کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیا دولت درس گرفته است؟

23 اسفند 1401 ساعت 12:45


گروه سیاسی: روزنامه آرمان ملی نوشت: در طول ماه‌های گذشته و با کم رنگ شدن احتمال توافق ایران و غرب در پرونده هسته‌ای شاهد افزایش لجام‌گسیخته نرخ ارز، طلا و سکه بودیم، اما در طول روز‌های اخیر و با سفر دبیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی به ایران و خبر‌های مثبت از سوی وی مبنی بر توافق برای حل مسائل باقی‌مانده بین ایران و آژانس، شاهد بودیم که نرخ ارز با کاهش روبه‌رو شد.
در ادامه با انتشار خبر‌هایی از میانجیگری چین بین ایران و عربستان و خبر توافق ایران و عربستان، نرخ‌ها به صورت جدی تعدیل شد و حتی پیش‌بینی می‌شود در آینده با تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا و حل برخی مسائل دیگر نرخ ارز با شتاب بیشتری به کانال‌های قبلی بازگردد.
به نظر می‌رسد بیشترین درس را از عقب نشینی نرخ‌ها بر اساس اخبار مثبت باید دولت بگیرد چرا که در طول روز‌های گذشته تنها اخبار در مورد احتمال توافق با آژانس و توافق با عربستان موجب شد که بازار واکنش خوبی به آینده بدهد چرا که امید‌ها برای بهبود شرایط بین‌المللی ایران افزایش یافته است. به نظر مسیر خوبی پیش روی دولت قرار گرفته است. در این معنا که دولت باید به این نتیجه برسد که رفتار‌های درمانی و گفتار درمانی را به صورت درست در دستور کار قرار دهد. اگر دولت بتواند مسیر به وجود آمده را در جنبه‌های دیگر را به وجود آورده آنگاه شرایط باز هم بهبود خواهد یافت.
برای نمونه دولت باید بتواند برای حل مشکلات داخلی خود مسائل را با مردم در میان گذاشته و به راه‌حل‌هایی برای حل این مسائل برسد. در این صورت مردم بیش از گذشته به دولت اطمینان پیدا خواهند کرد. آثار این اطمینان در حوزه اقتصادی حتی بیشتر از آثار توافق با کشور‌های همسایه خواهد بود چرا که زمانی دشمنان به دولت در ایران فشار می‌آورند که احساس کنند نوع نگاهی که دولت دارد با نوع نگاه مردم متفاوت است، اما اگر آن‌ها مردم و دولت را در یک راستا ببینند آنگاه به سمت اعمال تحریم و فشار بر دولت پیش نخواهند رفت چرا که دولت و ملت را یکی می‌دانند و دیگر بهانه‌ای برای اعمال تحریم علیه دولت و مردم ایران به وجود نخواهد آمد.


کد مطلب: 392380

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/392380/آیا-دولت-درس-گرفته

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir