کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فوتبال آلمان باید فکری به حال لیگ قهرمانان بکند

24 اسفند 1401 ساعت 13:52


گره ورزشی:ماتیاس سامر، ستاره سابق آلمان، از عملکرد باشگاه‌های این کشور در لیگ قهرمانان به هیچ وجه راضی نیست.به گزارش "ورزش سه"، شکست سنگین شب گذشته لایپزیش برابر منچسترسیتی در دیدار برگشت مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان باعث شد که یک تیم آلمانی دیگر هم از دور رقابت‌ها حذف شود. 
پیش از این بروسیا دورتموند هم با قبول شکست برابر چلسی از صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بازمانده بود. از سوی دیگر، آینتراخت فرانکفورت هم در بازی رفت با دو گل برابر ناپولی شکست خورده و امید چندانی به صعود این تیم به مرحله بعدی نیست. 

سامر پس از پایان بازی شب گذشته به آمازون پرایم گفت:« همه تیم‌ها به جز بایرن باید سوالاتی اساسی درباره این شرایط از خودشان بپرسند. بایرن تیمی در کلاس جهانی است اما ما از این خوشحالیم که پشت سر آنها، تنها سه تیم می‌توانند به مرحله گروهی بروند. وقتی وارد مرحله حذفی می‌شویم، شرایط کاملا تغییر می‌کند. ما باید روی این موضوع تمرکز کنیم و مشکلات را بیابیم.»

او درباره دلیل اصلی افت تیم‌های آلمانی اضافه کرد:« چیزی که بیشتر از همه من را آزار می‌دهد این است که ویژگی‌هایی که در گذشته باعث موفقیت تیم‌های آلمانی بود به دست فراموشی سپرده شده است. قدرت فیزیکی نکته بسیار مهمی است و نباید از اهمیت قدرت ذهنی هم چشم پوشی کرد.»

این ستاره سابق دورتموند با تمجید از عملکرد سیتی اظهار داشت:« آنها از نظر فیزیکی نمایشی باورنکردنی در زمین داشتند. در زمینه حرکات درست و سرعت هم خیلی خوب بودند. فیزیک بازیکنان آنها در زمین را دیدید؟ سرعت آنها را دیدید؟ دوئل‌ها را دیدید؟ تفاوت سیتی و لایپزیش مثل روز و شب بود.ما باید خارج از چارچوب فعلی فکر و اقدام کنیم. باید به آمریکا نگاه کنیم و از پیشرفتی که در آنجا حاصل شده درس بگیریم. باید به هر کشوری که در حال پیشرفت است نگاه کنیم. برای این که بتوانیم بهتر جلو برویم، باید یک قدم به عقب برداریم و دوباره همه چیز را از پایه و اساس شروع کنیم.»


کد مطلب: 392602

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/392602/فوتبال-آلمان-باید-فکری-حال-لیگ-قهرمانان-بکند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir