به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۴ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : ۳۹۲۶۱۶

خبرِ خوبِ ناامیدکننده برای اسکار

خبرِ خوبِ ناامیدکننده برای اسکار
گره فرهنگی: اگرچه شمار مخاطبان تلویزیونی مراسم اسکار ۲۰۲۳ نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشت اما همچنان در رتبه سوم کم‌بیننده‌ترین مراسم‌های تمام ادوار تاریخ این جوایز سینمایی قرار گرفت.به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، مخاطبان پخش تلویزیونی جوایز اسکار ۲۰۲۳ نسبت به سال گذشته، با جهش ۱۲ درصدی، به طور قابل توجهی بهبود یافت و این برنامه که از سوی شبکه ABC به روی آنتن رفت، به طور متوسط ۱۸.۷ میلیون بیننده جذب کرد؛ این در حالی است که سال گذشته این رویداد سینمایی ۱۶.۶ میلیون ثبت کرده بود.

در حالی که این افزایش، خبر خوبی برای اسکار و سازمان تحت پوشش آن یعنی آکادمی علوم و هنرهای تصویری متحرک (Ampas) است، اما این آمار همچنان در رتبه سوم کمترین مخاطبان مراسم سالانه اسکار قرار دارد. آکادمی در تلاش برای بهبود جذب مخاطبان نسخه فاجعه بار ۲۰۲۱ سال است که تنها ۱۰.۴ میلیون نفر به تماشای این رویداد سینمایی نشستند و رکورد کمترین مخاطب تلویزیونی جوایز اسکار ثبت شد.

امسال «جیمی کیمل» کمدین آمریکایی برای سومین بار اجرای مراسم اسکار را بر عهده گرفت و در شب کم‌حاشیه و آرام جوایز اسکار فیلم «همه چیز همه‌جا به یکباره» ۷ جایزه از جمله جوایز اصلی بهترین فیلم و کارگردانی را به خود اختصاص داد و و درام ضدجنگ و آلمانی «در جبهه غرب خبری نیست» هم موفق به کسب ۴ جایزه از جمله بهترین فیلم بین‌المللی سال شد. با توجه به اینکه مراسم اسکار ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ کاملا تحت تاثیر همه‌گیری کرونا بودند، مراسم ۲۰۲۳ را باید با اسکار ۲۰۲۰ مقایسه کرد که ۲۳.۶ میلیون مخاطب تلویزیونی داشت.

سایر جوایز نیز امسال مخاطبان متفاوتی داشتند و جایزه موسیقی گرمی ۱۲.۶ میلیون (با افزایش ۳۱ درصدی) به دست آورد؛ در حالی که مخاطبان جایزه تلویزیونی امی به ۵.۹ میلیون نفر کاهش یافت، که کمترین میزان آن است. بیشترین مخاطب اسکار در تاریخ آن مربوط به نسخه ۱۹۹۸ بود که «تایتانیک» برنده بهترین فیلم و در مجموع ۵۷ میلیون بیننده تلویزیونی به ثبت رساند.
برچسب ها: اسکار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها