به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۵ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۳۹۲۷۱۸

قیمت نجومی بلیط هواپیما تهران – استانبول

قیمت نجومی بلیط هواپیما تهران – استانبول
گروه اقتصادی: قیمت بلیط هواپیما تهران – استانبول در بهترین حالت برای تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. این رقم را اغلب هواپیمایی‌های داخلی برای هفته دوم تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ در مسیر تهران – استانبول درنظر گرفتند وگرنه در آخرین روز‌های باقی مانده از سال جاری و هفته اول عید که تقاضا بیشتر است، خرید بلیط در این مسیر می‌تواند نزدیک ۱۰ میلیون تومان هزینه داشته باشد. مثلا هواپیمایی ایران‌ایرتور قیمت بلیط هواپیما تهران – استانبول را برای روز هشتم فروردین سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین کرده و یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها برای مسافرانی است که از تهران قصد رفتن به استانبول را دارند. همین شرکت بلیط هواپیما تهران – استانبول را برای روز ۲۹ اسفند ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین کرده است.
به گزارش فرارو، بلیط هواپیما تهران – استانبول توسط هواپیمایی ایران‌ایر برای تعطیلات پیش‌رو دست‌کم سه میلیون و ۳۹۰ هزار تومان فروخته می‌شود. طبق برنامه اعلام‌شده از سوی هواپیمایی ایران‌ایر، پرواز روز چهارشنبه نهم فروردین که ساعت ۲۲ از فرودگاه، امام خمینی انجام می‌شود و دو ساعت و نیم بعد به استانبول می‌رسد، با این قیمت فروخته می‌شود و در همان روز پرواز دیگری در مسیر تهران – استانبول توسط ایران‌ایر انجام می‌شود و خرید بلیط آن سه میلیون و ۴۵۰ هزار تومان هزینه دارد.
خرید بلیط هوایپما تهران استانبول از هواپیمایی معراج در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲، حداقل سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان آب می‌خورد. قرار است هواپیمای ایرباس متعلق به هواپیمایی معراج روز نهم فرودین  مسافرانی که قصد عزیمت به استانبول را دارند، به این شهر برساند و مدت زمان این پرواز حدود سه ساعت تخمین زده می‌شود.
بلیط هواپیمای تهران – استانبول روز دهم فروردین سال آینده توسط هواپیمایی آتا با قیمت سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. یکی دیگر از گزینه‌هایی است که به اسم ارزان‌ترین بلیط تهران – استانبول توسط آژانس‌های مسافرتی معرفی می‌شود و قرار است مسافران آن با پرواز M۸۲ و ظرف دو ساعت و ۳۰ دقیقه از تهران به استانبول بروند. طبق بررسی‌های فرارو هر چقدر به روز‌های پایانی تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ نزدیک می‌شویم، احتمالا به‌خاطر کمبود تقاضا، شرکت‌های هواپیمایی بلیط تهران – استانبول را با قیمت کمتری می‌فروشند. مثلا برای روز دوازدهم فروردین امکان خرید بلیط هواپیما تهران – استانبول از هواپیمایی قشم‌ایر با قیمت دو میلیون تومان وجود دارد و می‌شود بلیط هواپیما تهران – استانبول را برای همان روز از هواپیمایی آسمان با قیمت یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خرید. مواردی که تا اینجا بررسی کردیم جزو ارزان‌ترین گزینه‌ها برای خرید بلیط هواپیما تهران – استانبول هستند، اما هزینه دریافتی هواپیمایی‌هایی مثل قطر‌ایرویز و ... چقدر است؟
خرید بلیط هواپیما تهران – استانبول از هواپیمایی قطرایرویز در نوروز ۱۴۰۲ حدود ۵۵ میلیون تومان آب می‌خورد. روز اول فرودین سال آینده پرواز ساعت پنج صبح قطرایرویز از تهران راهی دوحه می‌شود و بعد یک ساعت توقف از آنجا به سمت فرودگاه استانبول می‌رود. قیمت دقیق این بلیط ۵۴ میلیون و ۶۶۲ هزار تومان است و از این نظر جزو گران‌ترین گزینه‌ها در مسیر هوایی تهران – استانبول محسوب می‌شود. در همان روز پرواز هواپیمایی کویت‌ایرویز از تهران راهی فرودگاه کویت می‌شود و بعد ۷ ساعت توقف، به سمت فرودگاه صابیحا گوکچن استانبول حرکت می‌کند.
هواپیمایی لوفت‌هانزا قیمت بلیط هواپیما تهران – استانبول را برای روز سوم فرودین ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین کرده است. قرار است مسافران این پرواز ساعت سه و نیم صبح از فرودگاه امام خمینی راهی فرودگاه فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت شوند و هفت ساعت بعد از آنجا با یک پرواز دیگر راهی فرودگاه بین‌المللی استانبول شند.
قیمت بلیط تهران – استانبول توسط هواپیمایی ترکیش‌ایرلاینز در نوروز ۱۴۰۲ تقریبا با همان فرمول هواپیمایی‌های داخلی محاسبه شده است. طوری که در هفته اول فروردین که مسافران بیشتری نسبت به هفته دوم قصد عزیمت به استانبول را دارند، قیمت بلیط هواپیما تهران – استانبول توسط این شرکت بیشتر است و مثلا در روز ۲۹ اسفند بین ۲۵ تا ۳۴ میلیون تومان است. با این حال در هفته دوم فروردین خرید بلیط هواپیما تهران – استانبول از هواپیمایی ترکیش‌ایرلاینز در بهترین حالت ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تمام می‌شود.
برچسب ها: بلیط هواپیما
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها