به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۲۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۴ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۳۹۲۶۵۸
چيزي که مارادونا به آن دست پيدا نکرد

چرا ناپولی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا نشود

چرا ناپولی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا نشود
گروه ورزشی: ناپولی در این فصل در حال تکرار شاهکارهایی است که فقط با دیگو مارادونا به دست آوردند. ناپولی بهترین تیم پنج لیگ برتر اروپا از نظر امتیاز امتیاز (68)، پیروزی (22) و اختلاف نسبت به تیم دوم(18) است که یک مزیت بزرگ در دوازده هفته مانده به پایان سری آ است که آنها را عملا در موقعیت کسب سومین "اسکودتو" تاریخ خود قرار داده است. عنوانی که اولین بار در سه دهه گذشته توسط ناپولی به دست خواهد آمد. زمانی که آنها با استعدادهای آرژانتینی نابغه، دو بار در سال‌های 1987 و 1990 بر "کالچو" مسلط شدند. در این بین، آنها همچنین جام یوفا -لیگ اروپا سابق- را در سال 1989 به دست آوردند. با این حال، جام اروپا سرزمینی خصمانه برای "پارتنوپی" با مارادونا و بدون او بود.
لوچیانو اسپالتی که در مورد توقعات از ناپولی برای انجام کاری "بزرگ" در لیگ قهرمانان اروپا مورد سوال قرار گرفته بود، شجاعانه عنوان کرد: "لحظاتی در زندگی وجود دارد که نتایجی به دست می‌آید و پس از آن شما می‌توانید تسویه حساب کنید یا دو برابر کنید. ما هیچ تردیدی نداریم. ما تصمیم گرفته‌ایم شرط بندی را دو برابر کنیم. (اشاره به برد مجدد برابر آینتراخت)" برنده شدن در "اورجونا" یک چالش بزرگ است؛ رفتن به مراحلی که هرگز پا نگذاشته اند. پس از پیروزی (0-2) در بازی رفت در فرانکفورت مقابل آینتراخت، ناپلی‌ها در یک قدمی رسیدن به جمع هشت تیم نهایی هستند. اسپالتی هشدار داد: "ما هر کاری که ممکن است انجام خواهیم داد تا به سقف موفقیت برسیم، اما در طول مسیر مسابقاتی وجود دارد که باید با دقت، تمرکز و کاریزما برگزار شود. اگر با این ذهنیت ادامه دهیم، می‌توانیم خونسرد باشیم."
1832437
با این حال، برای رسیدن به اینجا، آنها مجبور بودند چندین ناامیدی را تجربه کنند که در ادامه می‌خوانید؛
* در قالب جام باشگاه‌های اروپا و با مارادونا، رئال مادرید آنها را در دور اول در سال 1988 و اسپارتاک مسکو در سال 1991 در دور دوم حذف کرد. آنها باید 20 سال صبر می‌کردند تا به بالاترین رقابت های قاره ای بازگردند. و در حال حاضر در حالت چمپیونزلیگ، چلسی -قهرمان در پایان فصل- در وقت اضافه مرحله یک هشتم نهایی 12-2011 تیم تحت هدایت ماتزاری با ستارگانی چون کاوانی، لاوتزی و همشیک را شکست داد.
* در فصل 2016-2017، با ساری و باند اسپانیایی‌ها شامل رینا و آلبیول و فوتبالیست‌هایی مانند جورجینیو، مرتنس، اینسینیه، کولیبالی، توسط رئال مادرید - که در پایان تورنمنت قهرمان شد - از دور رقابت‌ها در مرحله یک هشتم نهایی کنار رفتند و در فصل 2019-2020، با هدایت گتوسو و اسپانیایی‌های جدیدی مانند فرناندو یورنته و فابیان، بارسلونا آنها را از حضور در یک چهارم نهایی محروم کرد.
این تجربیات تلخ اما در این لیگ قهرمانان با ستارگانی چون اوسیمن، کواراتسخلیا، زیلینسکی و سایرین به تعبیر یک رویای شیرین میل می‌کند.
پس از یک عملکرد عالی (15 امتیاز از 18) آنها پس از شکست دادن لیورپول (4-1) در استادیوم دیگو مارادونا و به ثمر رساندن یک "نیم‌جین" گل (1-6) مقابل آژاکس در بهترین بازی خود، به عنوان تیم نخست به مرحله یک هشتم نهایی رفتند. تعداد پیروزی این تیم در این دوره توسط مردان اسپالتی در ادامه تورنمنت با بازی رفت مقابل اینتراخت به عدد شش رسید. آنها پس از بنفیکا (23 گل) دومین تیم گلزن در این مسابقات هستند (22 گل)، اما هنوز فرصت بازی برگشت را پیش روی خود دارند.
1832438
یک ماشین تهاجمی که در بین چندین غول فوتبال ایتالیا، یکی از نامزدهای اصلی افتخارآفرینی در این تورنمنت است. "در حال حاضر، از نظر رویکرد و نگرش، آنها قوی ترین تیم اروپا هستند. آنها کیفیتی دارند که بقیه تیم‌ها فاقد آن هستند: آنها یک گروه از نظر تهاجمی و دفاعی هستند. شاهکاری از اسپالتی. آنها می توانند رویای بزرگ داشته باشند." این، بخشی از تمجیدهای بازیکن سابق میلان و قهرمان پنج باره لیگ قهرمانان، الساندرو کاستاکورتا از ناپولی در گفتگو با "ایل ماتینو"
هم‌تیمی سابق او و همچنین برنده چند جام اروپایی، رود گولیت به مارکا می‌گوید: "این ناپولی تیم متفاوتی است زیرا در زمان من همه چیز آنها بسته به مارادونا بود. اکنون آنها یک تیم کامل هستند و شانس اول سری آ هستند. برای من، آنها برای لیگ قهرمانان اروپا هم شانس بزرگی هستند چون آنها فوتبال هجومی بازی می‌کنند و سرعتی که ما دوست داریم. اما نباید فراموش کنیم بایرن تیم بزرگی است، مادرید هم همیشه آنجا مدعی است."
رافا بنیتز در «گازتا» در خصوص کیفیت تیم سابقش می‌گوید: "وقتی در مورد قهرمانان لیگ قهرمانان اروپا صحبت می کنیم، همه ما به یکی از تیم‌های بزرگ چون رئال و بایرن فکر می کنیم. اما برای من، ناپولی همه کارت ها را برای برتری در اروپا دارد. من نمی گویم آنها قهرمان لیگ قهرمانان اروپا می شوند، اما سرخوشی شهر، از نظر حمایت از تیم، یک عنصر کلیدی است. علاوه بر این، آنها چیزی برای از دست دادن ندارند، آنها خوب بازی می کنند و برتری آنها در سری A نشان‌دهنده کیفیت آنها است.سخت است، اما همه رویای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را دارند. باشگاه های بزرگی وجود دارند، اما ما چیزی برای از دست دادن نداریم. ما مانند رئال مادرید نیستیم. اگر به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنیم، می‌دانیم که می‌توانیم تک به تک با هر رقیبی بازی کنیم. هیچ کس انتظار ندارد که ما به فینال برسیم."
1831158
برچسب ها: ناپولي
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها