به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۴ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : ۳۹۲۶۰۸

لیورپول در دامنه اورست، نبرد برای یک غیرممکن

لیورپول در دامنه اورست، نبرد برای یک غیرممکن
گروه ورزشی:یورگن کلوپ مدام در صحبتهای دیشب روی یک جمله تاکید داشت اینکه شانس آنها یک درصد بیشتر نیست و آنها در همین محدوده تمام تلاش خود را می‌کنند. پس از  با باخت خانگی 5 بر 2 در آنفیلد لیورپول با یک واقعیت بزرگ مواجه است: اینکه اگر آنها بخواهند اورست را فتح کنند، کار آسانتری دارند.

آن شکست و باخت یک بر صفر این هفته مقابل بورنموث تنها نتایج بد این چند هفته تیم یورگن کلوپ هستند که شامل پیروزی 7 بر صفر مقابل منچستریونایتد نیز می‌شود و قرمزها با وجود تمام بی‌ثباتی‌های این فصل خود در مسیر رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان اروپا قدم بر‌می‌دارند. حالا اگر می‌خواهند خیلی زود از لیگ قهرمانان خداحافظی نکنند، به مبارزه‌ای بزرگتر از استانبول 2005 و بارسلونای 2019 نیاز دارند.

لیورپول در بازی رفت ظرف 14 دقیقه با گل‌های داروین نونیس و محمد صلاح پیش افتاد که دومی با اشتباه فاحش تیبو کورتوآ به دست آمد. آلیسون بکر قبل از پایان نیمه اشتباه همتایش در دروازه رئال را جبران کرد و گل دوم را از وینیسیوس جونیور خورد تا این برزیلی نخستین بازیکنی باشد که در رقابت‌های اروپایی به لیورپول پنج گل می‌زند. نیمه دوم یکطرفه بود و ادر میلیتائو میهمان را پیش انداخت و کریم بنزما دو گل دیگر زد.

حالا ماندن لیورپول در لیگ قهرمانان به سر مویی بسته و رئال مادرید یک بار دیگر ثابت کرد بی‌جهت پرافتخارترین تیم اروپا نیست. رئال مادرید دو بار در فینال سال‌های 2018 و 2022 و یک بار در یک‌چهارم‌نهایی سال 2021 تیم یورگن کلوپ را شکست داده و اگر طبق انتظار برنده از بازی امشب خارج شود، به معنای آن است که در 6 فصل حضور لیورپول در لیگ قهرمانان با مربی آلمانی چهار بار به وسیله رئال و یک بار به وسیله اتلتیکومادرید از دور مسابقات کنار رفته است. قرمزها در فصل 2019-2018 به ششمین قهرمانی اروپایی خود دست یافتند و درست حدس زدید، فینال در مادرید برگزار شد!

لیورپول قبل از شکست تحقیرآمیز بازی رفت، در زمین نیوکاسل به پیروزی رسید و بعد از آن دو برد مقابل ولورهمپتون و منچستریونایتد به دست آورد که این دومی در تاریخ بزرگترین رقابت فوتبال انگلیس بی‌سابقه بود اما باخت این هفته مقابل تیم قعرنشین بورنموث که در آن محمد صلاح یک پنالتی مهم را از دست داد، همه چیز را به هم ریخت.

رئال هم تیم بی‌ثباتی در این فصل بوده و حتی پیروزی 5 بر 2 آنفیلد هم ضرباهنگ تیم را تغییر نداد و قبل و بعد از باخت به بارسلونا در بازی رفت نیمه‌نهایی جام حذفی اسپانیا با اتلتیکومادرید و رئال بتیس مساوی کردند. برد 3 بر یک این هفته اسپانیول به سه بازی بدون پیروزی رئال پایان داد اما به نظر می‌رسد بهترین شانس تیم کارلو آنچلوتی برای رسیدن به جام در این فصل لیگ قهرمانان باشد چون در لالیگا 9 امتیاز از بارسلونا کمتر دارند و در جام حذفی باید در نوکمپ باخت بازی رفت را جبران کنند.

اخبار تیمی
داوید آلابا در بازی رفت مقابل لیورپول دچار مصدومیت همسترینگ شد و انتظار می‌رود این مدافع اتریشی تا اواسط فروردین نتواند رئال مادرید را همراهی کند. فرلان مندی اما اواسط بهمن دچار مصدومیت شد و شاید برای این بازی آماده شود هرچند بعید است در ترکیب اصلی قرار بگیرد. آن طور که آنچلوتی گفته برای این بازی آماده است. کریم بنزما در برد شنبه مقابل اسپانیول به‌دلیل آسیب‌دیدگی جزئی قوزک پا که در تمرین دچارش شد، حضور نداشت اما انتظار می‌رود مهاجم فرانسوی برای بازی با لیورپول مهیا باشد.

فهرست مصدومان لیورپول کمی بلندتر است. لوییس دیاس ریکاوری بعد از مصدومیت شدید زانو را بخوبی طی می‌کند اما این بازیکن تیم ملی کلمبیا هنوز آماده بازگشت به تیم اصلی نیست. تیاگو آلکانتارا همچنان با مصدومیت بالای ران درگیر است و معلوم نیست این بازیکن تیم ملی اسپانیا چه زمانی برای بازی آماده می‌شود هرچند قطعاً به این مسابقه نمی‌رسد. کالوین رمزی 19 ساله هم بعد از عمل جراحی زانو بیشتر به فکر بازگشت در پیش‌فصل آینده است. بعید است جو گومز و نبی کیتا هم به این مسابقه برسند.

ترکیب احتمالی
رئال مادرید: کورتوآ؛ کارواخال، میلیتائو، رودیگر، کاماوینگا؛ شوامنی، مودریچ، کروس؛ وینیسیوس، والورده، بنزما
لیورپول: آلیسون؛ الکساندر آرنولد، کوناته، فان‌دایک، رابرتسون؛ بایستیچ، فابینیو، هندرسون؛ صلاح، خاکپو، نونیس
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها