کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یک عملکرد بی اشتباه دیگر از داور لهستانی؛

بی‌‌نقص و آماده: از فینال جام جهانی تا چمپیونزلیگ

24 اسفند 1401 ساعت 15:49


گروه ورزشی: در مقایسه با فینال جام جهانی، آسان بود اما شیمون مارسینیاک دیدار پورتو و اینتر را به سبک خود داوری کرد  او در هر برخورد بازی را متوقف نکرد، با حقه بازیکنان گول نخورد و وقتی می‌خواستند بحث کنند آنها را آرام می‌کرد، بدون این که خیلی از کارت خود استفاده کند.
بعد از جام جهانی، او آنقدر قدرت و اعتبار دارد که مجبور نیست برای کنترل بازی این کار را انجام دهد. مارسین بورسکی، داور بین المللی سابق مارسنیاک را ارزیابی می‌کند و درباره شانس او برای قضاوت فینال لیگ قهرمانان می‌گوید.
در دیگر مسابقه دیروز یعنی منچسترسیتی و لایپزیگ داوری متفاوتی وجود داشت. بحث های زیادی پیرامون تصمیمات او وجود دارد و حتی برخی از آنها کاملاً غیرقابل درک است. این در حالی است که در سوت‌های شیمون مارسینیاک هیچ جنجالی وجود ندارد.

1832455
بورسکی در این باره می‌گوید: "داور لهستانی تأیید کرد که او هنوز در فرمی عالی است و پس از یک داستان زیبا که در قطر نوشته شد، اکنون می‌خواهد داستان دیگری در اروپا بنویسد. او مدعی قضاوت فینال لیگ قهرمانان اروپا بوده و هست. بازی پورتو با اینتر چیزی را در وضعیت او تغییر نداد.
مارسینیاک در چارچوب قوانین، به بازیکنان اینتر و پورتو اجازه داد تا کاملاً راحت بازی کنند که به لطف آن، مسابقه روانی بود. با گذشت زمان، خود بازیکنان متوجه شدند که درخواست سوت از او برای هر برخورد معنایی ندارد. اما حتی در وقت استراحت، درست پس از پایان نیمه اول، چند بازیکن اینتر برای گفتگو به مارسینیاک نزدیک شدند. داور لهستانی بلافاصله آنها را بدرقه کرد.
او در این موقعیت اعتماد به نفسش را نشان داد، زبان بدن محکمی که به سرعت باعث شد ژکو هم‌تیمی‌هایش را دور کند. سیمون اوضاع را به خوبی مدیریت کرد و اقتداری را که از ابتدا داشت را حفظ کرد."
1832456
البته زمانی که بازیکنان بزرگنمایی کردند و خطاهای زیادی انجام دادند، مارسینیاک دستش را به جیب خود برد. په په، بازیکن تهاجمی پورتو حتی در دقیقه 97 کارت زرد دوم را گرفت و لحظاتی قبل از بقیه به رختکن رفت.  مارسینیاک در این شرایط اشتباه نکرد.


کد مطلب: 392659

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/392659/بی-نقص-آماده-فینال-جام-جهانی-چمپیونزلیگ

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir