به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۴ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب : ۳۹۲۷۰۲

لیست بهترین فیلم طنز ایرانی جدید ۱۴۰۱

گروه فیلم و سریال: فیلم ایرانی کمدی یکی از بهترین و جذاب ترین سرگرمی‌ها مخصوصا برای آخر هفته است. در کشور ایران نیز همانند اغلب کشورهای جهان، فیلم کمدی و طنز در صدر پرفروش ترین آثار سینمایی قرار می‌گیرد.
لیست بهترین فیلم طنز ایرانی جدید ۱۴۰۱
این موضوع نشان می‌دهد تماشاچیان تا چه حد به فیلم کمدی ایرانی علافه مند هستند. در اغلب موارد شاهد هستیم فیلم‌هایی که در جشنواره به انتخاب مردم و تماشاچیان به عنوان بهترین فیلم کمدی و خنده دار ایرانی انتخاب می‌شود، فیلم‌هایی با مضامین مختلف آمیخته با طنز کلامی و موقعیت هستند.
به نقل از رسانه تفریحی سنتر در این سری از نقد و بررسی‌ها سعی کردیم بهترین و محبوب ترین فیلم‌های کمدی ایرانی را معرفی کنیم. شاید فیلمی در بین عموم مخاطبان محبوب باشد و حتی در گیشه فروش خوبی هم داشته باشد، اما لزوما به این معنا نیست که خوب است. به این معنا است که صرفا خنده دار است! تلاش ما نیز بر این بوده است که محبوب ترین فیلم‌های خنده دار ایرانی از نگاه تماشاگران را لیست کنیم. اگر فیلم کمدی می‌شناسید که شایستگی حضور در این لیست را دارد نام آن را با ما به اشتراک بگذارید تا در آپدیت‌های بعدی به لیست فیلم سینمایی طنز ایرانی جدید ۱۴۰۱ اضافه شود.

فیلم طنز ایرانی جدید ۱۴۰۱
فیلم کمدی و خنده دار ایرانی و ساخت آن، بدون شک یکی از مشکل ترین نوع از تولیدات آثار هنری است. ورود به این عرصه نیازمند آن است که فیلمساز از هنر و بینش جدید بهره برده باشد. هرچه بینش یک فیلم کمدی بیشتر باشد، ماندگارتر است و هرچه فقط سعی شود با لودگی و البته کمی ابتذال کلامی صرفا در گیشه پولی به دست آورد، قطعا چند دقیقه پس از دیدن فیلم طنز ایرانی فراموش خواهد شد. بدون تعارف در سینمای ایران گروه دوم غالب تر است. کمتر شاهد هستیم فیلمی طنز و کمدی ساخته شود که سازنده واقعا برای طنز و نه پول و گیشه و شهرت، فیلم بسازد. اما با این حال، هم فیلم‌های طنز گروه اول و هم فیلم‌های کمدی گروه دوم جزو فیلم‌هایی هستند که هر ساله ساخته می‌شوند و به اندازه کافی هم طرفداران و البته مخالفان خود را دارند. سینماداران نیز با توجه به سلیقه مردم فیلم سینمایی خنده دار ایرانی را برای اکران در سینماها آماده می‌کنند.  در ادامه با تعدادی از پرمخاطب ترین فیلم‌های کمدی ایرانی از نگاه کاربران رسانه‌های filimo  ،tafrihicenter  , namava آشنا خواهیم شد.

بهترین فیلم سینمایی طنز ایرانی جدید ۱۴۰۱ از نگاه کاربران تفریحی سنتر



۱- فیلم سگ بند

نویسنده: حمید اکبری خامنه
کارگردان: مهران احمدی
بازیگران: امیر جعفری، مهران احمدی، بهرام افشاری، مرحوم سیروس گرجستانی، نازنین بیاتی، بهاره کیان افشار و…
تاریخ اکران: 25 اسفند 1400
میزان فروش: 42 میلیارد و 148 میلیارد تومان
از فیلم‌های کمدی ۱۴۰۱ ایرانی که ارزش دیدن دارند باید به فیلم سینمایی سگ بند اشاره کنیم. سگ بند با فروش عالی خود از پرفروش ترین فیلم‌های این سال محسوب می‌شود. این فیلم دومین اثر مهران احمدی است که برای سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر آماده شده بود.
 داستان این اثر از فیلم‌های کمدی ایرانی 1401 ، درباره یک کشتی گیر سابق است که به همراه دوست و شاگرد خود برای پول‌دار شدن به ارمنستان می‌روند. اتفاقات از جایی شروع می‌شوند که این سه نفر به ارمنستان می‌روند. نام این فیلم ایرانی از یکی از فنون کشتی پهلوانی برگرفته شده است.



۲- فیلم انفرادی
نویسنده:  حمزه صالحی
کارگردان: مسعود اطیابی
بازیگران: مهدی‌هاشمی، رضا عطاران ، احمد مهرانفر، برزو ارجمند، شقایق دهقان و…
تاریخ اکران:  7 اردیبهشت 1401
میزان فروش: 77 میلیارد و 587 میلیون تومان
فیلم سینمایی ایرانی کمدی ۱۴۰۱ انفرادی تا‌کنون عنوان پرفروش ترین فیلم در سینمای ایران را دریافت کرده است. این فیلم در تابستان 1398 تولید شد اما اکران آن تا اوایل 1401 طول کشید. داستان این اثر از لیست بهترین فیلم‌های سینمایی طنز ایرانی جدید درباره سه مرد بی‌خانمان به نام‌های امیر، بهرام و جواد است که پول‌های خود را در موسسه مالی و اعتباری گذاشته اند. ظاهرا اسدالله کرامت، رئیس شرکت ورشکست شده و بدهکاران به همین علت به جلوی این موسسه رفته و شروع به اعتراض می‌کنند.



۳بخارست
نویسنده: حمزه صالحی
کارگردان: مسعود اطیابی
بازیگران: حسین یاری، پژمان جمشیدی، امیرحسین آرمان،‌هادی کاظمی، غلامرضا نیکخواه و…
تاریخ اکران: 24 آبان 1401
میزان فروش: 37 میلیارد 270 میلیون تومان
فیلم بخارست از جمله بهترین فیلم‌های کمدی ایرانی ۱۴۰۱ به کارگردانی مسعود اطیابی است. فیلم‌هایی مانند دینامیت و انفرادی با شکستن رکورد گیشه، ثابت کردند که اطیابی در ساخت فیلم‌های طنز مخاطب‌پسند مهارت دارد. حمزه صالحی نویسندگی این اثر را برعهده داشت و این اثر نیز توانست در گیشه موفق عمل کند. داستان این اثر از بهترین فیلم‌های خنده دار ۱۴۰۱ درباره دو برادر به نام جلیل و جلال است که یکی در تاکسی اینترنتی و دیگری در یک استخر کار می‌کند. روزی جلیل که با ساختن ویدیوهای مخفی در اینستاگرام کسب درآمد می‌کند، با گرفتن یک ویدیو مخفی به دردسر بزرگی می‌افتد.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها