به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۱۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۵ ساعت ۲۲:۴۱
کد مطلب : ۳۹۲۷۹۲

آمازون از دیش‌های اینترنت ماهواره‌ای خود رونمایی کرد

آمازون از دیش‌های اینترنت ماهواره‌ای خود رونمایی کرد
گروه فناوری: شرکت آمازون از دیش‌های اینترنت ماهواره‌ای موسوم به Kuiper رونمایی کرد. این شرکت دیش‌ها را در سه سایز مختلف عرضه می‌کند که اولین نوع آن سایز استاندارد است که 71 سانتی متر مربع مساحت، 2.54 سانتی متر ضخامت و کمتر از 2.2 کیلو وزن دارد. این دیش برای کاربران خانگی و بیزنس‌های کوچک طراحی شده تا 400 مگابیت بر ثانیه پهنای باند در اختیار کاربران قرار می‌دهد. امازون اعلام کرده است هزینه ساخت این دیش کمتر از 400 دلاره و طبیعتا کاربران از این قیمت بالاتر پرداخت می‌کنند
سایز دوم ultra-compact هست که اندازه‌ای 17 سانتی متری و کمتر از 450 گرم وزن داره تا 100 مگابیت بر ثانیه می‌تواند سرعت بدهد. این دیش برای کاربران خانگی که نیاز به دیش کم هزینه و همچنین مشتریانی که کاربردهای سیار دارند طراحی شده و هزینه ساخت آن از مدل استاندارد کمتر است.
و در نهایت مدل Pro که بزرگترین دیش امازون هست که اندازه‌ای 48 در 76 سانتی متری دارد و می‌تواند تا یک گیگابیت بر ثانیه پهنای باند در اختیار مشتریان قرار بدهد. این دیش برای مشتریان دولتی و شرکت‌ها که نیاز به پهنای باند بالا دارند، مثل دکلهای نفتی در وسط اقیانوس یا کشتی‌های تجاری با مسافران زیاد طراحی شده است.
baharnews.ir

۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ۰۷:۴۰
خیلی هم عالی (424011)
۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ۰۷:۵۰
71 سانتی متر مربع مساحت، 2.54 سانتی متر ضخامت و کمتر از 2.2 کیلو وزن دارد. با این حساب وزن مخصوص آن از سرب هم بیشتر است. (424013)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها