به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۳ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۳۹۲۴۰۶

جدیدترین مدل‌های گوشی شیائومی کدامند؟

گروه کسب و کار: شیائومی هر ساله تعدادی از بهترین گوشی های هوشمند را در این صنعت تولید می کند. شیائومی یکی از بهترین گوشی های هوشمند دوربین و بازی را در سال 2022 ساخته است.
جدیدترین مدل‌های گوشی شیائومی کدامند؟
امسال این شرکت گوشی های واقعا چشمگیری را روانه بازار کرده است و چیزی که آن را جالب تر می کند قیمت گوشی شیائومی است که نسبت به چیزی که ارائه میدهد واقعا خوب است. بنابراین، می توانید بهترین گوشی های شیائومی سال 2023 را با قیمتی مناسب خریداری کنید. اگر به دنبال برخی از بهترین گوشی‌های پریمیوم هستید که می‌توانید با قیمت مناسب بخرید، شیائومی یکی از معدود برندهای گوشی‌های هوشمند برای خرید است.

انواع جدید گوشی شیائومی
اگر می‌خواهید جدیدترین مدل‌ها و نمونه‌های گوشی شیائومی را بشناسید، می‌توانید به آخرین محصولات این شرکت که در ابتدای همین سال میلادی منتشر شدند، توجه کنید که شامل موارد زیر هستند:
Xiaomi Redmi Note 12
این سری که می‌توان آن را جدیدترین گوشی شیائومی در رده ردمی نوت دانست، در آغاز سال جاری میلادی، یعنی سال ۲۰۲۳ روانه بازار شد. این گوشی موبایل مطابق انتظارت خوب و سطح بالا ظاهر شده است. شیائومی ردنی نوت ۱۲ در انواع رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایتی، همچنین با حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی در بازار موجود است. شیائومی ردمی نوت 12 پرو یک گوشی میان رده مقرون به صرفه شیائومی است. این گوشی جانشین Redmi Note 11 Pro است که سال گذشته عرضه شد و دارای چیپست Dimensity 1080 5G، دوربین اصلی جدید 50 مگاپیکسلی OIS، شارژ سریع 67 واتی و بسیاری موارد دیگر است.

Xiaomi Redmi Note 12

CPU و GPU
در راس شیائومی ردمی نوت 12 پرو، چیپست مدیاتک Dimensity 1080 5G قرار دارد. این چیپست 5G بر اساس فناوری پردازش 6 نانومتری TSMC ساخته شده و دارای یک پردازنده هشت هسته ای است. چیپست Dimensity 1080 5G دارای یک CPU هشت هسته ای با حداکثر سرعت کلاک 2.6 گیگاهرتز است. دارای دو هسته قدرت ARM Cortex-A78 با سرعت کلاک 2.6 گیگاهرتز و هسته های کارآمد ARM Cortex-A55 با سرعت 2.00 گیگاهرتز.
هسته های CPU با پردازنده گرافیکی ARM Mali-G68 MC4 جفت شده اند. این چیپست به دلیل داشتن هسته های سریع CPU و فرآیند ساخت کوچک، سریع و کارآمد است. این چیپست می تواند ویدیوهای 4K را رمزگذاری و رمزگشایی کند و دارای فناوری NFC، LPDDR4x RAM، فناوری ذخیره سازی UFS 2.2 و غیره است. برای گیمرها، چیپست Dimensity 1080 5G می تواند برای مدت طولانی بدون کاهش نرخ فریم کار کند.

دوربین
شیائومی ردمی نوت 12 پرو دارای دوربین پشتی سه گانه و دوربین جلو تکی است. در پشت، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9، PDAF و ویژگی‌های OIS دارد. سنسور دوربین اصلی سنسور سونی IMX766 است که عکس های خوبی می گیرد. این دوربین اصلی توسط یک لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی، یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک دوربین عریض 16 مگاپیکسلی در جلو با دیافراگم f/2.5 پشتیبانی می‌شود.
دوربین پشتی شیائومی ردمی نوت 12 پرو می‌تواند ویدیوها را با وضوح 4K ثابت کند در حالی که دوربین جلو می‌تواند ویدیوهای ثابت را با وضوح 1080p ضبط کند. از ویژگی های دوربین موجود برای عکاسی و فیلمبرداری در این گوشی هوشمند می توان به فلاش LED، HDR، پانوراما، حالت شب، پرتره، OIS، ژیرو-EIS و غیره اشاره کرد.

نمایش، طراحی و دوام
شیائومی ردمی نوت 12 پرو دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی تخت OLED است. وضوح صفحه نمایش FHD+ (1080 x 2400 پیکسل)، از نرخ رفرش 120 هرتز، HDR10+، نمونه برداری لمسی 240 هرتز و Dolby Vision پشتیبانی می کند و دارای حداکثر روشنایی 900 نیت و 1920 هرتز کاهش نور PW است. صفحه جلو صاف است اما پنل پشتی کمی خمیده است. ابعاد Redmi Note 12 Pro 162.9 x 76 x 7.9 میلی‌متر (6.41 x 2.99 x 0.31 اینچ) و وزن آن حدود 187 گرم (6.60 اونس) است.
در قسمت عقب، یک ماژول دوربین در گوشه بالا سمت چپ دارد، در حالی که در جلو دارای یک سوراخ منفرد است که دوربین جلو را در خود جای داده است. نسبت صفحه نمایش به بدنه آن 86.8 درصد است و همچنین دارای دو سیم کارت (نانو سیم کارت، حالت آماده به کار دوگانه) است. فضایی برای افزایش فضای ذخیره سازی از طریق اسلات کارت microSD وجود ندارد اما فضایی برای جک هدفون 3.5 میلی متری وجود دارد.
دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور شیائومی ردمی نوت 12 پرو در سمت راست قاب گوشی قرار دارد. در حالی که میکروفون، گریل بلندگوی استریو و درگاه شارژ USB Type-C در پایین قاب قرار دارند. همچنین دارای بلندگوی دوم و میکروفون در قسمت بالایی قاب است.

رم، حافظه و باتری
Xiaomi Redmi Note 12 Pro در چهار گزینه ذخیره سازی عرضه می شود. این دستگاه در 6 گیگابایت + 128 گیگابایت، 8 گیگابایت + 128 گیگابایت، 8 گیگابایت + 256 گیگابایت و 12 گیگابایت + 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می شود. همانطور که در بالا گفته شد، فضایی برای کارت microSD وجود ندارد، بنابراین کاربران نمی توانند در صورت پر شدن حافظه داخلی، فضای ذخیره سازی این گوشی را از طریق کارت microSD افزایش دهند.
باتری 5000 میلی آمپر ساعتی شیائومی ردمی نوت 12 پرو را تامین می کند و از شارژ سریع سیمی 67 واتی پشتیبانی می کند. شما می توانید باتری این گوشی را با استفاده از شارژر 67 واتی از 0 تا 100 درصد در حدود 40 دقیقه شارژ کنید. اما، هیچ شارژ بی سیم و راه حلی برای شارژ بی سیم معکوس در دسترس نیست.
Xiaomi Civi 2
Xiaomi Civi 2 یک گوشی میان رده مقرون به صرفه از شیائومی است. این گوشی جانشین Xiaomi Civi 1S است که در آوریل 2022 عرضه شد. Xiaomi Civi 2 یک گوشی هوشمند 5G است و دارای دوربین جلوی دوگانه 32 مگاپیکسلی، دوربین پشتی سه گانه 50 مگاپیکسلی و چیپست اسنپدراگون 7 نسل 1 است.

Xiaomi Civi 2

CPU و GPU
Xiaomi Civi 2 دارای چیپست Qualcomm Snapdragon 7 Gen 1 5G است. این چیپست 5G بر اساس فناوری فرآیند 4 نانومتری TSMC ساخته شده است. این چیپست SoC دارای یک CPU هشت هسته ای با حداکثر سرعت CPU با کلاک 2.4 گیگاهرتز است. این چیپست در مجموع دارای 8 هسته CPU است و CPU با پردازنده گرافیکی Adreno 662 جفت شده است. این چیپست تجربه بازی بسیار خوبی را با پردازش سریع و مدیریت انرژی خوب ارائه می دهد.
تراشه Snapdragon 7 Gen 1 نمی تواند عملکرد مطلوب را برای مدت طولانی حفظ کند. پس از مدتی کارکرد، نرخ فریم را کاهش می دهد و به عنوان یک چیپست میان رده، این چندان تعجب آور نیست.
از دیگر ویژگی های جالب این چیپست می توان به پشتیبانی از فناوری رم LPDDR5، حافظه ذخیره سازی UFS 3.1، بلوتوث 5.2، پورت مادون قرمز و NFC اشاره کرد و می تواند ویدیوهایی با وضوح 4K ضبط کند. حداکثر سرعت دانلود و آپلود این چیپست به ترتیب 4.4 و 2 گیگابیت بر ثانیه است.

دوربین ها
Xiaomi Civi 2 دارای دوربین سه گانه پشتی و دوربین دوگانه جلو است. در پشت، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 0.64 میکرومتری، دیافراگم f/1.8، OIS و ویژگی‌های PDAF دارد. دوربین اصلی سنسور سونی IMX766 است که یک سنسور دوربین بسیار خوب است. دوربین اصلی توسط یک لنز فوق عریض 115 درجه 20 مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی پشتیبانی می شود. در جلو، دو دوربین جلوی 32 مگاپیکسلی دارد که در یک سوراخ پانچ در بالای صفحه قرار گرفته اند.
دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و دوربین جلو 32 مگاپیکسلی می توانند ویدیوهای ثابتی را با وضوح 4K ضبط کنند. ویژگی های دوربین موجود برای عکاسی و فیلمبرداری عبارتند از فلاش LED، HDR، پانوراما، OIS، فوکوس خودکار، ژیروسکوپ EIS، پرتره، حالت شب، 4K@30fps و غیره.

نمایش، طراحی و دوام
صفحه نمایش Xiaomi Civi 2 یک پنل 6.5 اینچی 1080p OLED با پشتیبانی از نرخ تجدید 120 هرتز است. صفحه نمایش کمی خمیده است، وضوح 1080 در 2400 پیکسل دارد و توسط Corning Gorilla Glass 5 محافظت می شود. نمایشگر از HDR10+ پشتیبانی می کند و Dolby Vision و حداکثر روشنایی آن تا 1000 نیت است. صفحه جلویی و پنل پشتی کمی خمیده هستند و حاشیه های روی صفحه نمایش نسبتاً باریک هستند.
شیائومی سیوی 2 از جلو شیشه ای (گوریلا گلس 5)، پشت شیشه ای و فریم آلومینیومی ساخته شده است. IP67 مقاوم در برابر گرد و غبار/آب است (تا عمق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه). ماژول دوربین عقب آن در گوشه سمت چپ بالا قرار گرفته است در حالی که در جلو دارای یک سوراخ پانچ در بالای صفحه است که دو دوربین سلفی را در خود جای داده است.
Xiaomi Civi 2 دارای دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور در سمت راست قاب گوشی است. دارای میکروفون، گریل اسپیکر و پورت شارژ USB Type-C در قاب پایینی گوشی است. متأسفانه، درگاه جک 3.5 میلی‌متری هدفون و اسلات کارت microSD وجود ندارد، اما از دو سیم‌کارت (نانو سیم‌کارت، حالت آماده به کار دوگانه) پشتیبانی می‌کند.رم، حافظه و باتری
Xiaomi Civi 2 در سه پیکربندی رم و فضای ذخیره سازی عرضه می شود، اما گزینه های ذخیره سازی که دریافت خواهید کرد به منطقه شما بستگی دارد. گزینه های ذخیره سازی آن 8 گیگابایت + 128 گیگابایت، 8 گیگابایت + 256 گیگابایت و 12 گیگابایت رم + 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی است. این دستگاه فضایی برای افزایش فضای ذخیره سازی از طریق اسلات کارت microSD ندارد، بنابراین نمی توانید فضای ذخیره سازی را افزایش دهید.
یک باتری غیر قابل جابجایی 4500 میلی آمپر ساعتی شیائومی Civ 2 را تامین می کند و از شارژ سریع سیمی 65 واتی پشتیبانی می کند. در کمتر از 45 دقیقه می توانید باتری این گوشی را از 0 تا 100 درصد شارژ کنید. همچنین از شارژ سریع بی سیم و شارژ بی سیم معکوس 10 واتی پشتیبانی نمی کند.

Xiaomi 13
شیائومی 13 یک گوشی هوشمند فشرده 6.28 اینچی پریمیوم از شیائومی است. این گوشی جانشین شیائومی 12 است و دارای چیپست جدید کوالکام است و اکنون از شارژ بی سیم پشتیبانی می کند. 

CPU و GPU
شیائومی 13 دارای چیپست Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 است. این چیپست 5G بر اساس فناوری پردازش 4 نانومتری ساخته شده است و دارای یک CPU هشت هسته ای و پردازنده گرافیکی Adreno 740 است. CPU دارای یک هسته عملکرد Cortex-X3، دو هسته اصلی Cortex-A715، دو هسته اصلی Cortex-A710 و سه هسته کارآمد Cortex-A510 است. چیپست موجود در این گوشی قدرتمند است و دارای مودم 5G سریع، وای فای سریع و موتور قدرتمند ISP و هوش مصنوعی است.

دوربین 
شیائومی 13 دارای سیستم دوربین سه گانه عقب و یک دوربین جلو تکی است. در قسمت پشتی، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با قابلیت PDAF و قابلیت OIS دارد. دوربین اصلی توسط یک لنز تله فوتو 10 مگاپیکسلی که دارای ویژگی PDAF است و می تواند زوم اپتیکال 2 برابری انجام دهد، یک لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض با فوکوس خودکار و یک دوربین جلو 32 مگاپیکسلی پشتیبانی می شود.
دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی می‌تواند ویدیوهای ثابت را با وضوح 8K ضبط کند در حالی که دوربین جلوی 32 مگاپیکسلی می‌تواند ویدیوهایی با وضوح 1080p ضبط کند. از دیگر ویژگی های دوربین می توان به فلاش دوگانه ال ای دی، HDR، پانوراما، ژیروسکوپ EIS، HDR10+ و غیره اشاره کرد.

نمایش، طراحی و دوام
شیائومی 13 دارای صفحه نمایش 6.36 اینچی AMOLED با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل است و از نرخ تازه سازی 120 هرتز، Dolby Vision و HDR10+ پشتیبانی می کند. صفحه جلو صاف است و دارای یک سوراخ پانچ مرکزی در بالای صفحه است که دوربین جلو را در خود جای داده است.
این گوشی از جلو شیشه ای (گوریلا گلس ویکتوس)، پشت شیشه ای (گوریلا گلس 5) و فریم آلومینیومی ساخته شده است. دارای گواهینامه ضد آب و گرد و غبار است و نمایشگر آن توسط گوریلا گلس ویکتوس محافظت می شود. طراحی پشتی گوشی با ماژول دوربین در گوشه بالا سمت چپ و لوگوی XIAOMI که در گوشه سمت چپ پایین پنل پشتی حک شده است، جالب به نظر می رسد.
این گوشی دارای دو سیم کارت (نانو سیم کارت، حالت آماده به کار دوگانه) و دو بلندگو (یکی در پایین و دیگری در بالا) است. دکمه های تنظیم صدا و پاور در سمت راست قاب و درگاه USB Type-C و میکروفون در پایین قاب گوشی قرار دارند. درگاه جک 3.5 میلی متری هدفون و اسلات کارت microSD وجود ندارد.

رم، حافظه و باتری
شیائومی 13 در چهار مدل ذخیره سازی عرضه می شود. دارای 8 گیگابایت رم + 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی، 8 گیگابایت رم + 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی، 12 گیگابایت رم + 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی و مدل های ذخیره سازی 12 گیگابایت رم + 256 گیگابایت است. هیچ اسلات کارت microSD وجود ندارد، بنابراین کاربران می توانند پس از اتمام حافظه داخلی، فضای ذخیره سازی را افزایش دهند.
باتری داخل گوشی یک باتری 4500 میلی آمپری است و از شارژ سریع سیمی 67 واتی، شارژ سریع بی سیم 50 واتی و شارژ بی سیم معکوس 10 واتی پشتیبانی می کند. با استفاده از شارژر سیمی 67 واتی، می توانید گوشی را از 0 تا 100 درصد در حدود 40 دقیقه شارژ کنید.

Xiaomi 12T Pro
Xiaomi 12T Pro یک گوشی پرچمدار 2022 از شیائومی است. این اولین گوشی تجاری این شرکت است که دارای سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی است که در خارج از چین عرضه می شود. Xiaomi 12T Pro ادامه سری Xiaomi 12S و سری Xiaomi 12 است. اما، همچنین کمی با سری Xiaomi 12S و Xiaomi 12 متفاوت است.

Xiaomi 12T Pro
CPU و GPU
Xiaomi 12T Pro دارای چیپست Qualcomm Snapdragon 8+ Gen 1 است. این چیپست 5G بر اساس فناوری فرآیند 4 نانومتری TSMC ساخته شده است. این چیپست SoC دارای یک CPU هشت هسته ای با سرعت کلاک 3.19 گیگاهرتز است. دارای یک هسته Cortex-X2 با کارایی بالا با سرعت کلاک 3.19 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A710 با کارایی بالا با سرعت کلاک 2.75 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با کارایی کوچک با سرعت کلاک 1.80 گیگاهرتز. 
این چیپست در مجموع دارای 8 هسته CPU است و CPU با پردازنده گرافیکی Adreno 730 جفت شده است. این چیپست نه تنها سریع است، بلکه به دلیل هسته‌های CPU سریع و فرآیند ساخت کوچک آن، انرژی کارآمدی نیز دارد. تحت استفاده شدید، چیپست می تواند گرما را به خوبی مدیریت کند که Xiaomi 12T Pro بیش از حد داغ نشود. از دیگر ویژگی های جالب این چیپست می توان به پشتیبانی از فناوری رم LPDDR5، حافظه ذخیره سازی UFS 3.1، بلوتوث 5.2 و قابلیت ضبط ویدیو با وضوح 8K اشاره کرد. حداکثر سرعت دانلود و آپلود این چیپست به ترتیب 10 و 5 گیگابیت بر ثانیه است.

دوربین 
شیائومی 12 تی پرو دارای یک دوربین سه گانه پشتی و یک دوربین جلو تکی است. در پشت، دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 0.64 میکرومتری، دیافراگم f/1.69، PDAF و ویژگی‌های OIS دارد. این دوربین اصلی توسط یک لنز 8 مگاپیکسلی فوق عریض، یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی و یک دوربین جلوی 20 مگاپیکسلی پشتیبانی می شود. دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی می تواند ویدیوهای ثابت را با وضوح 8K ضبط کند در حالی که دوربین جلو می تواند ویدیوهای ثابت را با وضوح 1080p ضبط کند. ویژگی های دوربین موجود برای عکاسی و فیلمبرداری عبارتند از: فلاش دوگانه LED، پانوراما، HDR، پرتره، حالت شب، زوم اپتیکال، فوکوس خودکار، OIS، PDAF، ژیروسکوپ و غیره.

نمایش، طراحی و دوام
صفحه نمایش Xiaomi 12T Pro یک پنل 6.67 اینچی 1.5k AMOLED با پشتیبانی از نرخ تجدید 120 هرتز است. صفحه نمایش تخت است، وضوح 1220 * 2712 پیکسل دارد و توسط Corning Gorilla Glass 5 محافظت می شود. نمایشگر از Dolby Vision و HDR10+ پشتیبانی می کند و حداکثر روشنایی آن تا 1000 نیت است. صفحه نمایش جلو صاف است و حاشیه ها نسبتا باریک هستند اما پنل پشتی کمی خمیده است.
شیائومی 12 تی پرو از جلوی شیشه ای (گوریلا گلس 5)، قاب پلاستیکی و پشتی شیشه ای ساخته شده است. IP68 مقاوم در برابر گرد و غبار/آب است (تا 1.5 متر به مدت 30 دقیقه). ماژول دوربین عقب آن در گوشه سمت چپ بالا قرار گرفته است در حالی که در جلو دارای یک سوراخ پانچ در بالای صفحه است که دوربین سلفی را در خود جای داده است.
شیائومی 12 تی پرو دارای دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور در سمت راست قاب گوشی است. دارای میکروفون، گریل اسپیکر و پورت شارژ USB Type-C در قاب پایینی گوشی است. متأسفانه، درگاه جک هدفون 3.5 میلی متری و اسلات کارت microSD وجود ندارد.

رم، حافظه و باتری
Xiaomi 12T Pro در سه پیکربندی رم و فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شود، اما گزینه‌های ذخیره‌سازی که دریافت خواهید کرد به منطقه شما بستگی دارد. گزینه های ذخیره سازی آن 8 گیگابایت + 256 گیگابایت، 12 گیگابایت + 256 گیگابایت و 12 گیگابایت رم + 512 گیگابایت حافظه داخلی است. این دستگاه فضایی برای افزایش فضای ذخیره سازی از طریق اسلات کارت microSD ندارد، بنابراین نمی توانید فضای ذخیره سازی را افزایش دهید. بنابراین، تنها در صورتی می توانید از سرویس های ذخیره سازی داخلی موجود و ذخیره سازی ابری استفاده کنید که به فضای بیشتری برای ذخیره فایل های خود نیاز داشته باشید.
تامین انرژی Xiaomi 12T Pro یک باتری غیرقابل تعویض 5000 میلی آمپر ساعتی است که از شارژ سریع سیمی 120 واتی پشتیبانی می کند. در کمتر از 30 دقیقه می توانید باتری این گوشی را از 0 تا 100 درصد شارژ کنید. همچنین از شارژ سریع بی سیم و شارژ بی سیم معکوس 10 واتی پشتیبانی می کند.

کلام آخر
اگر به دنبال یک گوشی موبایل با مشخصات بالا، طراحی زیبا و ویژگی‌های خارق‌العاده اما از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستید، گوشی‌های شیائومی بهترین انتخاب هستند. آنها یک جایگزین عالی و کم هزینه برای برندهای برتر مانند اپل، گوگل و سامسونگ هستند. ممکن است برخی از ویژگی‌هایی که این برندها ارائه می‌دهند، مانند دوربین‌های باکیفیت را نداشته باشند، اما اگر به آن ویژگی‌ها نیاز ندارید یا نمی‌خواهید آنقدر برای تلفن هزینه کنید، جایگزین خوبی هستند. جهت مشاهده آخرین مدل های گوشی شیائومی به همراه مقایسه قیمت می توانید به سایت قلاب (https://gholab.ir/) مراجعه کنید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها