به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۵ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۳۹۲۷۲۹

نکاتی که باید در خرید بلبرینگ اصلی بدانید؟

گروه کسب و کار: بلبرینگ‌ها انواع مختلفی دارند که در صنعت‌های متفاوتی مانند لوازم خانگی، ماشین آلات، لوازم صنعتی و خودرو سازی استفاده می‌شوند.
نکاتی که باید در خرید بلبرینگ اصلی بدانید؟
اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید بلبرینگ را دارید، باید به برخی از نکات در حین خرید توجه داشته باشید. نکاتی که باید در خرید بلبرینگ اصلی بدانید به شما کمک می‌کند تا خریدی مطمئن انجام دهید. توجه به این نکات می‌تواند باعث شود تا صدمه‌های مالی در کار به وجود نیاید. 

با نیاز خود آشنا باشید
با یک سرچ ساده در صفحه گوگل می‌توانید با انواع مختلف این قطعه آشنا شوید؛ زیرا نمونه‌های بسیاری از آن در بازار وجود دارد. هر یک از مدل‌ها برای یک کار خاصی ساخته شده اند. برای مثال بلبرینگی که در ماشین آلات کشاورزی استفاده می‌شود با بلبرینگی که در صنعت خودرو به کار می‌رود متفاوت است. به همین دلیل پیش از اینکه اقدام به خرید کنید باید قصد خود را بابت به کارگیری این قطعه در نظر بگیرید. پس از آن باید در مورد جنس محصول تحقیق کنید تا انتخابی درست داشته باشید. 



قطعه اصلی را از تقلبی تشخیص دهید
در هنگام خرید قطعات صنعتی یکی از مهم ترین کارها تشخیص مدل‌های اصلی و تقلبی است. امروزه در ایران نمونه‌های تقلبی بسیار زیادی از رولبرینگ و بلبرینگ تولید شده است که از نظر ظاهری با مدل‌های اصلی تفاوتی ندارند. اگر در زمان خرید اطلاعات لازم را نداشته باشید ممکن است با مشکلات جدی مواجه شوید. به همین دلیل بهتر است نکات تشخیص قطعه اصلی را بدانید تا مشکلی برایتان به وجود نیاید. 



به جنس قطعه و مدل بسته بندی دقت کنید
افرادی که بلبرینگ‌های تقلبی را به تولید می‌رسانند برای کم کردن زمان تولید و هزینه‌ها، توجه به بسته بندی محصول نمی ‌کنند؛ اما قطعات اصلی با دقت بسیاری بسته بندی شده و سرمایه‌ گذاری‌‌های بسیاری برای جلب توجه مشتریان انجام می‌شود. پس از دانستن این موضوع، از مدل بسته بندی و تمیزی قطعه به یقین خواهید رسید که جنس مورد نظرتان اصلی است یا خیر.



نوشته‌های روی قطعه نشان دهنده اصلی و یا تقلبی بودن آن است
قطعات رولبرینگ و بلبرینگی که اصلی باشند کدهایی بر رویشان وجود دارد که نشان اصل بودن آن‌ها است. شرکت‌هایی که این قطعات را به تولید می‌رسانند محل‌های خاصی را برای درج کد انتخاب می‌نمایند و با سایز و فونت مخصوص حک می‌کنند. از آنجایی که در جنس‌های تقلبی چنین کدهایی وجود ندارد؛ بنابراین لازم است تا فونتی که شرکت سازنده مدنظر بر روی محصول درج می‌‌کند را بشناسید تا قطعه اصلی را دریافت نمایید.



کدهای روی محصول راهنمای شما هستند
هر کشوری یک کد مخصوص برای قطعه ای که در آنجا به تولید می‌‌رسد، منتشر می‌کند. از طریق شناختن این کدها می‌توانید متوجه شوید که محصول ساخت کدام کشور است. به عنوان مثال قطعه ای که در ایتالیا به تولید می‌‌رسد کد مخصوص این کشور را دارد. بنابراین زمانی که بر روی محصول این کد را مشاهده کردید اما کشور سازنده ایتالیا نبود، مطمئنا محصول مورد نظر تقلبی است. بلبرینگ‌هایی که در کشور چین تولید می‌شوند نیز با توجه به کاربردی که دارند دارای کدهای مختلفی هستند. 



قیمت محصول را به طور دقیق بدانید
یکی از اصلی ‌ترین موضوعات در انتخاب مدل اصلی قطعه قیمت آن است. همیشه قیمت یک قطعه اصل بیشتر از مدل‌های تقلبی خواهد بود. بنابراین اگر یک قطعه قیمت بسیار پایینی داشت، سریعاً به سراغ خرید آن محصول نروید چراکه امکان تقلبی بودن آن وجود دارد.

کشورهای سازنده قطعه‌های اصلی را بشناسید
کشور ایران در زمینه ساخت انواع رولبرینگ و بلبرینگ دانش و اطلاعات کافی ندارد. به همین دلیل مانند برخی دیگر از قطعات صنعتی، این قطعات را از دیگر کشورها وارد می‌کند. این قطعات در زمانی که ایران تحریم نبود از کشورهای امارات، کره جنوبی، آلمان، ژاپن، ایتالیا، صربستان و ترکیه وارد کشور می‌شد. امروزه فقط از کشور چین  این قطعه وارد می‌شود که قیمت آن به نسبت قطعات دیگر کشورها بسیار مناسب تر است. نمایندگی‌های فروش قطعات چینی در کشور بسیار زیاد بوده که هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی می‌توانید از آن‌ها خرید داشته باشید.



کلام پایانی
قبل از خرید هر قطعه صنعتی باید به نکات مهم شناخت محصول اصلی آشنا باشید. شناخت آن‌ها به شما کمک می‌کند تا یک محصول اصلی و باکیفیت را خریداری کنید. پس از شناختن بلبرینگ اصلی باید یک نمایندگی یا فروشگاه معتبر را برای خریداری آن انتخاب کنید. با شناخت تمام پارامترهای موجود می‌توانید خریدی درست و مناسب داشته باشید و از کیفیت قطعه مطمئن شوید. نکاتی که باید در خرید بلبرینگ اصلی بدانید به شما این امکان را می‌دهد تا راحت تر بتوانید بلبرینگ اصلی را از تقلبی تشخیص دهید. 
شرکت روان چرخش آریا ، با 15 سال تجربه، در زمینه واردات  توزیع کلیه ملزومات صنعتی، به همراه کادری مجرب و متخصص با هدف ارائه کالاهای اصلی از معتبر ترین برندهای دنیا، کیفیت و قیمت را سرلوحه کار خود قرار داده است.جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت روان چرخش آریا مراجعه کنید یا با شماره‌های 02133991236 یا 09122546786 تماس بگیرید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها