به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۵ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب : ۳۹۲۷۶۴

بردن دربی و کاپ حذفی به یحیی کمک می‌کند؟

بردن دربی و کاپ حذفی به یحیی کمک می‌کند؟
گروه ورزشی: عملکرد پرسپولیس در این فصل از بازی‌های لیگ را می‌شود به دو بخش تقسیم کرد؛ پارت اول: پرسپولیس باصلابت و با نشاط در قبل از جام جهانی و پارت دوم: یک پرسپولیس کم‌اثر و شبیه به لشکر ماتم‌زده در بعد از جام جهانی! 
شاگردان گل‌محمدی فصل را مقتدرانه شروع کردند و با انجام بازی‌های خوب رقبا را یکی پس از دیگری کنار زدند و در صدر جدول جا خوش کرده بودند‌. از پرسپولیس باثبات در کادرفنی و جذب چندبازیکن دانه‌درشت دربازارنقل و انتقالات انتظار کمتر از این هم نمی‌رفت. در آن سو ضعف رقبا در نتیجه‌گیری هم عصای دست یحیی شده بود! ساپینتو با بازیکنانی کار را شروع کرد که چند روز زمان برد تا نام آنها را یاد بگیرد و مورایس همزمان می‌خواست تا اندیشه‌های تاکتیکی خود را در سپاهان جا بیندازد و تراکتور یا گل‌گهر هم در حد و اندازه‌های مدعی شروع نکردند و مجموع این عوامل به سود پرسپولیس شد تا روزنه‌های امید در دل هواداران این تیم شکل بگیرد و دل‌خوش به فتح جام باشند.
اما جاده امتیازگیری یحیی بعد از جام جهانی وارد یک دست‌انداز سفت و سخت شد و همزمان با کشیده شدن ترمز پرسپولیس، ستاره اقبال به استقلال و سپاهان روی خوش نشان داد. برای استقلالی‌ها جبران فاصله ۸ امتیازی با پرسپولیس قابل تصور نبود و خوشبین‌ترین هوادار سپاهان هم فکرش را نمی‌کرد که تیم‌شان صدر جدول را با ۵ امتیاز اختلاف در دامن پرسپولیس انداخته باشد و بعد با ۴ امتیاز بیشتر آن را بقاپد!
ضعف پرسپولیس در خط حمله و عدم آمادگی بعضی بازیکنان ازجمله دیاباته و صادقی و پریرا و صدالبته جدایی دور از انتظار لوکادیا، ماشین گلزنی این تیم شرایط را برای آنها دشوار و دشوارتر کرد تا جایی که امروز بسیاری از هواداران قرمز‌دوست از وضعیت تیم‌شان شاکی هستند و یحیی به عنوان نفر اول کادرفنی در سیبل جماعت سرخ قرار گرفته است.
گل‌محمدی که چند هفته پیش در مصاحبه‌ای گفته بود پرسپولیس جام شرافت را در هفته هفتم گرفته و جام فلزی برای پرسپولیسی‌ها اهمیتی ندارد حالا به خوبی می‌داند برای هواداران نیمه افراطی تیمش هم بردن جام فلزی بسیار حائزاهمیت است. سرمربی پرسپولیس در این فصل، از داوری‌ها و بعضی برنامه‌ریزی‌های فدراسیون گلایه داشت؛گلایه‌هایی که در بحث داوری‌ها و با تایید کارشناسان داور در بسیاری از موارد به‌حق بوده اما ثابت نشده که زنجیره اتفاقات علیه پرسپولیس عمدی یا با برنامه‌ریزی بوده و برای هواداران هم پذیرفتنی نیست تیم‌شان صدر را با آن حاشیه امنیت مناسب به سپاهان داده باشند و در رتبه دوم هم به رقیب سنتی واگذار کنند. 
از دلایل مهم اعتراضات آنها به یحیی هم همین است. پرسپولیسی‌ها تحت هر شرایطی جام می‌خواهند. خواسته‌ای که ناحق نیست. مردمی که تنها دل‌خوشی‌شان پرسپولیس یا استقلال است به حواشی یا اتهامات ثابت نشده کاری ندارند و از تیم خود فقط جام می‌خواهند، آن‌هم جام فلزی! 
اما کادرفنی پرسپولیس و در راس آن، یحیی چه برنامه‌ای برای برون رفت از شرایط بحرانی فعلی دارند؟ گذر از این بحران تاثیر فراوانی برای ادامه همکاری یحیی با مدیران باشگاه پرسپولیس خواهد داشت. باشگاهی که باوجود درآمدزایی از طریق واگذاری سهام به هواداران در شرایط مالی مناسبی نیست و بازیکنان این تیم گلایه‌های یواشکی در این خصوص دارند. با این حال یحیی نمی‌خواهد حالاحالاها این صندلی را رها کند و برای اینکه بازهم کت و شلوار شیک خود را بپوشد و روی نیمکت سرخ آزادی بنشیند باید دنبال راهکار باشد. راهکار یحیی برای رهایی از وضعیت فعلی یک گزینه است: «برنده شدن». هنوز هفت هفته از بازی‌های لیگ باقی مانده و ۲۱ امتیاز دست نخورده برای تیم‌ها وجود دارد و در این شرایط کنار زدن رقیب سنتی و حتی جبران فاصله ۴ امتیازی سخت است اما غیرممکن نیست. 
سپاهان روی کاغذ منهای دو، سه بازی کار 
به مراتب آسان‌تری نسبت به سرخابی‌ها دارد اما همه ما می‌دانیم فوتبال در مستطیل سبز برگزار می‌شود نه روی کاغذ! بنابراین هر اتفاقی ممکن است در ادامه بازی‌ها رقم بخورد، ضمن اینکه پرسپولیسی‌ها جام حذفی را هم در پیش دارند و در ادامه بازی‌های لیگ‌ یا حذفی با پیروزی مقابل استقلال می‌توانند آشتی بزرگی را با هواداران خود داشته باشند. روبه‌روی پرسپولیس و یحیی، رسیدن به رتبه دوم جدول و قهرمانی در جام حذفی و برد در یک دربی این شانس را به یحیی می‌دهد که همچنان در پرسپولیس به کارش ادامه دهد. پلن دیگر می‌تواند قهرمانی در لیگ و حذفی با بردن استقلال در دربی باشد که بسیار سخت است اما محال نیست. در آن صورت یحیی می‌تواند حتی برای پرسپولیس ناز کند و روی بد سکه از دست دادن لیگ و حذفی با شکست در دربی خواهد بود که در آن صورت برای فصل بعد بعید است بازهم یحیی را در پرسپولیس ببینیم.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها