کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با این قیمت گوشت، داور چطور در زمین بازی بدود؟!

24 اسفند 1401 ساعت 15:46


گروه ورزشی: شاید خوشبین‌ترین هوادار استقلال هم فکرش را نمی‌کرد که این تیم عقب‌افتادگی ۸ امتیازی با رقیب دیرینه را به یک امتیاز بیشتر تبدیل کند و در هفت هفته به پایان فصل در یک قدمی صدر قرار بگیرد. اما استقلال با ساپینتو یکی پس از دیگری رقبا را کنار زد و حالا بالاتر از پرسپولیس منتظر لغزش سپاهان است. ساپینتو که در بازی‌های ابتدایی فصل هنوز ترکیب اصلی تیمش را نشناخته بود و با جار و جنجال‌هایش در کنار زمین سوژه اهالی فوتبال به حساب می‌آمد حالا هواخواه زیاد پیدا کرده و محبوبیت بیشتری نزد هواداران استقلال به دست آورده است. در خصوص شرایط خوب استقلال با بهتاش فریبا یکی از پیشکسوتان دوست‌داشتنی این تیم گفت‌وگو کردیم. 
فریبا در خصوص وضعیت کلی استقلال در این فصل همراه با مربی پرتغالی به خبرنگار ورزشی اعتماد گفت: بازگشت به کورس یک شرایطی را می‌طلبید که مهم‌ترینش این بود که ساپینتو بازیکنان را به خوبی بشناسد و ارنج را تقریبا ثابت نگه دارد و تعویض‌های به موقع انجام دهد که هرسه این اتفاق رخ داد. الان چند بازی است که ارنج تیم ثابت است و اگر محرومیت یا مصدومیت پیش نیاید ارنج مشخص است. نکته دیگر به تعویض‌های به موقع برمی‌گردد و نفرات تعویضی کارگشا هستند اما نکته بسیار مهم‌تر باید به یکدلی و یکرنگی و یکدستی تیم اشاره کرد، وقتی تیم گل می‌زند از روی نیمکت تا درون زمین همه روی سر و کله هم می‌پرند! این نشان می‌دهد ساپینتو توانسته این همدلی را به وجود بیاورد. در فوتبالی که هیچ‌چیز سرجای خودش نیست این موضوع فاکتور بسیار مهمی است. حالا استقلال به غیر از اینکه خوب نتیجه می‌گیرد زیبا هم بازی می‌کند.
فریبا با اشاره به عملکرد خوب نفرات استقلال افزود: «۵۰ متر رو به جلو یعنی هافبک‌ها و وینگرها و مهاجمان استقلال خیلی خوب بازی می‌کنند‌ و دست هم را خوب می‌خوانند. در نیم فصل اول به دلیل عدم شناخت ساپینتو شرایط خوب نبود و طبیعی هم است و قبلا هم گفتم او شناختش از فوتبال ما کامل می‌شود، می‌تواند نتایج بهتری بگیرد. الان شما ببینید، خیلی از بازیکنان استقلال زیر دست ساپینتو باز‌سازی‌شدند. مثلا قائدی که الان حسابی سرحال است یا روزبه چشمی که بهترین بازی‌های عمرش را برای استقلال انجام می‌دهد. همچنین سعید مهری که اوایل از او ایراد می‌گرفتند. مهری چند فاکتور مهم مثل توپ‌گیری و دوندگی زیاد دارد. دو، سه بازی قبل را ببینید که او چندین شوت زده که نشان از شهامت و اعتماد به نفس او دارد.
فریبا ادامه داد: بازیکن دیگر رضاوند است که شده یکی از بهترین پاسورها و خط دفاع هم خوب کار می‌کند. همه تیم به خوبی یکدیگر را پوشش می‌دهند. شرایط بازیکنان به قدری خوب پیش می‌رود که یامگا یکی مثل حردانی را نیمکت‌نشین کرده است. همه اینها را جورچین کنیم مشخص می‌شود شرایط استقلال بهتر شده است.
پیشکسوت استقلال با دفاع از رفتارهای ساپینتو در کنار خط به «اعتماد» گفت: یکی مثل مورایس آرام است و یکی هم مثل ساپینتو کاملا برعکس رفتار می‌کند و از بیرون تیمش را تهییج می‌کند و اینها یک مسائل شخصی است. اگر برای تیم‌های دیگر شرایط رفتاری ساپینتو مشکلی ایجاد نکند این رفتارها می‌تواند به استقلال کمک کند و این را با نتیجه‌گیری خوب ثابت کرده است. بازیکنان ما به این مدل مربیگری و تهییج کردن مربی عادت کردند! وقتی بازیکن استقبال می‌کند و تیم هم نتیجه می‌گیرد برای استقلال خوب است.
فریبا خواستار تمدید با ساپینتو و پرداخت پول استراماچونی شد و ادامه داد: به نظر من باید هرچه سریع‌تر با ساپینتو تمدید کنند، در نظر بگیرید در ابتدای فصل او تیمش را نبسته بود و حالا با شناخت بیشتر از وضعیت تیم می‌تواند بهتر هم کار کند. ضمن اینکه الان باشگاه استقلال شرایط خوبی به لحاظ مالی ندارد و امیدوارم هرچه سریع‌تر آقای مخبر روی قول خودش عمل کند و پول استراماچونی پرداخت شود تا فشار از روی مدیریت و کادر و بازیکنان برداشته شود.
پیشکسوت استقلال لیگ امسال را لیگ پویاتری نسبت به فصل قبل می‌داند. او اعتقاد دارد هرتیمی ممکن است در بالای جدول به قهرمانی برسد و تکلیف قهرمان این فصل دو هفته قبل از پایان بازی‌ها مشخص خواهد شد. فریبا در این رابطه اظهار داشت: با اینکه در نیم‌فصل شرایط خوب نبود اما در نیم‌فصل دوم شرایط خیلی بهتر شد. هفت هفته مانده به پایان بازی‌ها و بیست و یک امتیاز باقی مانده و حتی ممکن است تراکتور و گل‌گهر قهرمان شوند یا جدول به همین شکل بماند. از نظر من دو هفته قبل از انتهای فصل تکلیف قهرمان مشخص خواهد شد و با اینکه روی کاغذبازی‌های استقلال نسبت به دو مدعی دیگر بهتر است اما در فوتبال قانون‌های نانوشته زیادی وجود دارد‌ و هیچ چیز مشخص نیست.
بازیکن اسبق تیم ملی در پایان صحبت‌هایش در خصوص داوری‌های لیگ که سر و صدای زیادی هم به پا کرده به «اعتماد» گفت: همیشه همین بوده است. اما حرف من این است داور هم ‌مثل من مربی یا بازیکن حق اشتباه دارد. مهم این است که عمدی نباشد و من شک دارم عمدی باشد! ضمن اینکه بعضی از داورها از لحاظ دوندگی عقب هستند این هم دلیلش برمی‌گردد به حقوقی که می‌گیرند. اگر آنها از نظر اقتصادی تامین باشند و بیشتر روی کار خودشان متمرکز باشند موفق‌تر خواهند بود. در این شرایط اقتصادی وبا این وضعیت گرانی‌ها و قیمت گوشت و اجاره‌ خانه‌ و... باعث می‌شود داورها دو جای دیگر هم کار کنند که از شرایط آرمانی دور می‌شوند؛ وگرنه داورها هم دوست دارند مثل بازیکنان در بهترین فرم خود باشند .


کد مطلب: 392657

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/392657/این-قیمت-گوشت-داور-چطور-زمین-بازی-بدود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir