به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۳۹۲۷۱۲

عقد بین المللی در ترکیه

گروه گردشگری: عقد بین المللی در ترکیه یکی از خدماتی است که توسط گروه نگارین برای ایرانیان عزیز در کوتاه ترین زمان انجام می‌شود.
عقد بین المللی در ترکیه
عقد بین المللی در ترکیه
 عقد بین المللی در ترکیه راهکاری مناسب برای افرادی است که می‌خواهند مدرک رسمی از ازدواج با همسرشان  را در کشور‌های دیگر داشته باشند. زمانی که قصد دریافت اقامت از یک کشور خارجی را داشته باشید، جهت سهولت در دریافت ویزا برای همسرتان توصیه شده است که مدرکی رسمی و بین المللی از ازدواجتان داشته باشید. با این حال، انجام این کار در داخل کشور میسر نبوده و باید این کار را در یکی از کشورهای همسایه انجام دهید.
کشور ترکیه دارای مرز زمینی و همسایگی با کشورمان ایران است که از نظر فرهنگی دارای تشابهات زیادی با یکدیگر هستیم. جالب است بدانید شما می‌توانید در کشور ترکیه نسبت به اجرای مراسم عقد بین المللی اقدام نموده و مدرک رسمی و بین المللی را برای ازدواج خود دریافت نمایید. مدرکی که در کشور ترکیه صادر می‌شود، در سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی مورد قبول واقع شده و دارای اعتبار رسمی است.
با این وجود، فراهم ساختن تشریفات مراسم عقد، آن هم در یک کشور خارجی می‌تواند کاری بسیار مشکل و سردرگم کننده باشد‌. به همین دلیل، بهره مندی از خدمات شرکتهای با تجربه و فعال در این حوزه توجیه پذیر می‌کند. در ادامه شما را با ملزومات عقد بین المللی در کشور ترکیه و خدمات قابل ارائه برای شما آشنا خواهیم ساخت.

 مزایای برگزاری مراسم عقد بین المللی در ترکیه.
برگزاری مراسم عقد بین المللی در ترکیه مزایای بسیار زیادی را برای شما تازه عروس و داماد گرامی خواهد داشت. اول از همه اینکه امکان برگزاری مراسم عقد با تشریفاتی ویژه در کشورمان، دارای برخی محدودیت‌ها خواهد بود. شما می‌توانید مراسم عقد خود را با هزینه ای مناسب و به همراه لیست کامل از تشریفات و مراسمات برگزار نمایید. پس از برگزاری مراسم عقد در ترکیه، سند ازدواج شما به زبان انگلیسی و ترکی صادر خواهد شد. سند ازدواج صادر شده به زبان انگلیسی دارای اعتبار جهانی بوده و در هر کشوری که مراجعه نمایید، شما و همسر گرامیتان را به عنوان یک زوج رسمی به حساب خواهند آورد.
لازم به ذکر است که امکان برگزاری عقد شرعی نیز در کنار مراسم اصلی وجود خواهد داشت. همچنین شما می‌توانید با ارائه مدارک رسمی عقد بین المللی خود در ترکیه سرکنسولگری کشور ایران، ازدواج خود را در سازمان ثبت احوال کشور ایران نیز به ثبت برسانید. بنا به لایحه‌های موجود در قانون اساسی کشور، کنسولگری‌های ایران در کشورهای خارجی می‌توانند سند ازدواج مربوط به اتباع ایرانی را در خارج از کشور به ثبت رسانده و همچنین نام همسر را در داخل شناسنامه وارد نمایند.

 عقد بین المللی در کشور ترکیه
عقد بین المللی در کشور ترکیه
 
عقدهای بین المللی چه شرایطی دارند؟
انجام مراسم عقد بین المللی در ترکیه دارای شرایط و قواعد خاص این کشور می‌باشد که ممکن است با شرایط موجود در کشور ما کمی متفاوت باشد. اول از همه اینکه اجرای مراسم عقد و ثبت سند ازدواج بر عهده شهرداری می‌باشد. در کشور ترکیه تنها افرادی که دارای سن قانونی بالای ۱۸ سال بوده و از سلامت و ظرفیت‌های لازم ذهنی برخوردارند، مجاز به ازدواج خواهند بود.
در کشور ترکیه، ازدواج با خویشاوندان و بستگان درجه یک و دو همچون فرزندان عمو، عمه، دایی و خاله مجاز نمی باشد. علاوه بر آن، چند همسری در کشور ترکیه مجاز نبوده و افراد دارای چنین شرایطی ممکن است تحت پیگرد قرار بگیرند.
افرادی که دارای سابقه ازدواج بوده و تمایل به انجام ازدواج مجدد دارد، باید گواهی طلاق خود را ارائه نمایند. علاوه بر این شرایط، خانم‌ها مجاب هستند تا برای انجام عقد جدید تا ۳۰۰ روز از تاریخ طلاقشان منتظر بمانند. راهکار دیگر این است که گواهی عدم بارداری خود را به نهاد مربوطه ارائه دهند.

تشریفات مجالس
تشریفات مجالس
 
 چه مدارکی برای عقد بین المللی در ترکیه مورد نیاز است؟
برای انجام عقد بین المللی در ترکیه لازم است تا مدارک زیر را به نزدیکترین شهرداری محل سکونت خود تحویل بدهید.
•    عکس. برای ثبت ازدواج در ترکیه، زوج و زوجه لازم است تا چهار قطعه عکس ۳ در ۴ را از خود به همراه داشته باشند.
•    ارائه گواهی تجرد. یکی دیگر از مدارکی که لازم است جهت ثبت ازدواج و عقد بین المللی در ترکیه ارائه دهیم، برگه گواهی تجرد خواهد بود. بر طبق این گواهی اثبات میشود که شما در حال حاضر در عقد شخص دیگری در کشور خودتان نبوده و مشکلی از این بابت ندارید. برای دریافت گواهی تجرد، لازم است تا به کنسولگری کشور ایران در ترکیه مراجعه نموده و با پرداخت هزینه مربوطه این گواهی را دریافت نمایید. کنسولگری ایران در کشور ترکیه برای ارائه این گواهی مبلغ ۱۸یورو را از شما دریافت خواهد کرد. این گواهی به زبان ترکی صادر شده و مهر و امضای کنسولگری را خواهد داشت. اگر می‌خواهید تا این سند ازدواج بین المللی برای شما صادر شود، لازم است تا برگه تجرد را به تایید وزارت امور خارجه ترکیه نیز برسانید. هزینه این تاییدی در وزارت خارجه ترکیه، یک لیر است.
•    کپی از صفحات شناسنامه و پاسپورت به زبان ترکی. یکی دیگر از مدارکی که باید برای انجام عقد بین المللی در ترکیه به شهرداری تحویل دهید، کپی از شناسنامه و پاسپورت به زبان ترکی در دارالترجمه‌های معتبر و تایید آن توسط دفتر اسناد ترکیه خواهد بود.
•    گواهی سلامت. همانطور که پیشتر نیز اشاره نمودیم، برای داشتن مجوز اجرای مراسم عقد بین المللی در ترکیه لازم است تا گواهی سلامت جسمی و ذهنی را به شهرداری ارائه دهید. این گواهی توسط پزشک خانواده صادر شده و هزینه صدور آن ورود به ۱۰۰ لیر با بیمه خواهد بود.

رزرو آسان تالار در ترکیه.
رزرو آسان تالار در ترکیه
 
خدمات مجموعه نگارین در ترکیه.
در مطلب فوق با عقد بین المللی در ترکیه، مزایا، شرایط و مدارک مورد نیاز برای آن آشنا شدیم. اجرای یک مراسم باشکوه عقد و عروسی آن هم در یک کشور خارجی، می‌تواند امری بسیار چالش برانگیز باشد. آماده نمودن مقدمات عروسی، اگر با کمک گرفتن از شرکت‌های باتجربه ای مانند مجموعه نگارین همراه باشد، می‌تواند خاطره ای خوش از یک پیوند مقدس را برای شما باقی بگذارد.
گروه نگارین یکی از شرکت‌های فعال در حوزه مراسمات عقد بین المللی در ترکیه است که می‌تواند در مدت زمان ۷۲ ساعت تمامی کارهای اداری و تشریفاتی را برای شما به انجام رسانده و خیال شما را از بابت تهیه تشریفات عروسی آسوده نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با نماینده نگارین در ترکیه از طریق شماره تلفن زیر، تماس حاصل فرمایید.
 
☏:  905348789410+  بانو مریم دیانه.
 
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها