به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۴ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۳۹۲۵۷۸

واگنر مسئول مهاجرت غیرقانونی به اروپا 

واگنر مسئول مهاجرت غیرقانونی به اروپا 
گروه بین الملل: وزیر دفاع ایتالیا گروه شبه‌نظامی واگنر نزدیک به حکومت روسیه را مسئول مهاجرت غیرقانونی از آفریقا و از طریق دریای مدیترانه به ایتالیا دانست. رییس گروه واگنر با دشنام به وزیر ایتالیایی این موضوع را رد کرده است.
گروه شبه‌نظامی واگنر را همه در ارتباط با جنگ اوکراین و استفاده ارتش روسیه از آنها برای مقابله با مردم و ارتش اوکراین می‌شناسند. حالا اما وزیر دفاع ایتالیا این گروه را متهم کرده که در مهاجرت غیرقانونی افریقایی‌ها از طریق دریای مدیترانه به ایتالیا نقش دارند.
گیدو کروستو گفته افزایش چشمگیر پدیده مهاجرت از سواحل افریقا بخشی از استراتژی جنگ دوگانه است. به گفته وزیر دفاع ایتالیا، گروه واگنر در برخی کشورهای افریقایی وزن قابل توجهی دارد و از آن برای این موضوع استفاده می‌کند.یوگنی پریگوژین رییس گروه واگنر در کانال تلگرام با پیامی صوتی همراه با فحش، این اتهام را رد کرد. او گفت: «ما نمی‌دانیم در بحران مهاجرت چه اتفاقی افتاده است، ما سرمان گرم کار خودمان است.»
رییس واگنر، وزیر دفاع ایتالیا را با لحنی نامناسب خطاب قرار داده و از او می‌خواهد به مسائل کشور خودش برسد.
بنا بر آمار وزارت کشور ایتالیا در سال جاری (کمتر از سه ماه) حدود ۲۰ هزار مهاجر وارد این کشور شده‌اند. در همین بازه زمانی در سال قبل حدود ۶۱۰۰ نفر وارد خاک ایتالیا شده بودند. 
وزیر دفاع این کشور از ناتو درخواست کرده تا برای مقابله با این بحران به ایتالیا کمک کند.
گروه واگنر متهم است که در برخی کشورهای آفریقایی از جمله در مالی، لیبی و جمهوری آفریقای مرکزی در همکاری با دولت‌ها یا گروه‌های شبه‌نظامی فعال در این کشورها یک پای جنگ داخلی و مناقشات است. در حال حاضر این گروه مشغول حمایت از ارتش روسیه برای تصرف شهر استراتژیک باخموت در اوکراین است.
برچسب ها: ایتالیا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها