کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مسئولان ذهنیتی از فشار بر کارگران ندارند

25 اسفند 1401 ساعت 17:17


گروه اقتصادی: روزنامه آرمان امروز از رقمی که برای دستمزد کارگران مشخص شده گلایه کرده و به اعتراض نوشته: مسئولان هیچگونه ذهنیتی از فشار بر کارگران ندارند.
به نوشته آرمان امروز، پس از مدتها کشمکش بر سر تعیین نرخ دستمزد کارگران در سال 1402 در آخرین نشست شورای عالی کار رقم سبد معیشت ماهانه کارگران 12 میلیون و 479 هزار و 500 تومان تعیین شد در واقع این رقم در حالی مورد تصویب شورایعالی کار قرار گرفته که نرخ سازی های نمایندگان دولت در شورای عالی کار تفاوت 5 میلیون تومانی را با نرخ پیشنهادی نماینده کارگران رقم زده است . البته ماجرا تنها محدود به این اختلاف نشده و موضوع زمانی حائز اهمیت می شود که قرار نیست همین نرخ سبد معیشت نیز مبنای تعیین دستمزد در سال اینده قرار گیرد .
روزنامه آرمان امروز ادامه داده است: در این رابطه نگاهی به دستمزد سال گذشته نیز موید این نکته است به گونه ایکه در سال 1401 سبد معیشت نرخ 8.9 میلیون تومانی را مصوب کرد اما در نهایت حقوق پس از آن همه مقاومت دولت به نرخ 6.2 میلیون تومانی رسید حال برخی از شنیده ها حاکی از آن است که در سال 1402 هم بر اساس انچه در بودجه مصوب شده حداقل بگیران دستمزد 7.5 میلیون تومانی را دریافت خواهند کرد و دولت سعی دارد تا برای کارگران نیز همین نرخ را مبنا قرار دهد . موضوعی که نشان می دهد مدیران و مسئولان نهادهای دولتی در شرایط سخت اقتصاد هیچ گونه ذهنیتی از فشار حاکم بر قشر کارگر جامعه‌ندارند.
 


کد مطلب: 392777

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/392777/مسئولان-ذهنیتی-فشار-کارگران-ندارند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir