به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۵ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۳۹۲۷۲۸

افتخار برجام را برای خودتان نگه دارید!

افتخار برجام را برای خودتان نگه دارید!
گروه سیاسی: روزنامه کیهان نوشت: روزنامه آفتاب یزد از عنوان جعلی و غیرواقعی «برجام چینی» برای توافق ایران و عربستان استفاده کرد.
این روزنامه سخنان یک تحلیلگر را تیتر یک خود (برجام چینی) کرد که گفته است: من به این تفاهم‌نامه برجام چینی می‌گویم.مقایسه غلط توافق ایران و عربستان به برجام و چینی نامیدن آن در حالی است که اولا؛ مذاکرات ایران، عربستان با وساطت کشور‌هایی مانند عراق و عمان و... به مدت یک سال و نیم در جریان بوده و چین حلقه نهایی این پادرمیانی است و نه‌تن‌ها واسطه آن.
ثانیا؛ برجام توافق ایران با ۵+۱ بود و توافق اخیر، صرفا میان دو کشور ایران و عربستان.
ثالثا؛ برجام، واگذاری امتیازات نقد فراوان (تعطیلی یا اوراق کردن برنامه هسته‌ای ایران) در قبال دریافت امتیازات نسیه و محدود بود. تعهدات ایران کاملا روشن، اغلب برگشت ناپذیر و پیش از فرا رسیدن روز رسمی شروع اجرای توافق و اجرای تعهدات غرب بود؛ در حالی که در توافق اخیر همچو معامله نامتوازن و کلاهبردارانه‌ای انجام نشده است.
رابعا؛ در برجام، مکانیزم ماشه‌ای در خدمت آمریکا تعبیه شده تا منافع حداکثری آمریکا را به شکلی یکطرفه تامین کند و به عنوان یک شمشیر تهدید غرب، بالای سر توافق باشد و حال آنکه توافق اخیر قرار است متقابل و متوازن اجرا شود؛ بنابراین باید به نشریات زنجیره‌ای مانند آفتاب یزد (و هم‌میهن و دیگران که دم از برجام چینی و... می‌زنند) باید گفت افتخار (!) برجام را برای خودتان نگه دارید و به عنوان عبرت همه تاریخ و همه کشور‌ها بایگانی کنید؛ دیگر چنان توافقی تکرار نخواهد شد.


 
برچسب ها: برجام

۱۴۰۱/۱۲/۲۵ ۱۳:۲۷
نقدا که برای زنده کردن دوباره برجام و حتی کمتر از اون دارید التماس می کنید. (423798)
Amir
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۲/۲۵ ۱۷:۵۹
باش تو راس میگی...
متوهم (423821)
۱۴۰۱/۱۲/۲۵ ۲۱:۵۲
راست میگی ما متوهمیم که باقری هر روز داره میکه به دنبال احیای برجامیم و آمریکا هم میگه برجام در اولویت ما نست. خوبه که خبرها منتشر میشه وگرنه معلوم نبود با شما اصولگراهای دروغ گو چیکار باید کرد. (423837)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۲/۲۵ ۱۵:۱۳
چه خوش گفت کیهان پاک‌نهاد، و چه موجوداتی هستند اصلاح‌طلبان بدذات... (423804)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها