کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تکاپوی پرسپولیس برای پرونده‌های دردسرساز

25 اسفند 1401 ساعت 16:21


گروه ورزشی: پرسپولیس آخرین تمرین خود را در سال ۱۴۰۱ روز گذشته در ورزشگاه شهید کاظمی انجام داد. تمرینی که البته در حضور تعداد کمی از سرخپوشان انجام شد. یحیی گل‌محمدی برای این تمرین به بازیکنان ملی‌پوش تیمش استراحت داد تا آنها فرصت کافی برای استراحت قبل از آغاز اردوی جدید تیم ملی داشته باشند، بازیکنان خارجی هم درگیر بستن چمدان‌های خود برای سفر بودند و به این خاطر حضور نداشتند. البته به غیر از گولسیانی که بعد از بهبودی به تمرینات برگشته است. چند بازیکن هم به‌خاطر بیماری و مصدومیت حضور نداشتند. البته که پرسپولیس از بعد از بازی با سپاهان به‌طور نصفه و نیمه تمرینات خود را دنبال کرد و یحیی امیدوار است از تاریخ دوم فروردین همه نفراتش را برای آغاز تمرینات در اختیار داشته باشد. مخصوصا اینکه سرخپوشان یازدهم فروردین‌ماه یک بازی سخت مقابل مس‌رفسنجان اوج گرفته دارند و یحیی و تیمش برای اینکه در کورس باقی بمانند دیگر حق امتیاز از دست دادن ندارند. در زیر آخرین اخبار مربوط به سرخپوشان پایتخت را مرور می‌کنیم.
عمری پای‌ثابت فیزیوتراپی
محمد عمری در دو بازی اخیر پرسپولیس مقابل تراکتور و سپاهان با مصدومیت به میدان رفت و همین مساله باعث شد درد او شدیدتر شود. در همین راستا این بازیکن از روز یکشنبه پای ثابت کلینیک باشگاه پرسپولیس بوده است. فعلا عمری باید روزی دو نوبت فیزیوتراپی داشته باشد تا وضعیتش بعد از چند روز از سوی کادر پزشکی تیم مورد بررسی قرار گیرد.
بیماری سخت اسدبیگی
سینا اسدبیگی قبل از بازی با سپاهان بود که مشکوک به کرونا تشخیص داده شد و به‌همین‌خاطر اردوی شب قبل از بازی تیمش را ترک کرد. اسدبیگی در‌مورد آخرین وضعیت خود به «فرهیختگان» گفت: «متاسفانه به بیماری سختی گرفتار شدم تا حدی که 4 روز نمی‌توانستم صحبت کنم. الان هم وضعیتم چندان تعریفی ندارد و همچنان باید استراحت کنم. خیلی دوست داشتم در بازی با سپاهان بازی کنم اما وضعیتم اصلا مساعد نبود. امیدوارم در ادامه لیگ بتوانم بازیکن موثری برای تیمم باشم.» اسدبیگی قرار است از دوم فروردین‌ماه به جمع سرخپوشان برگردد.»
درخواست تیم‌های پایه از درویش
بازیکنان و مربیان پایه باشگاه پرسپولیس در پایان مسابقات آسیا ویژن تهران از طریق محسن خلیلی باز هم پیگیر مطالبات خود که شامل 50 درصد از قراردادشان می‌شود، شدند. این درخواست روز گذشته نزد رضا درویش مطرح شد و او اعلام کرد تمام تلاش خود را می‌کند تا قبل از پایان سال مبلغی از قرارداد تیم‌های پایه را واریز کند. هرچند با وجود شرایط مالی باشگاه پرسپولیس بعید است این اتفاق رخ دهد. نکته جالب اینکه قرارداد بازیکنان پایه پرسپولیس اندازه پاداش یک برد تیم بزرگسالان است که هنوز 50 درصد آن پرداخت نشده اما پاداش بردهای سرخپوشان تا اینجای فصل به‌طور تمام و کمال پرداخت شده است.
اوضاع مالی پرسپولیس مشابه رقیب
اگرچه این روزها در‌مورد مشکلات مالی باشگاه استقلال و اعتصاب بازیکنان این تیم و همچنین طلب سنگین آندره ‌آ استراماچونی زیاد صحبت می‌شود اما اوضاع مالی باشگاه پرسپولیس هم اصلا مساعد نیست و این باشگاه با کوهی از بدهی مواجه است. وام‌های زیادی در سه سال اخیر توسط مدیرانی چون جعفر سمیعی و مجید صدری در باشگاه پرسپولیس گرفته شده است که موعد پرداخت آنها فرا رسیده و رضا درویش مجبور است با آنها توافقات جدیدی داشته باشد. نکته جالب توجه اینکه در زمان مدیریت درویش رقم‌های به‌مراتب بیشتری وام ریالی و دلاری گرفته شده که البته زمان برگرداندن این وام‌ها هنوز فرانرسیده است. در چنین شرایطی اگر درویش حداقل تا یک‌سال دیگر در باشگاه پرسپولیس ماندنی شود کار بسیار سختی برای برگرداندن این پول‌ها خواهد داشت در غیر این صورت این وظیفه خطیر به مدیرعامل جدید واگذار خواهد شد.
پای مجید صدری به یک پرونده باز شد
باشگاه پرسپولیس که اخیرا به‌خاطر پرونده شکایتی وام 20 میلیارد تومانی از صندوق کارآفرینی امید، حسابش بسته شده بود این پرونده را به مجید صدری واگذار کرد. از این جهت که این وام در زمان مدیریت او گرفته شده بود و حالا خودش باید جوابگو باشد. با توجه به این مساله باشگاه پرسپولیس توانست حساب بسته شده‌اش به‌خاطر این شکایت را باز کند اما در فاصله 24 ساعت حساب باشگاه پرسپولیس مجدد به‌خاطر یک پرونده شکایتی دیگر بسته شد. اتفاقی که در چند ماه اخیر در این باشگاه عادی شده و خیلی نباید بابت آن تعجب کرد.
توافق جدید با علیپور بدون پرداختی
یکی از طلبکاران باشگاه پرسپولیس، علی علیپور است که حدود 900 میلیون از این باشگاه طلب دارد. باشگاه پرسپولیس خیلی سعی کرد این پرونده را به شکلی جلو برده و به تاخیر بیندازد که برای دریافت مجوز حرفه‌ای به مشکل نخورد. اما وکیل علیپور زرنگی کرده و این پرونده را به سرانجام رساند تا حدی که باشگاه پرسپولیس باید حتما تا 11 فروردین این پرونده را ببندد و مدارک آن را در سایت مورد‌نظر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای بارگذاری کند. در همین راستا باشگاه پرسپولیس به‌دنبال توافق با وکیل علیپور است. توافقی که تا حدی حاصل شده و نیاز به تایید هیات‌مدیره این باشگاه دارد. از قرار معلوم در این توافق باشگاه پرسپولیس طلب علیپور را در یک فقره چک به او پرداخت کرده است و او هم رضایت داده که پرونده بسته شود. به این ترتیب در‌صورتی‌که توافق‌نامه اشاره شده به تایید هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس برسد، خطری در این زمینه باشگاه پرسپولیس را برای گرفتن مجوز حرفه‌ای تهدید نخواهد کرد.
حق ایجنتی دردسر ساز شد
باشگاه پرسپولیس تا دیشب به‌دنبال این بود تا حق ایجنتی مربوط به قرارداد لئاندرو پریرا را پرداخت کند تا بازگشت این بازیکن از برزیل منتفی نشود و یا حتی به تاخیر نیفتد. به‌هر‌حال ایجنت پریرا تهدید کرده که اگر پولش را ندهند اجازه بازگشت به این بازیکن را نخواهد داد. در همین راستا باشگاه پرسپولیس پرداخت دلاری به ایجنت پریرا را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده بود. هر‌چند این باشگاه در چند روز اخیر آنقدر از جاهای مختلف پول قرض کرده که دیگر منابعی برای رضا درویش در این زمینه باقی‌ نمانده است.


کد مطلب: 392756

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/392756/تکاپوی-پرسپولیس-پرونده-های-دردسرساز

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir