به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۵ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب : ۳۹۲۷۷۹

توصیفی از وضعیت دهک‌های پایین جامعه

توصیفی از وضعیت دهک‌های پایین جامعه
گروه اقتصادی: روزنامه خراسان در توصیف وضعیت «دهک‌های پایین» کشور نوشت: تکانه‌های اقتصادی آنان را تکان نمی‌دهد چون دیگر رمقی برایشان نمانده.
به گزارش خراسان، گر بخواهیم، با طبقه «دهک‌های پایین» از منظر دیگری آشنا شویم، این گونه است که آن ها در تکانه های اقتصادی و گرانی‌های مدام، تکانی نمی‌خورند، چون از مدت‌ها قبل و سال‌هاست که در پی این تکانه‌ها رمقی برایشان نمانده است. آن‌ها لابه لای گسل‌های خشن قیمت‌ها خرد شده‌اند و معادلات پیچیده بازار هم دیگر آن‌ها را نمی‌شناسد.
این روزنامه نوشت: اگر کشور هفته‌ها درگیر اعتراض و نا آرامی و رکود بازار می‌شود، اگر همه نگاه‌ها و ذهن‌ها درگیر انتخاب بین کی روش و سانچز و قلعه نویی است، اگر قیمت گوشت به نیم میلیون تومان می‌رسد، اگر نرخ ارز، سکه و بورس منفجر می‌شود و این قبیل رویدادهای کوچک و بزرگ رخ می‌دهد، آن‌ها نه این که از این قصه‌ها و غصه‌ها با خبر نشوند اما نتیجه ماجرا برای آن‌ها چندان تفاوتی نمی‌کند، مثلا اگر قبلا هر چند ماه می‌توانستند برای سبد غذایی، گوشت تهیه کنند، حالا یک ماه دیگر هم به آن بازه زمانی اضافه می‌شود و طبیعتا این فاصله و فاصله‌ها، اتفاق خاصی را رقم نمی‌زند و به زبان ساده، دیگر زمین به آسمان نمی‌آید.


 
برچسب ها: قیمت گوشت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها