به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۶ ساعت ۰۰:۰۶
کد مطلب : ۳۹۲۷۹۳

زلزله ۵.۲ ریشتری در کرمانشاه و کردستان

زلزله ۵.۲ ریشتری در کرمانشاه و کردستان
گروه حوادث:سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام تیم‌های ارزیاب از دو استان کرمانشاه و کردستان درپی وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری در مریوان خبر داد.به گزارش ایسنا، صادق محمودی  دراین باره گفت: در ساعت ۲۲:۰۲ پنج شنبه شب زلزله‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتری در عمق هفت کیلومتری از سطح زمین مریوان در استان کردستان را لرزاند.
 
وی با بیان اینکه درپی این زلزله امدادگران از دو استان کرمانشاه و کردستان در آماده‌باش کامل قرار گرفتند، گفت: برابر اعلام مرکز ژئوفیزیکی دانشگاه تهران کانون این زلزله شهر حلبچه در کشور عراق بوده، اما تا شهر مریوان ۲۸کیلومتر، تا شهر نوسود ۳۱ کیلومتر و تا شهر نودشه ۳۴ کیلومتر فاصله داشته است، از این رو تیم‌های ارزیاب از کرمانشاه و کردستان به مناطق متاثر از زلزله در کشورمان اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی ناشی از این زلزله مخابره نشده است، اظهارکرد: لازم است ساکنان این مناطق آرامش خود را حفظ کرده و تا ساعات آینده از حضور در اماکن مسقف، قرار گرفتن روی پل‌ها، استقرار در اطراف ساختمان‌های دارای نمای شیشه‌ای و ... پرهیز کنند.

زلزله ۵.۲ ریشتری حلبچه عراق در کرمانشاه احساس شد
زلزله ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر، منطقه حلبچه در کشور عراق را لرزاند که این زمین لرزه در بخش زیادی از استان کرمانشاه نیز احساس شد.مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه در این باره به ایرنا گفت: احساس لرزش در بخش هایی از استان ناشی از زلزله حلبچه در کشور عراق بوده است.به گفته فرهاد فروزی، این زمین لرزه در عمق ۷ کیلومتری در ساعت ۲۲:۰۲ پنج شنبه شب به وقوع پیوست که در استان کرمانشاه هم احساس شد.
برچسب ها: زلزله
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها