می‌کند.

فرار مغزها، ضربه مهلکی از نظر ثروت به ایران وارد می‌کند
ابراهیمی یادآور شد: فرار مغزها، ضربه مهلکی از نظر ثروت به ایران وارد می‌کند. در حوزه‌های مختلف، دولت و آقای رئیسی پاسخگو نبوده‌اند. این مسائل برای کیان نظام، قطع یقین خطرناک است و می‌تواند فاصله اعتراضات اجتماعی را کم کند. یکی از پیامد‌های مهم و البته ناگوار اجتماعی، اغتشاشاتی است که به وجود می‌آید. زمینه‌ساز این اغتشاشات، مشکلات اقتصادی است. ما اغتشاشات را با یک بدبختی کنترل کردیم و نباید دوباره اجازه ظهور و بروز آن را داد.

وی گفت: مجلس باید از بُعد نظارتی، به موضوع اقتصاد به طور ویژه، ورود کند و با دولت رودربایستی نداشته باشد. وقتی مجلس می‌بیند که همه شاخص‌های اقتصادی افت پیدا کرده است، باید کاری بکند. ما هم این چیز‌ها را نگوییم، حتی افراد بی‌سواد هم می‌فهمند که وضعیت اقتصادی بهم خورده و از ریل خارج شده است.

نماینده دلفان افزود: امروز، حوزه کشاورزی، صنعت، خودرو و... همه بهم ریخته است. وقتی دلار به ۵۰ هزار تومان می‌رسد و مثلاً میلگرد گران می‌شود، آنگاه که دلار کاهش می‌یابد و به ۴۰ هزار تومان می‌رسد، دیگر قیمت میلگرد پایین نمی‌آید. حال چه کسی پاسخگو است؟ هیچ‌جا نظارتی نیست و این هم مردم را نگران کرده است.

ناهماهنگی بین تیم اقتصادی دولت مشهود است
ابراهیمی تصریح کرد: ناهماهنگی بین تیم اقتصادی دولت مشهود است و دیگر ناکارآمدی آن‌ها برای مردم، جای حرف باقی نگذاشته و دفاعی از دولت نمانده است. ما به عنوان نمایندگان مردم، دوست داریم که دولت موفق باشد و پیروزی دولت به معنای پیروزی ملت است. با روند و برنامه‌ای که دولت در پیش گرفته، نشان می‌دهد که دولت برنامه خاصی برای تغییر و تحول و اصلاح در حوزه اقتصادی ندارد که اگر داشت در این چند ماهی که سیستم بهم ریخته است در تغییر تیم اقتصادی اقدامی می‌کرد.

یی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۲/۲۳ ۱۳:۱۲
هدف جیب اقایان هست که رونق پیدا کرده هنوز متوجه رانت های اطلاعاتی نشدید (423569)
جم
Romania
۱۴۰۲/۰۱/۱۹ ۱۲:۵۷
این دولت تنها چیزی که به ان اهمیت نمیدهداوضاع اقتصادی مردم است واصلانسبت به همه چیزمربوط به مردم بیخیالندوتنهاکاری که میکندیاباچین رابطه دارد یا باروسیه واین همان هشدارامام خمینی بود نه غربی نه شرقی لااقل اگراین رابطه تاثیری دراوضاع اقتصادی مردم دیده میشدخوب بود ام متاسفانه مردم شاهد روزانه کوچک شدن سفره شان هستند (426300)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها