کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرنوشت مبهم پرخواهان‌ترین نیمکت لیگ برتر

همه می‌خواهند جای قلعه‌نویی را بگیرند

24 اسفند 1401 ساعت 16:00


گروه ورزشی: گل‌گهر فصل اول حضور در لیگ برتر را با مجید جلالی آغاز کرد و نماینده تازه وارد استان کرمان تا هفته پایانی برای ماندن جنگید. در ابتدای لیگ بیستم جواهری به سراغ امیر قلعه‌نویی رفت و حالا این مربی در فاصله چند هفته مانده به پایان سومین سال همکاری، چالش جدیدی را در تیم ملی پذیرفته تا یکی از جذاب‌ترین نیمکت‌های لیگ برتر برای مربیان واجد شرایط خالی شده باشد.

گل‌گهر با وجود عملکرد نه چندان مناسب در اولین سال لیگ برتری شدن، در سه فصل اخیر با امیر قلعه‌نویی در قواره یک مدعی ظاهر شد و در لیگ‌های 20 و 21 به ترتیب رتبه‌های پنجم و چهارم را کسب کرد. در حال حاضر هم آنها در پایان هفته بیست و سوم رقابت‌ها رتبه چهارم را پس از سپاهان، استقلال و پرسپولیس در اختیار دارند.

اسفندیار پور در اولین واکنش خود پس از جدایی رسمی امیر قلعه‌نویی، از الهویی و سرآسیایی دستیاران این مربی به عنوان چهره‌هایی با تجربه و کاردان نام برد و اینکه هدایت تیم را به عهده آنها خواهد سپرد. با این حال منطقی به نظر می‌رسد، در صورت مهیا نبودن شرایط برای این اتفاق، نقشه دومی هم در ذهن مدیران گل‌گهر باشد.

عملکرد قلعه‌نویی طی سه سال اخیر در سیرجان سبب شده تا انتظارات از این تیم و همینطور سرمربی بعدی بسیار بالا باشد. از سوی دیگر وجود امکانات زیر ساختی مناسب نظیر یک ورزشگاه اختصاصی مدرن و نبود مشکلات مالی سبب شده تا گل‌گهر مقصد بسیار مناسبی برای مربیانی باشد که به کار فنی خود ایمان دارند و نمی‌خواهند توانایی‌های فنی‌شان تحت تاثیر مسائل جانبی قرار بگیرد.

علاوه بر امکانات زیرساختی و همینطور نبود مشکلات مالی باید به بازیکنان فعلی گل‌گهر هم اشاره کرد. امیر قلعه‌نویی طی سه سال اخیر تیمی را گرد هم جمع کرده که کار کردن با آنها هم می‌تواند برای هر مربی‌ای رضایت بخش باشد.
از زمان جدایی رسمی امیر قلعه‌نویی نام برخی گزینه‌ها برای حضور در راس کادر فنی گل‌گهر مطرح شده که از میان گزینه‌های خارجی می‌توان به دراگان اسکوچیچ اشاره کرد و محمد ربیعی، جواد نکونام و رضا عنایتی هم مربیان داخلی هستند که نام‌شان برای تصدی این پست خالی شده مطرح می‌شود.

با این حال ماموریت مدیران گل‌گهر هم برای این انتخاب چندان آسان نخواهد بود. گفته می‌شود دراگان اسکوچیچ تمایلی برای کار در گل‌گهر نشان نداده و جواد نکونام هم گزینه‎‌ای به شمار می‌رود که مدیران باشگاه سیرجانی مذاکره با او را رد می‌کنند. ربیعی دیگر مربی پیش روی اسفندیارپور و همکارانش به شمار می‌رود که او هم با مس تا انتهای فصل قرارداد دارد و مشخص نیست مدیران باشگاه رفسنجانی و همینطور خود این مربی تمایلی به خاتمه همکاری پیش از  پایان فصل داشته باشند.
امیر قلعه‌نویی نزدیک به سه سال در سیرجان حضور داشته و این حضور اثرگذار سبب شده انتخاب جانشینش هم سخت و پرچالش باشد. به هر حال اما باید مدیران گل‌گهر هر چه زودتر به جمع بندی نهایی برسند؛ چرا که گل‌گهر روز یازدهم فروردین ماه 1402 در اولین دیدار سال جدید، باید در ورزشگاه وطنی قائمشهر باید به مصاف نساجی برود و تا آن زمان باید تکلیف این نیمکت پرخواهان مشخص بشود. به ویژه اینکه امیر قلعه‌نویی روز جمعه در جام حذفی برای آخرین مرتبه روی نیمکت گل‌گهر خواهد نشست و دیگر معلوم نیست چه زمانی فرصت بازگشت به این شهر را پیدا خواهد کرد.


کد مطلب: 392668

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/392668/همه-می-خواهند-جای-قلعه-نویی-بگیرند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir