کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازگشت خیره‌کننده روس‌ها به تایلند

24 اسفند 1401 ساعت 18:15


گروه بین الملل: در تاریخ ۳۰ اکتبر یک پرواز شرکت هواپیمایی روسی ایکار با ۴۴۹ مسافر در فرودگاه بین المللی پوکت به زمین نشست. ورود این پرواز به تایلند نشانه از سرگیری خدمات مستقیم پروازی از مسکو پس از وقفه‌ای تقریبا سه ساله بود و دریچه‌ها را به روی موج گردشگری زمستانی از روسیه گشود. تا اواخر ژانویه پوکت پذیرای ۲۳۳۰۰۰ مسافر روسی بود که بزرگترین گروه از مسافران بین المللی به آن جزیره بودند.
به گزارش فرارو به نقل از دیپلمات؛ یک روزنامه محلی تایلندی بازگشت روس‌ها را "بازگشتی خیره کننده" خواند. هجوم غیرمنتظره به صنعت گردشگری تایلند کمک کرد تا در سال ۲۰۲۲ از نقطه عطف ۱۰ میلیون بازدید کننده پس از دوره کووید -۱۹ عبور کند.
ورود این به اصطلاح "پرنده‌های برفی" پیامد‌های گسترده‌ای فراتر از درآمد‌های گردشگری برای اقتصاد محلی داشت. روس‌ها در سال گذشته به خریداران اصلی آپارتمان‌های مسکونی در پوکت تبدیل شده و خریداران چینی را از رتبه نخست خریداران کنار گذاشتند. براساس آمار مرکز اطلاعات املاک و مستغلات تایلند ۴۰ درصد از کل آپارتمان‌های پوکت متعلق به روس‌ها می‌باشند.
یکی از نمایندگان فروش در پوکت می‌گوید بازار املاک پوکت به دلیل نگرانی سرمایه گذاران مرتبط با جنگ اوکراین به اصطلاح "دیوانه" شده است. او افزود: "نوامبر، دسامبر و ژانویه ماه‌هایی با فروش فوق العاده بالا بودند. ما بیش از هر زمانی در یک دهه گذشته فروش املاک داشتیم".
شهروندان روس که نسبت به چشم انداز بلندمدت اقتصاد کشورشان نگران هستند در حال افزایش خرید املاک در این پناهگاه امن در جنوب شرقی آسیا می‌باشند. پیش از این کشور‌هایی مانند بلغارستان یا آلمان بهترین انتخاب برای خرید املاک و مستغلات توسط روس‌ها در خارج از کشور بودند. با این وجود، پس از تهاجم روسیه علیه اوکراین اروپا دیگر گزینه‌ای امن برای مشتریان روس نیست. در نتیجه، کشور‌های خاورمیانه، ترکیه و جنوب شرقی آسیا به گزینه‌های ارجح برای خرید ملک در سال ۲۰۲۲ میلادی تبدیل شدند.
بر اساس گزارش آژانس املاک اینترمارک مستقر در مسکو جنوب شرقی آسیا ۲۷ درصد از معاملات خارج از کشور روس‌ها را در سال ۲۰۲۲ میلادی به خود اختصاص داده است این در حالیست که معاملات روس‌ها در آن منطقه ۱۲ درصد از کل معاملات خارج از کشور را شامل شده بود.
برخلاف استانبول یا دبی که فرصتی برای روس‌ها به منظور اخذ شهروندی از طریق خرید ملک محسوب می‌شوند خریداران روس املاک پوکت یا بالی را عمدتا با هدف سرمایه گذاری خریداری کرده اند. یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب آن منطقه برای خرید ملک دوری آن از جنگ اوکراین بوده است. یک کارشناس املاک و مستغلات در بازار املاک تایلند می‌گوید: "به نظر می‌رسد آسیا برای روس‌ها منطقه‌ای امن و بیطرف در مورد موضوع جنگ اوکراین محسوب می‌شود".
در اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی کم‌تر کسی باور داشت که گردشگران روس تا پایان ان سال در چنین ابعاد گسترده‌ای املاک و مستغلات در خارج از کشورشان خریداری کنند. حمله روسیه به اوکراین یک سناریوی کابوس وار برای مسافران ایجاد کرده بود. خطوط هوایی پرواز‌ها را لغو کردند و شرکت‌های کارت اعتباری مانند ویزا کارت و مستر کارت فعالیت خود را در روسیه به حالت تعلیق درآوردند. یکی از تیتر‌های روزنامه‌های محلی وضعیت اسفناک ۶۵۰۰ گردشگر روس سرگردان در تایلند را این گونه توصیف کرده بود:"بی پول و بدون پرواز".
در نتیجه، آژانس‌های مسافرتی تایلندی تمرکز خود را به هند و مالزی معطوف کردند در حالی که امیدوار بودند بازار چین پایه اصلی گردشگری تایلند در دوران پیش از کووید -۱۹ رونق یابد. در آن زمان شهری مرزی در قزاقستان عملا به در پشتی روس‌هایی تبدیل شد که به دنبال پرواز به پوکت بودند.
با این وجود، با از سرگیری پرواز‌های مستقیم خطوط هوایی روسیه به تایلند وضعیت به شدت تغییر پیدا کرد. شرکت هواپیمایی روسی آئروفلوت با افزودن پرواز‌های بیش‌تر از شهر‌های سیبری مانند کراسنویارسک و نووسیبیرسک به تقاضا برای سفر بیش‌تر پاسخ داد.
یکی از مسافران ساحل پاتایا خود را در یک کانال مسافرتی یوتیوب معرفی کرد و گفت: "من اهل سیبری هستم. اکنون اینجا هوا بسیار سرد است شاید ۳۰ درجه زیر صفر". صاحب یک بار محلی می‌گوید: "برخی از گردشگران مشتاق استراحت دو هفته‌ای برای استفاده از آفتاب در پوکت هستند".
بومی‌های پوکت در آن فصل متوجه فعالیت‌های بیش از حد معمول در میان جامعه "پرنده‌های برفی" (اصطلاحی بکار رفته در مورد مسافران روس) برای تهیه گواهینامه رانندگی، حساب‌های بانکی یا تمدید ویزا شده اند. سرپرست اداره مهاجرت پوکت می‌گوید که ۷۶۰۰ شهروند روسیه برای تمدید اقامت خود درخواست ارائه داده اند.
بازگشت مسافران روس مقام‌های تایلندی را مجبور به تجدیدنظر در پیش بینی‌های قبلی شان ساخته است. سازمان گردشگری تایلند اخیرا براساس روند‌های فعلی هدف بلندپروازانه یک میلیون گردشگر از روسیه را برای سال ۲۰۲۳ میلادی تعیین کرده است. با این وجود، جنگ کماکان چالش‌های لجستیکی را برای مسافران ایجاد می‌کند.
حریم هوایی روسیه در حال حاضر به روی تعداد معدودی از پرواز‌های بین المللی باز است. تعداد پرواز‌های خارج از مسکو و سایر شهر‌ها کماکان محدود است.


کد مطلب: 392683

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/392683/بازگشت-خیره-کننده-روس-ها-تایلند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir