کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مهدی یراحی: راضی‌ام از جرم خودم

شرایط سخت هنرمندان ممنوع‌العامله‌شده؛ حتی امکان پرداخت اجاره‌خانه‌‌ خود را هم ندارند!

23 اسفند 1401 ساعت 19:00


مهدی یراحی، خواننده سرشناسِ حامی اعتراضات «زن، زندگی، آزادی»، در یک پیام توئیتری به خبر ممنوع‌المعامله شدنش از طرف قوه قضاییه واکنش نشان داد. این خواننده اهوازی و محبوب موسیقی پاپ ایران که در شش ماه گذشته حامی اعتراضات بوده و هم‌اکنون عکسی از نیکا شاکرمی را به جای عکس خود در توئیتر گذاشته است در یک جمله نوشت: «راضی‌ام از جرم خودم.» ممنوع‌المعامله شدن هنرمندان و چهره‌های شناخته شده‌ای که در جریان اعتراض‌های اخیر مواضعی در حمایت از معترضان گرفته بودند، پیشتر در محافل فرهنگی و هنری ایران مطرح شده بود. این اتفاق روز ۲۳ دی‌ماه از سوی اعضای کمیته حمایت از سینماگران هم که در خانه سینما تشکیل شده بود تایید شد.
در بخشنامه رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که با عنوان «ممنوعیت از معامله» به تمام دفاتر رسمی اسناد کشور ابلاغ شده آمده است: «بدین وسیله اسامی ۵۳ نفر اشخاص ممنوع‌المعامله جهت اقدام قانونی اعلام می‌شود.»
در این فهرست رسمی متعلق به سازمان ثبت اسناد که یراحی تصویر آن را منتشر کرده به نام چهره‌های مشهوری چون ترانه علیدوستی، بازیگر سینما، اصغر فرهادی، کارگردان، مهدی یراحی، خواننده، و کیهان کلهر، آهنگساز و نوازنده، اشاره شده است. اما فعالان هنری می‌گویند، تعداد افراد ممنوع‌المعامله در میان رشته‌های مختلف هنری به ده‌ها مورد می‌رسد و شامل چهره‌های شناخته شده و کمتر شناخته شده می‌شود.
هنرمندان و ورزشکاران معترض قبل از ممنوع‌آلمعامله‌شدن، ممنوع از فعالیت‌های هنری، ممنوع‌الخروجی از کشور، احضار و بازداشت شده بودند.
به نقل از برخی از اطرافیان این هنرمندان ممنوع‌العامله شده گفته شده است که با این احکام سنگین و بی‌سابقه، آنان حتی امکان پرداخت اجاره خانه‌‌های خود را هم ندارند و در شرایط بسیار سختی قرار گرفته‌اند. به نحویکه  منیژه حکمت، نویسنده و کارگردان شناخته شده سینما، روز ششم اسفند در توئیتی خبر داده بود که علاوه بر حکم ممنوع از فعالیت هنری، ممنوع‌المعامله هم شده و نوشته بود: «برادران لطف کنید اجاره خانه و هزینه‌های درمان و هزینه‌های جاری را پرداخت کنید، من به آخر خط رسیده‌ام.»


کد مطلب: 392503

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/392503/شرایط-سخت-هنرمندان-ممنوع-العامله-شده-حتی-امکان-پرداخت-اجاره-خانه-خود-هم-ندارند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir